در حال حاضر فاصله چلسی، تیم 45 امتیازی رده سوم با آرسنال، تیم 38 امتیازی رده پنجم لیگ برتر انگلیس 7 امتیاز است و همین موضوع دربی امشب (چهارشنبه) در ورزشگاه امارات را حساس‌تر می‌کند.

آرسنال - چلسی؛ آتش لندن در سرمای ژانویه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش  مثلث آتلاین به نقل از  خبرگزاری تسنیم ، در روزهای سرد جزیره، رقابت در لیگ برتر انگلیس به شدت داغ دنبال می‌شود. منچسترسیتی به سمت قهرمانی می‌دود، منچستریونایتد و چلسی ناامیدانه به دنبال تیم فوق‌العاده پپ هستند و آرسنال و لیورپول برای سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان دندان تیز کرده‌اند. با این معادلات و در چنین شرایطی، دربی دوم لندن بین چلسی و آرسنال در هفته بیست و دوم لیگ برتر انگلیس می‌تواند علاوه بر حساسیت، جذابیت هم داشته باشد. سرخابی‌های لندن از ساعت 23:15 امشب در ورزشگاه خانگی آرسنال یعنی امارات به مصاف هم خواهند رفت.

آرسنال - چلسی؛ آتش لندن در سرمای ژانویه

افکار متفاوت

چلسی حالا که در مقاطعی رده دوم جدول را از منچستریونایتد گرفت و بالاترین رتبه امسالش را تجربه کرد، امیدوار به حفظ روند فعلی و نزدیک‌تر شدن به منچسترسیتی است. این تیم در آخرین بازی سال 2017، استوک‌سیتی را خرد کرد و آماده نشان می‌دهد. در سوی مقابل، آرسنال در ادامه روند پرفراز و نشیب با یک پنالتی مشکوک در آخرین دقایق پیروزی مقابل وست‌بروم را از دست داد. برای تیم ونگر،حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان بزرگ‌ترین هدف است. چلسی هم با نیم‌نگاهی به معجزات فوتبالی و گرفتن منچسترسیتی در صدر جدول، هدف مشابهی دارد. در حال حاضر فاصله چلسی، تیم 45 امتیازی با آرسنال، تیم 38 امتیازی رده پنجم، 7 امتیاز است و همین موضوع دربی ساعت 23:15 چهارشنبه شب در استادیوم امارات را حساس جلوه می‌دهد.

آرسنال - چلسی؛ آتش لندن در سرمای ژانویه

غیبت اوزیل

مسوت اوزیل که به دلیل مصدومیت زانو فرصت حضور در بازی قبلی آرسنال را از دست داد در این بازی هم غایب است و ونگر از شانس اندک او برای جنگیدن مقابل چلسی خبر داد. در این شرایط تداوم مصدومیت کاسورلا و رمزی هم بیش از پیش دست سرمربی آرسنال درخط میانی را خالی کرده است. سابقه خراب ویلشر در مصدومیت‌های متوالی ونگر را به فکر استراحت دادن به این هافبک خلاقش درروزهای فشرده ژانویه انداخته و میتلند به خاطر مصدومیت جزئی در بازی قبلی جای خود را به کولاسیناچ خواهد داد. در سوی مقابل چلسی اگر ازار را درگیر حواشی اخیرش در مورد انتقال به رئال مادرید نبیند، می‌تواند روی تمام سرمایه‌هایش حساب کند.

آرسنال - چلسی؛ آتش لندن در سرمای ژانویه

سایه روشن‌های تاکتیکی

با وجود دوری مونرئال از میادین، ونگر در این بازی برخلاف 2 رقابت قبلی از سیستم 4 دفاعه استفاده می‌کند، هر چند بازی با 3 مدافع میانی مناسب مقابله با سیستم 1-2-4-3 کونته است اما ونگر ترجیح می‌دهد با یک بازیکن اضافه در قلب خط میانی تیمش را به میدان بفرستد. سانچس اگر مانند بازی قبلی یک خط عقب‌تر بیاید، آرسنال خطرناک‌تر می‌شود. ستاره شیلیایی روی 13 گل در 15 دربی قبلی لندن نقش داشته است؛ با 10 گل و 3 پاس گل!

وضعیت برتر آرسنال

آرسنال در بازی‌های رودرروی اخیر وضعیت بهتری دارد چون در 5 رویارویی قبلی تنها یک بار شکست خورده و فینال فصل گذشته جام حذفی و سوپرجام انگلیس را هم از رقیب دیرینه برده است. این جدال در واقع نوعی محک برای 2 بازی رفت و برگشت در نیمه‌نهایی جام اتحادیه انگلیس محسوب می‌شود.

آرسنال - چلسی؛ آتش لندن در سرمای ژانویه

رویارویی‌های قبلی

در 192 رویارویی قبلی، 75 پیروزی از آن آرسنال شده، 62 بار چلسی برده و 55 تساوی شکل گرفته است.

ترکیب احتمالی

آرسنال : چک، ژاکا،کوکلین، سانچس، مصطفایی، لاکازته، کوشیلنی، کولاسیناچ، ایوبی، چمبرز و بیرین

چلسی : کورتوا، آلونسو، کیهیل، ویلیان، درینک‌واتر، کانته، موراتا، موزس، پدرو، رودیگر و آزپلیکوئتا