​جمعی از نخبگان هلندی که اخیرا به ایران سفر کرده‌اند در دیدار با سفیر کشورمان گفتند: رسانه‌‌ها فقط آنچه را که آمریکا می‌خواهد، از ایران منعکس می‌کنند.

ابراز شگفتی گروهی از نخبگان و فرهیختگان هلندی از ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا، گروهی از نخبگان و فرهیختگان هلندی که اخیراً به ایران سفر کرده بودند، پس از بازگشت، در جلسه‌ای به میزبانی «علیرضا کاظمی ابدی» سفیر جمهور اسلامی ایران در لاهه دوباره گرد هم آمدند تا تجربه‌‌ها و خاطرات این سفر و آنچه را در طی آن به چشم خود دیده‌اند به اشتراک بگذارند.

یکی از حقوقدانان هلندی حاضر در این گروه اظهار داشت: ما بر اساس آنچه از طریق رسانه‌‌ها درباره ایران شنیده بودیم، انتظار داشتیم مردمی غمگین و تحت فشارهای اقتصادی و اجتماعی ببینیم؛ اما آنچه مشاهده کردیم مردمی شاداب، مهمان نواز، با فرهنگ غنی و اهل مدارا و تعامل بود که آزادانه درباره همه چیز صحبت می‌کردند.

یک پزشک هلندی هم افزود: ما حتی در گفتگو با روحانیون و اساتید حوزه علمیه در قم و تهران، آنها را دارای ‌اندیشه‌های باز و مدرن یافتیم و واقعاً برای ما جای تعجب است که رسانه‌‌ها فقط آنچه را آمریکا می‌خواهد، از ایران منعکس می‌کنند.

اعضای این گروه به اتفاق، از سطح بالای امنیت و آرامش در ایران ابراز شگفتی کرده و خواستار گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و اروپا شدند.

علیرضا کاظمی ابدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند نیز در این نشست صمیمی با اشاره به تأثیر منفی فضاسازی‌های تبلیغاتی علیه ایران، ابراز امیدواری کرد که مردم اروپا هر چه بیشتر به ایران سفر کنند تا تصویر و درک واقعی‌تری از ایران پیدا کنند.

این گروه در سفر به ایران، علاوه بر دیدار از آثار باستانی، اماکن تاریخی، موزه‌‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، یزد، کاشان و قم، دیدار‌هایی با اساتید دانشگاهی و علمای دینی در شهرهای قم و تهران داشته‌اند.