درشب میلاد امام رضا(ع) صحن‌ها، رواق‌ها و شبستان‌های حرم مملو از جمعیت بود و بزرگترین مکان مذهبی جهان اسلام با مساحتی بیش از 50 هکتار و ده‌ها صحن و سرا جای سوزن انداختن نداشت.

بزرگترین جشن مذهبی جهان در بزرگترین مکان مذهبی جهان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس خیل عظیم عاشقان ولایت با سعادت امام رضا (ع) باحضور در مشهد مقدس خود را به حرم امام رئوف رسانده‌اند و صحن و سرای امام مهربانی‌ها مملو از جمعیت عاشقان است.

استقبال از میلاد امام هشتم به حدی است که همه صحن‌ها، رواق‌ها و شبستان‌های حرم مملو از جمعیت است و بزرگترین مکان مذهبی جهان اسلام با مساحتی بیش از 50 هکتار و ده‌ها صحن و سرا جای سوزن انداختن نداشت.

ازدحام جمعیت در ساعات بعد از نماز مغرب و عشاء تا حدی بود که گاهی خدمان آستان از حضور زائران در برخی صحن‌ها جلوگیری می‌کردند و حتی در برخی دقایق برای جلوگیری از شدت تراکم در ورودی‌های آستان راه‌های ورودی حرم هم مسدود می‌شد و پس از چند دقیقه وقفه ایجاد فاصله بین زائران دوباره معابر باز می‌شد.

به جرأت می‌توان گفت اگر آیین باشکوه اربعین حسینی بزرگ‌ترین اجتماع عزاداری جهان است جشن میلاد امام رضا(ع) هم یکی از بزرگترین و شاید بزرگترین گردهمایی سرور و شادی مذهبی جهان اسلام باشد و نمونه‌ای مانند آن کمتر مشاهده شده است.

مراسم شب میلاد با آیین گلباران حرم آغاز شد و خادمان و علاقه‌مندان امام رضا(ع) باحضور در میدان شهدای مشهد ضمن مولودی‌خوانی راهی حرم مطهر امام رئوف شدند و در مسیر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌‌سرایی پرداختند و با حضور در صحن جامع رضوی حرم امام عاشقان را گلباران کردند.

برنامه شب میلاد با تلاوت امیر لعل اول نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه آغاز شد و در ادامه گروه سرود نوجوانان به اجرای برنامه پرداختند. سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی و مولودی‌خوانی ابراهیم قانع بخش دیگری از برنامه‌ها بود که به اذان مغرب به افق تهران ختم شد و زائران و مجاوران امام رئوف نماز مغرب و عشاء را در صحن جامع به امامت آیت‌الله نوری همدانی اقامه کردند.

امشب بزرگترین مکان مذهبی جهان جای سوزن انداختن نداشت/ جشنی میلیونی در بهشت خراسان

قرائت زیارت امین الله توسط حسن خانچی و مدیحه‌سرایی چهار زبانه فارسی، هندی، عربی و ترکی در مدح هشتمین امام شیعیان آغاز‌گر برنامه های شب میلاد بعد از نماز مغرب و عشاء بود و شهر مشهد از دقایقی پس از اذان مغرب نور باران شد.

آیین تعویض پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر حرم امام رضا(ع) اصلی‌ترین برنامه امشب بود که پرچم و پوشش با تشریفاتی خاص توسط خادمان حرم بر روی جایگاه در صحن جامع قرار گرفت و نمایندگان اقشار مختلف مردم از جمله کارگران، مهندسان، پزشکان، نیرو‌های امدادی، تیزپروازان نیروی هوایی و... باحضور برروی جایگاه ضمن تبرک جستن از پرچم و پوشش ضریح آن را گلباران کردند.

در ادامه خادمان حرم با اذن تولیت آستان پرچم و پوشش را جهت تعویض به سمت حرم بردند و هنگام تعویض پرچم حمیدرضا برقعه‌ای به شعر‌خوانی پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام مروی تولیت آستان قدس دقایقی کوتاه به سخنرانی و تبریک میلاد امام رضا (ع) پرداخت.

نوای نقاره‌های حرم پس از تعویض پرچم در حرم امام مهربانی‌ طنین‌انداز شد و زائران و مجائران با چشمانی اشک‌آلود به ثبت لحظه‌های ناب شب میلاد امام رضا(ع) با تلفن همراه می‌پرداختند.

امشب بزرگترین مکان مذهبی جهان جای سوزن انداختن نداشت/ جشنی میلیونی در بهشت خراسان

امشب بزرگترین مکان مذهبی جهان جای سوزن انداختن نداشت/ جشنی میلیونی در بهشت خراسان

امشب بزرگترین مکان مذهبی جهان جای سوزن انداختن نداشت/ جشنی میلیونی در بهشت خراسان

انتهای پیام/