مثلث آنلاین: الخاندرو گونسالس اینیاریتو رئیس هیات داوران جشنواره فیلم کن 2019 شد.

الخاندرو گونسالس اینیاریتو رئیس هیات داوران جشنواره فیلم کن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، ورایتی خبر داده است ایناریتو به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم کن انتخاب شده است. برنده جایزه اسکار برای فیلم‌های بردمن و از گور برخاسته اولین هنرمند مکزیکی است که در بر صندلی رئیس هیئت داوران کن تکیه می‌دهد. ایناریتو دارای سابقه طولانی حضور در کن دارد و برای نخستین بار در سال 2000 با عشق سگی در کن حضور داشت. آخرین حضور او به دو سال پیش با فیلم کوتاه گوشت و شن رقم خورد که تحسین منتقدان را به خود جلب کرد.

ایانارییتو در بیانیه‌ای گفت: «کن جشنواره‌ای است که از زمان آغاز کارم در سینما اهمیت داشته است. من هیجان‌زده‌ان از بارگشت در این سال با افتخار فراوان ریاست هیئت داوری.»

او افزود: «سینما مثل خون در رگ‌های این سیاره جاری است و این جشنواره قلب آن بوده است. ما در هیات داوران از این امتیاز برخورداریم که شاهد کارهای جدید و عالی همکاران سینماگرمان از سرتاسر این سیاره باشیم».

پیر لسکور، رئیس این جشنواره، و تیری فرمو، مدیر هنری کن، ایناریتو را نه تنها یک فیلمساز شجاع و کارگردانی پر از شگفتی تحسین کرده‌اند؛ بلکه او را هنرمند زمان خود تصویف کرده‌اند.. آنها خاطرنشان کردند که مشارکت ایناریتو در یک هیئت داوری به ندرت مورد موافقتش قرار گرفته بود.

عشق سگی ایناریتو جایزه هفته منتقدین در کن را به دست آورد. جشنواره 72 فیلم کن از 14 تا 25 مه برگزار می‌شود.