برای داشتن تمرینات ورزشی جذاب و لذت‌ بخش، در قدم اول باید به فکر خرید یک دست لباس ورزشی راحتی باشید که بتوانید با کمک آن، تمرینات ورزشی خودتان را با خیال راحت و حس خوب، ادامه دهید، خرید یک لباس ورزشی خوب و کارآمد، نیازمند داشتن اطلاعات کافی در این زمینه است تا بتوانید با بودجه در دست‌تان بهترین لباس را خریداری کنید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در این مطلب، راهنمایی جامع برای خرید بهترین لباس ورزشی آورده شده است، اگر شما هم به فکر خرید یک لباس ورزشی خوب و درجه یک هستید، پیشنهاد می‌شود تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید یک دست ست ورزشی جذاب را برای خودتان بخرید و لذت ببرید.

image_9e5a5a49d0b2c70559bd4f976a1ebf35973e4c03

با تاریخچه لباس ورزشی آشنا شوید

پیش از واردن شدن به مبحث آموزش خرید لباس ورزشی احتمالا برایتان جالب باشد که با تاریخچه تولید این لباس‌ ها در دنیا آشنا شوید، برای اولین بار در حوالی سال 1950 بود که تولید لباس‌های ورزشی در آمریکا آغاز شد. قبل از این بازه زمانی افراد از لباس‌های معمولی زمان ورزش کردن استفاده می‌کردند و همین موضوع، آسیب‌های جسمانی زیادی را برای ورزشکاران زمان پوشیدن لباس ورزشی ایجاد می‌کرد، پس از سال 1950 به آرامی روند تولید لباس‌های ورزشی آغاز شد و از سال 1990 روند تولید این لباس‌ها برای تمامی رشته‌های ورزشی جدی شد.

 

آموزش جامع خرید لباس ورزشی

برای خرید یک دست لباس ورزشی، در ابتدا باید بدانید که لباس ورزشی خوب چه ویژگی هایی دارد و با در نظر گرفتن فاکتورهای مشخصی تصمیم به خرید بگیرید، مواردی که در ادامه مبنی بر خرید لباس ورزشی از اسپرت باما مطرح می‌شود مهم‌ ترین نکاتی هستند که باید به آن‌ها دقت کنید!

 

کیفیت دوخت

نوع دوخت، حرف اول را در کیفیت لباس ورزشی می‌زند، به علت تحرک بالای فرد زمان تن کردن لباس ورزشی باید از کیفیت دوخت این لباس مطمئن شوید، اصولا بلوز و شلوارهایی که کیفیت دوخت پایینی دارند با کوچک‌ترین حرکات ورزشی و جابه‌جایی فرد دچار پارگی‌ خواهند شد.

شما می‌توانید زمان خرید لباس ورزشی با بررسی بافت و درزهای داخلی لباس، از کیفیت دوخت آن، اطمینان حاصل کنید، اگر در نگاه اول، نخ‌ها به طور نامنظم در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند احتمالا لباس ورزشی مناسب شما نخواهد بود.

image_646849b0e6ccf06a74231265d7f40a89b2ddcf27

جنس لباس ورزشی

جس به کار رفته در روند تولید لباس ورزشی اهمیت فوق العاده بالایی برای داشتن آرامش و راحتی شما زمان پوشیدن این لباس دارد، اصولا مهم‌ترین پارچه‌هایی که در روند تولید لباس‌های ورزشی از آن‌ها استفاده می‌شود شامل پارچه‌های پنبه‌های، کتان و انواع الیاف‌های طبیعی و مصنوعی است.

بهتر است جنس لباس ورزشی شما به گونه‌ای باشد که امکان تبادل هوای راحت بین پوست و هوا را زمان پوشیدن لباس به شما ارائه کند، اگر جنس لباس ورزشی شما اینگونه نباشد زمان ورزش کردن، احتمال ایجاد مشکلات مختلفی مثل عرق سوز شدن، گرما زدگی و ... وجود خواهد داشت.

 

نوع ورزش

مهم‌ترین فاکتوری که باید زمان خرید لباس ورزشی آن را در نظر بگیرید، نوع ورزشی است که قصد دنبال کردن آن را دارید می‌باشد، به عنوان مثال لباس ورزشی مناسب یک ورزشکار رشته بدنسازی با والیبالیست، یکسان نخواهد بود!

برای انتخاب بهترین ست ورزشی متناسب با رشته ورزشی‌تان که می‌تواند بدنسازی، تی‌آرایکس، دو و .. باشد با مربی‌تان مشورت کنید تا بتوانید بهترین مدل لباس را انتخاب کنید و تجربه ورزش کردن ایده آلی را برای خودتان خلق کنید و لذت ببرید.

 

سایز لباس ورزشی

برخی از ورزشکاران زمان خرید لباس ورزشی، اصلا به تناسب سایز لباس و اندام خود دقت نمی‌کنند و همین موضوع، مشکلات مختلفی را زمان پوشیدن لباس ورزشی برای فرد ایجاد می‌کند! دقت کنید که زمان خرید لباس ورزشی سایزی را انتخاب کنید که دقیقا مناسب شما است، لبا‌س‌های کوچک‌تر و بزرگ‌تر، آزادی عمل را زمان ورزش کردن از شما خواهند گرفت.

 

تنناسب با فصل

فصلی که قصد دارید در آن لباس ورزشی‌تان را بپوشید برای انتخاب بهترین لباس ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است، اصولا برای فصل‌های پاییز و زمستان، لباس‌های ورزشی ضخیم‌تر و گرم‌تر توصیه می‌شود اما برای فصل‌های بهار و  تابستان که بدن ورزشکار، تحرک و فعالیت بدنی بیشتری دارد، لباس‌های نخی خنک پیشنهاد داده می‌شود.

image_aefca31830572c74b54dfeb6e53990c0a45ea02d

توجه به رنگ

سعی کنید لباس‌های ورزشی با رنگ‌های شاد را جهت خرید کردن انتخاب کنید تا انرژی و حس بهتری را زمان ورزش کردن تجربه کنید، اگر خانم هستید و دوست دارید که یک استایل شیک و جذاب زمان ورزش کردن داشته باشید،  رنگ‌های شاد و جذاب مثل صورتی، قرمز، زرد و آبی برای شما به عنوان لباس ورزشی در سالن مناسب است.

 

مدل طراحی لباس

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به آن زمان خرید لباس ورزشی دقت کنید، مدل طراحی لباس ورزشی است، اصولا ترکیب لگ و تاپ، و تی‌شرت و شلوارک برای خانم‌ها و آقایان، انتخاب خوبی جهت خرید کردن به عنوان لباس ورزشی مناسب است.

فراموش نکنید که شما باید لباس ورزشی را خریداری کنید که با تماشای آن، ذوق زده شوید و انگیزه و اشتیاق بیشتری را جهت تمرین و ورزش پیدا کنید، پس به همین دلیل تلاش کنید زمان خرید لباس ورزشی، مدلی را انتخاب و خرید کنید که بیشترین هماهنگی را با سلیقه شما داشته باشید.

 

خرید کفش مناسب

فراموش نکنید که یکی از مهم‌ترین اجزای ست ورزشی که شما به تن می‌کنید کفش‌های شما است، اگر از کتانی ورزشی مناسبی استفاده نکنید، تجربه ورزش کردن خوبی را برای خودتان رقم نخواهید زد؛ سعی کنید در کنار انتخاب یک ست ورزشی مناسب و زیبا کتانی ورزشی مناسب و باکیفیتی نیز خریداری کنید تا از سلامت پاهایتان زمان ورزش کردن مراقبت کنید.

 

تناسب با محیط ورزشی

زمان خرید لباس ورزشی به این نکته دقت کنید که قرار است لباس‌تان را در چه مکانی تن کنید، اگر خانم هستید و قصد ورزش کردن در محیط‌های آزاد را دارید بهتر است ست‌های ورزشی پوشیده را انتخاب کنید تا محدودیتی زمان ورزش کردن نداشته باشید.

اصولا لباس‌های ورزشی مناسب پارک و محیط‌های بیرون، برای خانم‌ها و آقایان نسبت به لباس‌های ورزشی سالنی، پوشیده‌تر هستند تا ورزشکار راحتی بیشتری را زمان ورزش کردن در محیط‌های آزاد داشته باشد.

 

یک سوال مهم! آیا خرید لباس ورزشی زنانه و مردانه متفاوت است؟

فرقی ندارد که شما به دنبال راهنمای خرید لباس ورزشی مردانه یا راهنمای خرید لباس ورزشی زنانه هستید، نکات مهم برای خرید بهترین لباس ورزشی برای آقایان و بانوان مشترک است و شما می‌توانید به سادگی با موارد مطرح شده در این مطلب، بهترین لباس ورزشی مدنظرتان را بخرید و لذت ببرید. برای انتخاب ست ورزشی مردانه و زنانه، می‌توانید با توجه به مواردی همچون جنس، نوع دوخت، رنگ‌ بندی، بهترین لباس ورزشی را انتخاب و خریداری کنید و لذت ببرید.

 

سخن پایانی

برای پیگیری تمرینات ورزشی با کیفیت بالا به صورت حرفه‌ ای، خرید لباس ورزشی خوب، خیلی مهم است، در این مقاله مهم‌ترین نکات کارآمد برای خرید لباس ورزشی آورده شده است، شما می‌توانید به سادگی با کمک موارد مطرح شده لباس ورزشی رویایی خودتان را خریداری کنید و تجربه تمرینات ورزشی درجه یک را برای خودتان رقم بزنید. همچنین فراموش نکنید که برای خرید یک لباس ورزشی خوب و درجه یک، مراجعه به فروشگاه لوازم ورزشی معتبر و حرفه‌ ای واجب است، ما به شما خرید  لباس ورزشی از فروشگاه اسپرت با ما را پیشنهاد می‌کنیم، در این فروشگاه، جذاب‌ترین لباس‌ های ورزشی با کم‌ترین  قیمت موجود است!