اصفهان - مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: ماکت کاخ عالی‌قاپو به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ نصف جهان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران برپا شد.

نماد کاخ عالی‌قاپو در نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران برپا شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین : فریدون الله یاری در گفت‌وگو با مهر ، با بیان اینکه اصفهان از جمله نخستین مقاصد گردشگران داخلی و خارجی است، اظهار داشت: میراث فرهنگی اصفهان امسال با رویکردی متفاوت در یازدهمین نمایشگاه گردشگری ایران حضور یافته است و توانمندی‌های اصفهان در حوزه صنایع دستی و بسته های توسعه کمی و کیفی گردشگری را به علاقه‌مندان ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه نماد کاخ عالی‌قاپو در نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران قرار گرفته است، ابراز داشت: غرفه میراث فرهنگی اصفهان به شکل جزیره است و ماکت بزرگ کاخ عالی‌قاپو در آن به عنوان نمادی از بناهای تاریخی و باشکوه اصفهان برپا شده است.

رونمائی از سامانه جدید هوشمند خدمات مسافریار

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه خدمات گردشگری اصفهان در 25 حوزه به فعالان گردشگری کشور ارائه می شود، تاکید کرد: رونمائی از سامانه جدید هوشمند خدمات مسافریار، معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری 24 شهرستان استان اصفهان، ارائه نرم افزارهای گردشگری، کارت پستال و معرفی مسیرهای گردشگری طبیعی، فرهنگی و مذهبی و صنایع دستی استان از جمله اقداماتی است که در راستای آشنایی بازدیدکنندگان با جاذبه‌های این استان به عنوان یکی از مهم ترین مراکز گردشگری و شهر جهانی صنایع دستی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: معرفی طرح اطلس غذاهای سنتی استان اصفهان، معرفی آداب و رسوم گردشگری عشایری استان، معرفی برندهای گیاهی و محصولات مرکبات استان در حوزه گردشگری روستائی و معرفی سوغات اصفهان از دیگر فعالیت‌های غرفه اصفهان است.

بازدید مجازی از بناهای تاریخی، ارائه تصاویر سه بعدی و معرفی اپلیکیشن های گردشگری

الله‌یاری تاکید کرد: بازدید مجازی از بناهای تاریخی، ارائه تصاویر سه بعدی و معرفی اپلیکیشن های گردشگری قابل نصب بروی تلفن های همراه از بخش‌های جذاب نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی اصفهان در راستای فراهم سازی زیرساخت‌های گردشگری در اصفهان اقدامات متنوعی از جمله ایجاد اقامتگاه‌های مختلف بومگردی، هتل و مجموعه‌های گردشگری را jدارک دیده است و تلاش می کند روند ارائه مجوز برای این مجموعه‌ها را به خوبی تسهیل کند.