سرمربی ایتالیایی به انتقاد از شیوه کنونی بازی تیم ملی کشورش پرداخت.

کاپلو: سرمربی تیم ملی نمی‌شوم، آنچلوتی گزینه مناسبی است/ جا ماندن از جام جهانی تراژدی بزرگی برای ایتالیاست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین، فابیو کاپلو در گفت‌وگویی با برنامه Quotidiano Sportivo در خصوص اینکه آیا ممکن است دوباره هدایت تیم ملی ایتالیا را بر عهده بگیرد اظهار داشت: من وظیفه‌ام را در قبال تیم‌های ملی انجام داده‌ام. آنچلوتی در سن مناسبی به سر می‌برد و تجربه‌های فوق‌العاده‌ای کسب کرده است و فقط کار کردن در تیم ملی را در این شغل، کم دارد تا کامل شود.

وی در مورد دیدار رفت با سوئد و شکست ایتالیا مقابل این تیم گفت: اینطور به نظر می‌رسید که در مقابل یک تیم تهاجمی قرار نگرفته‌ایم. سوئدی‌ها همیشه فیزیکی بازی می‌کنند و بازیکنان آنها را در ایتالیا با این ویژگی‌ها می‌شناسیم اما نیلز لیدهولم و برخی دیگر هم بودند که تکنیک فوق‌العاده‌ای به ما نشان دادند.

کاپلو با انتقاد از عملکرد ونتورا افزود: از عملکرد ایتالیا شگفت‌زده شدم. ما به دفاع کردن معروف هستیم ولی برای این کار باید ببینید چه تیمی در مقابل شماست. اگر تیم شما سازماندهی شده و منظم باشد حتی می‌توانید راموس و کریستیانو رونالدو را متوقف کنید، نه اینکه از قبل دست از کار بردارید.

وی در مورد احتمال صعود نکردن ایتالیا به جام جهانی هم عنوان کرد؟ این یک تراژدی بزرگ خواهد بود. حتی تنها وقتی را که ایتالیا به جام جهانی 1958 سوئد نرسید یادم نمی‌آید، با اینکه آن زمان 12 سال داشتم. باید به چینی‌ها بگویم که در ساعت 3 بامداد مجبورم بیدار بمانم تا بازی تیم ملی کشورم را مشاهده کنم.

سرمربی سابق ایتالیا گفت: مشکل فوتبال ما این است که وقتی کارها خوب پیش نمی‌رود همیشه به دنبال پیدا کردن بهانه هستیم. اگر آکادمی‌های قوی منجر به پی‌ریزی و مستحکم کردن پایه‌های تیم ملی نمی‌شود، پس آلمان چگونه این کار را کرده است؟ به جای این کار، ما فقط به تجارت خود ادامه می‌دهیم و از خارج بازیکن به لیگ‌مان می‌آوریم.

وی شرایط حال حاضر تیم‌های سری آ را اینطور توصیف کرد: من در برزیل کنار مارچلو بیلسا و تیته بودم و با یکدیگر بحث می‌کردیم. آن‌ها می‌گفتند تنها تیمی که ایده‌ای جدید دارد، ناپولی است. باید اضافه کنم اگرچه با بازی زیبا، برنده خواهید شد اما باید در سختی‌ها، رنج کشید تا پیروز شد. یوونتوس همیشه در جمع مدعیان است؛ اینتر یک مربی باهوش دارد که مثل همیشه با بازیکنانش به خوبی کار می کند. میلان، ترکیبش را دگرگون کرده اما شاید فقط کافی بود 2 یا 3 بازیکنی می‌خرید که تفاوت را رقم بزنند. لازم است از تیم کروتونه هم تقدیر کنم؛ زندگی بر آن‌ها سخت می‌گذشت اما ثابت کردند که می‌توانند از پَس کار بر بیایند.

کاپلو در پایان در مورد شایعه کار در سوپرلیگ چین گفت: می‌خواستم هدایت یک تیم [جیانگسو سونینگ] را در منطقه خطر به دست بگیرم و آن‌ را به قسمت‌های امن جدول برسانم. فقط به این خاطر که برخی می‌گفتند من فقط توانایی کار با تیم های بزرگ و همیشه موفق را داشته‌ام. اینکه به طور مداوم به جدول نگاه کنید و در پایین جدول، جایی که فکر می‌کنید هرگز نمی‌توانید از آن خارج شوید، قرار داشته باشید از بودن در صدر جدول و بردن عناوین، هیجان انگیزتر است