گوهر خیراندیش متولد 1 شهریور 1333 در شیراز، بازیگر است.

ماجرای عجیب عاشق شدن گوهر خیراندیش و همسرش + ویدئو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ماجرای عجیب عاشق شدن گوهر خیراندیش و همسرش

به گزارش سایت خبر روز، گوهر خیراندیش در مصاحبه جدید خود با فریدون جیرانی داستان عجیب ازدواج خود با همسرش را تعریف می کند.

بیوگرافی گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش متولد 1 شهریور 1333 در شیراز، بازیگر است.

فارغ التحصیل لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تهران سال 1369 و دکترای افتخاری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1379 می باشد.

گوهر خیراندیش

بازی در 13 سالگی

اولین بار در سال 1349 وقتی تنها 13 سال داشت در نمایش عروس با نقش عذرا به کارگردانی جمشید اسماعیل خانی در تالار ابوریحان شیراز بروی صحنه رفت.

خودش می گوید : من در کلاس نهم مشغول تحصیل بودم که جمشید عزیز به دبیرستان ما آمد و بعنوان کارگردان مرا برای بازی در این نمایش انتخاب کرد.

 

ازدواج

دو سال بعد از اولین تجربه بازیگری در سال 1351 با جمشید اسماعیل خانی در حالی که پدر مخالف و مادر موافق این وصلت بود ازدواج کرد.

خودش می گوید چون دبیرستان می رفتم و به لحاظ قوانین مدرسه برایم مشکل پیش می آمد وقتی عقد کردیم در شناسنامه ام قید نشد تا وقتی که دیپلم گرفتم.

در نتیجه حاصل این زندگی یک پسر بنام امید و دو دختر بنام آزاده و آناهیتا شد.

بیوگرافی جمشید اسماعیل خانی

جمشید اسماعیل خانی متولد 1329 در داراب استان فارس بود که فعالیت خود را بعنوان بازیگر و کارگردان از سال 1349 با تئاتر شروع کرد.

استخدام و مهاجرت به تهران

خیراندیش بعد از ازدواج همسو با کار تئاتری به استخدام اداره فرهنگ و هنر شیراز درآمد تا اینکه سال 1357 با قبولی در دانشگاه تهران به تهران نقل مکان کردند.

در جلوی دوربین

با شروع انقلاب، کار تئاتر را با نمایش دیکته و زاویه سال 1358 در تهران ادامه می دهد تا اینکه سال 1364 با سری اول سریال آئینه وارد قاب تلویزیون شد.

ایشان در سال 1365 هم با فیلم روزهای انتظار بازی در سینما را تجربه کرد.

شهرت با گریم سنگین

در سال 1377 وقتی 44 ساله بود با سنگین ترین گریم شناسنامه کاری اش در فیلم بانو به کارگردانی داریوش مهرجویی نظر مثبت بسیاری از منتقدان سینما را به خود جلب کرد. او سپس چندین سال در برنامه صدای عبرت شبکه سراسری رادیو مشغول بکار شد.