مقام معظم رهبری در جریان مراسم عزاداری شام غریبان حسینیه امام خمینی (ره) در گفت‌وگوی کوتاهی با محمود کریمی مداح اهل بیت (ع) از برنامه چهارپایه‌خوانی این مداح تقدیر کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین پنجه شاهی، مدیر آستان امامزاده علی اکبر چیذر و از مسئولان هیأت رایه العباس (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جریان مراسم عزاداری شام غریبان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام مورخ ۱۹ شهریورماه در حسینیه امام خمینی(ره) در گفت‌وگوی کوتاهی با محمود کریمی مداح اهل بیت(ع) از برنامه چهارپایه‌خوانی این مداح تقدیر کردند.

وی افزود: براساس متن منتشر شده از سوی بیت رهبری مقام معظم رهبری در این گفت‌وگو فرمودند: «آقای کریمی، مجلس شما را امسال از تلویزیون می‌دیدم؛ برنامه چهارپایه‌خوانی‌تان در بیرون از جلسه خیلی خوب بود».

پنجه‌شاهی گفت: چندسالی بود در هیأت رایه‌العباس (ع) بنا داشتیم برنامه‌ای برای مهمانان و عزاداران حاضر در بیرون از فضای امامزاده اجرا کنیم؛ زیرا این افراد، ساعت‌ها قبل از شروع مراسم حاضر می‌شدند و حاج محمود کریمی بنا داشت، برنامه‌ای را اختصاصا برای این افراد اجرا کند، لذا از سنت چهارپایه‌خوانی که یکی از سنت‌های قدیمی است و هنوز نیز در ایام عزاداری در بازار تهران برقرار است، استفاده شد.

وی افزود: در این برنامه تصمیم بر آن شد تا قبل از منبر، مراسم چهارپایه‌خوانی در قالب روضه، زمینه و دو دمه به صورت مختصر برای افراد بیرون از امامزاده اجرایی شود که با استقبال بسیار حاضران و دلگرمی آنان نیز همراه شد.