سرمربی لیورپول امیدوار است بتواند نتایج ضعیف تیمش در این فصل را با برتری بربار رقیب دیرینه خود به دست فراموشی بسپارد.

لیورپول با کلوپ؛ پراشتباه در دفاع، بی دقت در حمله
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وقتی در اکتبر 2015 یورگن کلوپ از بوروسیا دورتموند راهی لیورپول شد، هواداران تیمی که 18 قهرمانی در لیگ انگلیس داشتند انتظار پادشاهی دوباره در جزیره را داشتند ولی تاکنون این اتفاق رخ نداده است. در صورتی که تیم آماده این روزهای مورینیو بتواند شنبه با برد آنفیلد را ترک کند، لیورپول با صدر جدول بعد از هفته هشتم، دوازده امتیاز فاصله خواهد داشت. همان اتفاقی که برای برندان راجرز رخ داد و بعد از تساوی یک بر یک با اورتون چنین فاصله ای را با صدر جدول تجربه کرد و آن بازی، آخرین حضور راجرز روی نیمکت لیورپول در آنفیلد شد.

یورگن کلوپ در 78 دیداری که هدایت لیورپول را در لیگ برتر بر عهده داشته، به 38 برد دست یافته که میانگین ۱.۸ امتیاز به ازای هر بازی را نشان می‌دهد. درصد برد 51 درصد برای لیورپول به مراتب از آمار برندان راجرز پایین تر بوده ولی شاید چیزی که هواداران لیورپول را تا حدی از این مربی راضی کرده، فوتبال هجومی بوده که او در این تیم داشته است.

تیم کلوپ در لیگ برتر توانسته 146 بار گلزنی کند که بیش از هر تیم دیگری از زمان حضور این مربی در فوتبال جزیره بوده است. البته این را نیز باید در نظر گرفت که در این مدت تیم این مربی آلمانی تنها 22 کلین شیت داشته و اشتباهات زیاد در خط دفاعی سبب شده که در خیلی از دیدارها دروازه لیورپول باز شود.

لیورپول با کلوپ؛ پراشتباه در دفاع، بی دقت در حمله بیشترین شوت به سمت دروازه حریفان در فصل جاری

تیم لیورپول در این فصل لیگ برتر 13 گل توانسته به ثمر برساند ولی آمار شوت های این تیم به سمت دروازه عدد 137 را نشان می دهد که بیش از هر تیم دیگری است. این تیم بالاتر از منچسترسیتی و تاتنهام در رده نخست بیشترین شوت به سمت دروازه حریفان بوده است. بی دقتی مهاجمان لیورپول یکی از عوامل اصلی نتیجه نگرفتن این تیم بوده است.

در حالی که بایرن مونیخ به نظر به دنبال به خدمت گرفتن این مربی آلمانی در پایان فصل است، شاید شکست در بازی با منچستریونایتد صبر هواداران لیورپول را لبریز کند و این مربی بیش از هر زمان دیگری به درهای خروجی آنفیلد نزدیک شود.