مشاور بین‌الملل رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به مناقشه فوتبالی ایران و عربستان برای بازی در کشور بی‌طرف می‌گوید با شرایط موجود ایران مجبور است از رای ظالمانه AFC تمکین کند.

آصفی: مجبوریم از رای AFC تمکین کنیم/ در فدراسیون می‌مانم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایسنا، فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از حدود 10 روز دیگر آغاز می‌شود و بر خلاف اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، تیم ایرانی برای تقابل با نمایندگان عربستان باید در زمین بی‌طرف میزبان آنها باشند. با وجود اینکه مجموعه فدراسیون فوتبال تاکنون از اعلام رسمی نتیجه مناقشه با عربستان در فصل جاری لیگ قهرمانان خودداری کرده اما حمیدرضا آصفی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: متاسفانه سعودی‌ها اعمال نفوذ و فشار کردند. البته ما به صورت اصولی رای را نپذیرفته‌ایم اما برای اینکه تیم‌های ما محروم نشوند، مجبوریم به این رای ظالمانه تمکین کنیم و آن را اجرا نماییم تا باز هم مذاکرات ما برای سال‌های آینده ادامه پیدا کند.

او تاکید کرد: به خاطر اینکه تیم‌های ما محروم نشوند ناچار هستیم این رای را قبول کنیم ما معتقدیم این رای ناعادلانه و یکسویه است.

مشاور بین‌الملل رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه آیا عربستان می‌تواند با انتخاب قطر از سوی ایران به عنوان میزبان مخالفت کند گفت: بعید می‌دانم عربستانی‌ها بتوانند نسبت به این موضوع اعتراض کنند. قاعدتا ما می‌توانیم قطر را به عنوان میزبان انتخاب کنیم.

حمیدرضا آصفی که چندی پیش به دلیل برخی اختلافات و مشغله‌های کاری از همکاری با فدراسیون فوتبال اعلام انصراف کرده بود، در این باره اظهار کرد: به دلیل مشغله زیاد و گرفتاری‌های کاری از آقای تاج خواستم که من را از این سمت‌ها معاف کند و دورادور آن‌ها را کمک کنم اما بعد از برگزاری جلسه قرار ما این شد که همچنان فعالیتم در این سمت را ادامه دهم.

او در پاسخ به این سوال که آیا کماکان تمام اختیارات گذشته‌اش را در این ستاد جام جهانی 2018 بر عهده دارد، گفت: بالاخره باید وقتم را تنظیم کنم و به تمام کارها رسیدگی کنم. من در تمام سال‌های گذشته در تمامی سمت‌هایی که در جمهوری اسلامی داشتم با قدرت و تمام وقت کار کردم.

رییس کمیته هماهنگی برنامه‌ریزی جام جهانی 2018 درباره برگزاری جلسات این کمیته و به پایان رسیدن بلیت فروشی در ایران گفت: موضوع بلیت فروشی انجام شد و باید کارهای فرهنگی را دنبال کنیم. بعد از آن هم موضوع رسانه‌ها و حضور آنها در جام جهانی است که اولین جلسه ما روز دوشنبه در دستور کار خواهد بود.

آصفی هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا بازی‌های دوستانه تیم ملی برای حضور در جام جهانی قطعی شده است، گفت: بازی‌ها همان‌هایی است که از طریق فدراسیون فوتبال و مهدی تاج اعلام شده و همه کارها مرتب پیش می‌رود.