حذف اکانت تلگرام و پاک کردن کامل آن در یک دقیقه از طریق وبسایت رسمی و برنامه دستیار

چگونه از اکانت تلگرام و تلگرام طلایی خلاص شویم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
حذف اکانت تلگرام به معنای حذف حساب کاربری و تمامی اطلاعات آن (پیام ها، تصاویر، ویدیو ها و…) است که در برخی مواقع تبدیل به گزینه ای ضروری برای کاربران این پیام رسان می شود. به ویژه حالا که شمار زیادی از کاربران برنامه تلگرام طلایی تصمیم گرفته اند تا از برنامه خارج شوند.

روش حذف اکانت تلگرام از طریق وبسایت رسمی

اصلی ترین روش و بهترین روش برای دیلیت اکانت تلگرام ، استفاده از  وب سایت رسمی تلگرام  برای انجام این کار است. آنچه که در رابطه با حذف اکانت تلگرام باید در نظر داشته باشید این است که همانطور که در بخش های پیشین نیز به آن اشاره شد، پس از پاک کردن حساب تلگرام ، امکان بازیابی حساب وجود ندارد.

پس اگر از انجام این کار اطمینان دارید، ابتدا وارد صفحه رسمی حذف  اکانت تلگرام  از طریق لینک ارائه شده در زیر شوید.

توجه : برای استفاده از این روش می بایست از یک ابزار تغییر دهنده آی پی استفاده کنید، زیرا وبسایت تلگرام در ایران فیلتر شده است.

صفحه غیرفعال سازی

پس از وارد شدن به آدرس مورد نظر با صفحه ای نظیر آنچه که در شکل زیر مشاهده می نمایید روبرو خواهید شد که در آن از شما درخواست می شود شماره تلفن همراه خود را که قصد حذف اکانت تلگرام آن را دارید، بصورت استاندارد وارد نمایید.

حذف اکانت تلگرام

  • پس از این که شماره مورد نظر را در استاندارد بین المللی (یعنی به صورت …98935+) وارد نمودید، روی گزینه  Next  کلیک نمایید تا وارد مرحله بعدی شوید.
  • در این مرحله تلگرام یک پیغام به شما ارسال خواهد نمود که نمونه آن را در تصویر زیر مشاهده می نمایید.
  • پیغام را از طریق اپلیکیشن تلگرام باز کرده و سپس کد مربوطه را انتخاب و کپی نموده و سپس به مرورگر خود برگردید.
  • کد مربوطه را در  Confirmation Code  در صفحه مرورگر و در قسمت خواسته شده، وارد نمایید.
  • پس از وارد کردن شماره کد، گزینه  Sign in  را انتخاب نمایید.
حذف اکانت تلگرام

کد مربوط به حذف اکانت تلگرام که باید آن را در قسمت خواسته شده در سایت حذف اکانت، وارد نمایید.

در مرحله بعدی سوالی مبنی بر علت حذف اکانت تلگرام شما چیست، پرسیده خواهد شد.

این قسمت را خالی نگه داشته و سپس گزینه  Done  را انتخاب نمایید.

حذف اکانت تلگرام

در مرحله بعد گزینه قرمز رنگ   Delete my   account  را انتخاب نمایید.

در صورتی که پس از کلیک روی گزینه گفته شده، پبامی به شما نشان داده شود، به این معنی است که شما موفق به پاک کردن اکانت تلگرام خود شده اید.

حال اگر به برنامه تلگرام خود مراجعه نمایید، به صفحه اولیه و ثبت نام هدایت می شوید و می توانید یک اکانت جدید ساخته و دوباره از تلگرام استفاده نمایید.

دیلیت اکانت تلگرام

در صورت انتخاب گزینه قرمز رنگ، اکانت شما برای همیشه پاک خواهد شد

مزایای حذف اکانت تلگرام چیست؟

همانطور که اشاره شد دلایل زیادی ممکن است برای دیلیت (دلیت) اکانت تلگرام وجود داشته باشد. اولین دلیل می تواند وجود افراد مزاحمی باشد که موجب می شوند تا پیام های ناخواسته ای برای شما ارسال شود.

در این شرایط بلاک کردن در تلگرام نیز امر کارآمدی محسوب می شود اما بعضا افرادی هستند که با استفاده از ترفند هایی خاص خود را از بلاک تلگرام خارج کرده و دوباره اقدام به ارسال پیام برای شما می نمایند.

در حالت دوم ممکن است فرد به خاطر عضویت در برخی گروه ها و ایجاد مزاحمت از سوی اعضای گروه، قصد داشته باشد تا اکانت خود را حذف کند و دوباره آن را ایجاد نماید تا بدین ترتیب از شر مزاحمان خلاص شود.

در شرایط دیگر ممکن است فرد پیام هایی را برای دیگران ارسال نموده باشد که اکنون دوست ندارد این پیام ها با نام و تصویر پروفایل او نمایش داده شوند. در این شرایط نیز حذف اکانت تلگرام می تواند بسیار کاربردی باشد.

به هر حال و به هر دلیلی که قصد داشته باشید اکانت تلگرام خود را حذف نمایید، ما به شما یک سری مراحل را پیشنهاد می کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید به هدف خود دست (دلیت اکانت تلگرام ) پیدا کنید.

مورد دیگری که باید در زمینه حذف اکانت تلگرام در نظر داشته باشید این است که حذف اکانت تلگرام یک عمل غیرقابل بازگشت بوده و در صورتی که اقدام به انجام این عمل نمایید، به هیچ وجه قادر به بازگرداندن اکانت پاک شده خود، نخواهید بود.

پس این موضوع را در نظر داشته باشید که  قبل از پاک کردن اکانت خود، حتما از انجام این کار مطمئن شوید.

روش های حذف اکانت تلگرام

روش های حذف اکانت تلگرام

گرفتار تبلیغات نادرست دیلیت اکانت تلگرام بدون کد نشوید!

مورد دیگری که نیاز در چگونگی حذف اکانت تلگرام به خاطر سپارید این است که بسیاری از وبسایت ها، تنها برای جلب نظر کاربران و افزایش میزان بازدید صفحات خود، اقدام به تبلیغات دروغین و ناممکن می کنند.

این وب سایت ها سعی دارند با عناوینی همچون :

حذف اکانت تلگرام بدون نیاز به کد و دسترسی به گوشی مورد نظر، حذف اکانت تلگرام دیگران بدون نیاز به دسترسی به حساب کاربری

و موارد این چنینی، افراد را به سمت کلیک کردن روی صفحات خود سوق دهند.

حذف اکانت تلگرام

نمونه ای از تبلیغات دروغین وب سایت ها برای حذف اکانت تلگرام بدون کد

در این خصوص باید بدانید که حذف یا دیلیت اکانت کردن تلگرام بدون داشتن کد امنیتی که در مراحل پیش در رابطه با آن صحبت کردیم، و یا بدون این که اپلیکیشن تلگرام روی گوشی یا کامپیوتر شما نصب شده باشد، امری غیر ممکن بوده و اگر چنین چیزی امکان داشت، یک حفره امنیتی بسیار بزرگ برای تلگرام محسوب می شد.

اگر چنین امکانی وجود داشته باشد، افراد به سادگی می توانند با مراجعه به وب سایت حذف اکانت تلگرام و وارد کردن شماره افراد، اکانت تلگرام هر شخصی که مورد نظرشان باشد را حذف نمایند!

در حقیقت ارسال کد امنیتی برای حذف اکانت تلگرام ، یک شیوه احراز هویت است که با استفاده از آن، تلگرام از اینکه خود شخص تصمیم به حذف اکانت خود دارد، مطمئن گردد.

پس با توجه به همه مواردی که ذکر شد، این موضوع را همواره مد نظر داشته باشید که هیچگاه نباید فریب تبلیغات دروغین و این چنینی را خورد و گاهی مراجعه به وب سایت های معتبر و انجام مراحل کمی پیچیده تر، شاید بسیار ایمن تر از راه های ساده ای باشد که وب سایت های نامعتبر، برای رسیدن به هدف، به شما نشان می دهند.

چگونه مشکلات تلگرام را بدون دیلیت اکانت تلگرام رفع کنیم؟

همانطور که در ابتدای بحث نیز به آن اشاره شد، دلایل زیادی برای حذف اکانت تلگرام ممکن است وجود داشته باشد. اما در برخی شرایط، شاید دیلیت اکانت تلگرام بهترین روش نبوده و روش های دیگری نیز برای رهایی از مشکلات بوجود آمده، باشد.

در ادامه به تعدادی از مشکلاتی که ممکن است کاربر را مجبور به حذف اکانت کند، اشاره خواهیم نمود و روش رفع آن را نیز آموزش خواهیم داد تا در صورت تمایل، به جای استفاده از حذف اکانت از روش ذکر شده، استفاده نمایید.

نحوه جلوگیری از دعوت به کانال ها و گروه های ناخواسته تلگرام به چه صورت است؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که روزانه به گروه ها و کانال های مختلفی دعوت شده باشید بدون آنکه تمایلی به حضور در آنها داشته باشید. و شاید با خود فکر کنید با حذف اکانت تلگرام و ایجاد دوباره آن این مشکل برطرف خواهد شد اما راه کار ساده تری نیز وجود دارد.

به این منظور وارد اکانت تلگرام خود شوید و از منو گزینه Settings و سپس Privacy and security را انتخاب کنید سپس در تب Groups and Channels می توانید اسامی کسانی را که مجاز به دعوت شما به گروه ها و کانال های تلگرامی هستند را وارد نمایید.

همچنین می توانید با انتخاب گزینه My contacts تنها کسانی را قادر به دعوت نمایید که در لیست مخاطبین تلفن همراه شما قرار داشته باشند.

بستن کانال ها بدون حذف اکانت تلگرام

چگونه پیام های مزاحم را دریافت نکنیم؟!

ممکن است پس از مدتی از فعالیت ما در تلگرام و عضویت در گروه ها و ربات های مختلف یا کانال های تلگرامی، هر روزه پیام های ناخواسته و مزاحمی برای ما ارسال شود.

گاها حجم این پیام ها آنقدر زیاد می شود که ما مجبور می شویم تا حساب تلگرام خود را پاک کرده ( به قول بعضی ها دلت اکانت تلگرام کنیم ) و دوباره یک اکانت جدید بسازیم.

اما برای رفع این مشکل، نیازی به حذف اکانت تلگرام نبوده و می توان با استفاده از یک ترفند ساده موفق به حل این مشکل شد. برای این منظور:

  1. ابتدا عضویت خود را در گروه هایی که اقدام به ارسال پیام های انبوه می کنند و معمولا پیام های پین شده می کنند، لغو کنید.
  2. عضویت خود در ربات های تلگرامی را نیز حذف کنید.
  3. تمامی ربات هایی را که از آن ها استفاده نمی کنید را بلاک کنید.
  4. افرادی را که اقدام به ارسال پیام های ناخواسته می کنند را بلاک کنید.

روش خارج شدن از ریپورت

گاهی مواقع نیز ممکن است به دلیل اینکه از طرف تلگرام ریپورت می شویم، مجبور به حذف اکانت تلگرام و ساختن اکانت جدید شویم.

قبل از هر چیز باید این نکته را در نظر داشته باشید که این روش همیشه کارساز نبوده و در بسیاری از موارد، تلگرام اقدام به مسدود کردن شماره می نماید نه آیدی.

با این حساب باید بدانید که حتی اگر اکانت خود را حذف و دوباره ایجاد نمایید، ممکن است باز هم موفق به رفع ریپورت نشده و حتی پیام های قبلی شما نیز برایتان به نمایش درنیاید.

برای خارج شدن از ریپورت تلگرام می توانید از طریق لینک مربوطه اقدام نمایید تا روش های رفع این مشکل،به شما نشان داده شود.

جلوگیری از هک تلگرام

گاهی اوقات نیز ممکن است حس کنیم که تلگرام ما تحت نظر بوده و اصطلاحا هک شده ایم. در این موارد نیز ممکن است تنها روشی که برای مقابله به ذهن برسد، حذف اکانت تلگرام و ساخت یک اکانت جدید باشد.

اما روش های ساده تری هم وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها بدون نگرانی از پاک شدن پیام ها و کانتکت های خود، اقدام به مسدود کردن افراد غیر مجار نمایید.

برای آموزش راه های جلوگیری از هک تلگرام بدون نیاز به حذف اکانت، می توانید از طریق لینک مربوطه اقدام نموده و روش های ارائه شده را به کار ببندید.

ساده ترین روش برای حذف اکانت تلگرام چیست؟

اگر وارد شدن به وبسایت رسمی تلگرام و طی کردن مراحل حذف اکانت تلگرام ، برای شما مشکل بوده و پیچیدگی آن ممکن است شما را دچار سردرگمی کند، ما به شما نرم افزاری ویژه را معرفی خواهیم نمود که یکی از امکانات آن توانایی دیلیت اکانت تلگرام می باشد.

این نرم افزار که با نام  “دستیار تلگرام”  شناخته می شود دارای امکانات زیادی است که از جمله آن ها می توان به دانلود و پیشنهاد خودکار آخرین استیکر ها و جدیدترین ایموجی ها، توانایی خواندن پیام های تلگرام بدون سین شدن، حذف اکانت تلگرام در سریع ترین و ساده ترین روش ممکن و سایر موارد اشاره داشت.

با توجه به فیلتر شدن وبسایت رسمی تلگرام ، پیشنهاد می شود از همین برنامه ساده برای حذف حساب کاربری خود استفاده کنید.

کار با این نرم افزار بسیار ساده بوده و تنها نیاز است که آن را نصب کرده، شماره مورد نظر خود را وارد کنید و سپس کد درخواست حذف حساب کاربری تلگرام را وارد نمایید.

مراحل نصب برنامه دستیار

برای سهولت در انجام این فرآیند مطابق تصویر زیر عمل کنید :

  1. نرم افزار را از دانلود و نصب نمایید.
  2. در صفحه باز شده نرم افزار شماره مورد نظر خود را که قصد حذف اکانت تلگرام آن را دارید وارد نمایید و روی دکمه درخواست حذف اکانت تلگرام کلیک کنید.
  3. سپس  همانند تصویر زیر با پیش شماره کد تلگرام خود را وارد کنید.
  4. حذف اکانت تلگرام - مرحله 1از اتصال دستگاه خود به اینترنت مطئن شوید تا درخواست حذف اکانت تلگرام به سرور تلگرام اسال شود
  5. با دقت به فرایند موجود در تصور دقت کنید و مطابق تصویر پیش بروید تا کد حذف اکانت تلگرام را دریافت کنید.
  6. سپس از سوی تلگرام کد تایید حذف اکانت برای شما ارسال خواهد شد.
  7. به منظور جلوگیری از خطای تایپی این کد را کپی نمایید و سپس در برنامه حذف اکانت تلگرام وارد نمایید و دکمه تایید را بفشارید.
  8. حذف اکانت تلگرام - مرحله 2
  9. کد درخواست حذف اکانت تلگرام به صورت خود کار به سرور های تلگرام ارسال خواهند شد.
  10. 4- منتظر بمانید تا پیام تایید  Delete telegram account  شما نمایان شود.