خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: مجامع ما و صدا و سیما که دستش باز است حرکات و الفاظ افرادی مانند مسلم بن عقیل را نمایش بدهد که صدها بار از مداحی ها و کف زدن و سینه زدن ها ارزش بیشتری دارد.

توصیه امام جمعه تهران به صداوسیما: به جای مداحی و سینه زدن، زندگی اهل بیت را به نمایش بگذارید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرآنلاین ، آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز عبادی_ سیاسی جمعه این هفته تهران با بیان اینکه ولایت، نعمت است، گفت: نبوت، ولایت و امامت یک حقیقت است. به قول شیخ شهاب الدین سهروردی گفته می شود ولایت و امامت، کتاب و سنت در آسمان ها یکی بود و روی زمین دو تا شد. اینها در عالم غیب یک حقیقت بود. واقع هم همین است.

وی افزود: متن و تفسیر یک کتاب یکی است. اگر کسی کلامی گفت و آن کلام روشن نبود و شخصی آن کلام را روشن کرد، کلام همان است که مبهم بوده و حالا روشن شده است. پیامبر (ص) مامور ابلاغ وحی و امیرالمومنین(ع) مامور تبیین وحی است. آنچه مهم است این است که باید از نعمت ولایت که بزرگ ترین نعمت است بهره برد. بهره نعمت، همان هماهنگ بودن و در ارتباط بودن با ولی خدا است. همه چیز را باید با نعمت ولایت مقایسه کرد و تراز گرفت. معنای عید غدیر و ولادت موسی بن جعفر(ع) و ائمه و شهادت ها و وفات ها همین است. اگر نسبت به ولایت غفلت شود اصل دین از دست رفته است.

توصیه امام جمعه تهران به صداوسیما: به جای مداحی و سینه زدن، زندگی اهل بیت را به نمایش بگذارید

اهم اظهارات وی را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه بخوانید:

*پیر شدن در بدی ها خطر بزرگی است. ایام عاشورا نزدیک است، مجامع ما و صدا و سیما که دستش باز است حرکات و الفاظ افرادی مانند مسلم بن عقیل را نمایش بدهد که صدها بار از مداحی ها و کف زدن و سینه زدن ها ارزش بیشتری دارد. باید زندگی اهل بیت علیهم السلام را به نمایش گذاشت.

*در دیداری که دولت محترم جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب داشتند نکات مهمی در فرمایشات ایشان است. از مساله اقتصاد به اینکه باید اقتصاد را رونق داد و کشور را از فقر نجات داد توصیه کردند و گفتند نباید مثل کشورهای سرمایه داری و مثل آمریکا باشد. سرمایه گذاشتن و تولید کردن و کار ایجاد کردن خوب است آن کسی که پول دارد و سرمایه می‌گذارد می‌خواهد سود ببرد ولی نکته این است که این کار به چه صورتی باشد، پول را صرف کارهایی کند که برای کشور مفید است مثل تولید نه خرید و فروش‌هایی که مفید نیست.

درحال تکمیل...

27212