گرگان- معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برگزاری مسابقه طراحی نشانه و المان شهری شهدای سیل گمیشان خبر داد.

یادبود شهدای سیل گمیشان ساخته می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان رمضان یازرلو اظهارکرد: برای پاسداشت یاد و خاطره شهدای خدمت در سیل اخیر گمیشان، این مسابقه با همکاری استانداری و انجمن‌های هنرهای تجسمی استان برگزار می‌شود.

وی درباره ویژگی‌های طراحی نشانه برای این مسابقه گفت: توجه به ارزش زیبایی شناختی و گرافیکی مناسب، انعکاس مفاهیم و نمادهای مرتبط با موضوع، جامع بودن، سادگی و سهولت در خواندن مدنظر و ضروری است و هنرمندان باید به مقوله‌ها توجه داشته باشند.

یازرلو ادامه داد: نشانه می‌تواند به صورت تصویری یا ترکیبی (تصویری و نوشتاری) بوده و قابلیت استفاده به صورت رنگی و تک رنگ و قابلیت استفاده در ابعاد مختلف را داشته باشد.

وی طراحی المان‌های شهری با موضوع شهدای سیل گمیشان را از دیگر بخش‌های این مسابقه اعلام کرد و گفت: آثار در این بخش باید ارزش زیبایی شناختی و تجسمی مناسب، انعکاس دهنده مفاهیم و نمادهای مرتبط با موضوع، جامع، پویا و امیدبخش بوده و قابلیت ساخت با مواد مقاوم در فضای باز را داشته باشد.

به گفته وی، هنرمندان باید المان‌ها را به صورت سه بعدی طراحی کنند. آثار برگزیده نیز در صورت تمایل صاحب اثر به عنوان یک پروژه اجرایی خواهدشد.

یازرلو اعلام کرد: هنرمندان برای شرکت در این مسابقه تا سی‌ام تیرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی بیان کرد: همچنین به اثر برگزیده در بخش نشانه 10 میلیون ریال و در بخش المان 20 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.