مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: تقویم برنامه‌های «تبریز 2018» ظرف یک هفته باهماهنگی دبیرخانه تبریز 2018 و کمیته فرهنگی و اجتماعی اعلام خواهد شد.

اعلام تقویم برنامه‌های تبریز 2018 ظرف یک هفته
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین مرتضی آبدار در بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی با حضور در غرفه ایسنا، اظهار کرد: تاریخ برگزاری مراسم تبریز 2018، 96.10.10 اعلام شده بود؛ اما بنا به سردی هوا و تعطیلات ژانویه، چندین تاریخ دیگری پیشنهاد شده است که مقرر شده 10 روز زودتر و یا اول بهمن ماه برگزار شود که به نظر می رسد، آقای رئیس جمهور نیز در این مراسم حضور یابد.

وی در خصوص زمان تدوین تقویم تبریز 2018 اعلام کرد: برنامه‌های رویداد تبریز 2018 در دو قسمت سخت افزاری و نرم افزاری تعریف شده است که در قسمت سخت افزاری 108 پروژه‌ی عمرانی در راستای زیر ساخت‌های گردشگری در ستاد استانی و ملی تصویب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اضافه کرد: همچنین از سوی دیگری در بخش نرم افزار 130 رویداد برای تبریز 2018 تعریف شده است که اکنون در مرحله تائید نهایی تقویم هستیم تا دستگاه‌ها و سازمان‌ها بتوانند در چارچوب وظایف، برنامه‌های خود را انجام دهند.

آبدار خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک شهروند، از رهنمود های عالمانه و راهیانه حجت الاسلام آل هاشم قدردانی می‌کنم، ایشان در صیانت از آثار تاریخ و تمدن میراث فرهنگی آذربایجان نقش اساسی داشته است و همچنین دستور داده در خصوص ارگ علیشاه نیز مطابق قوانین میراث فرهنگی عمل کنیم که خوشبختانه اقدامات چشمگیری زیر نظر این سازمان انجام می‌شود.

منبع/ ایسنا،