تیم فوتبال استقلال تهران در دومین دیدار و در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا موفق شد با تک گل «مامه تیام» بازیکن سنگالی خود تیم الهلال عربستان را که نایب قهرمانی سال 2017 را یدک می کشد، شکست دهد.

یرد ارزشمند و صدرنشینی استقلال با شکست نایب قهرمان دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دو تیم فوتبال استقلال تهران و الهلال عربستان از ساعت 19 امروز سه شنبه به وقت ایران با قضاوت «ریوجی ساتو» ژاپنی در ورزشگاه السیب عمان در حالی به مصاف هم رفتند که آبی پوشان برای کشته شدگان سانحه هوایی ایران در پرواز تهران - یاسوج یک دقیقه سکوت کردند.
آبی پوشان ایران به مانند تیم تراکتورسازی تبریز دیگر نماینده فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا مجبور به میزبانی از تیم های عربستانی در کشور ثالث هستند تا انبوه هواداران پرشورشان را به همراه نداشته باشند. همچنین در گروه چهارم این مسابقات الریان قطر، الهلال عربستان و العین امارات دیگر هم گروه های استقلال در نخستین دیدارهای خود امتیازات را تقسیم کرده بودند.
نیم نخست این دیدار را نماینده فوتبال کشورمان هجومی آغاز کردند و «وینفرد شفر» سرمربی آلمانی استقلال که در ترکیب ابتدایی تیمش «داریوش شجاعیان»، «فرشید اسماعیلی» و «سرور جپاروف» را به عنوان هافبک های تهاجمی و «مامه تیام» بازیکن جدید و سنگالی خود را نوک حمله قرار داد تا آنها نیز فرصت هایی برای باز کردن دروازه حریف داشته باشند.
در دقیقه 21 همکاری خوب اسماعیلی و جپاروف را در نهایت بازیکن ازبکستانی استقلال به خوبی استفاده نکرد. اما ضربه او در برگشت به تیام رسید که شوت مهاجم سنگالی استقلال پس از برخورد به دفاع به بیرون رفت.
تیام که نسبت به بازی نخست خودمقابل الریان بازی بهتری ارائه می داد، هر چند که فرصت خوب گلزنی را مانند ضربه سر بدی که در دقیقه 42 زد و دروازبان حریف به راحتی گرفت، در اختیار داشت و در نهایت منجر به گلزنی نشد. اما بارها ئفاع حریف را با حرکات خود آزار داد.
همچنین استقلال که در ابتدای این دیدار بازی مالکانه ای از خود به نمایش گذاشته بود و موقعیت هایی نیز روی دروازه حریف ایجاد کرد، در اواخر نیمه نخست توپ و میدان را در اختیار تیم الهلال قرار داد تا از ضد حملات برای رسیدن به دروازه حریف بهره برداری کند.
نیمه دوم را آبی پوشان ایران بازی را به مانند نیمه نخست هجومی آغاز کردند تا در همان دقیقه ابتدایی تیام از پشت محوطه 18 قدم حریف صاحب موقعی شوت زنی شود که ضربه او پس از برخورد به پای «عبدالله الحفیص» مدافع الهلال وارد دروازه الحبسی شد.
آبی پوشان پس از برتری یک بر صفر مقابل حریف به حملات خود افزودند و در دقایق 54 و 56 «وریا غفوری» موقعیت های خوبی برای باز کردن دروازه حریف داشت. در موقعیت نخست واکنش عالی گلر الهلال مانع ورود توپ با ضربه سر غفوری شد و در موقعیت دوم نیز کار با توپ زیاد وریا در محوطه 18 قدم تیم عربستانی سرانجام به از دست دادن توپ منجر شد.
در دقیقه 68 شجاعیان در یک ضد حمله به سمت درواز تیم عربستانی پا به توپ شد تا الحبسی با خروج خود از محوطه 18 قدم دروازه و گرفتن توپ به دست، مانع از باز شدن دروازه و رای به اخراج خود بدهد.
«رامون دیاز» سرمربی آرژانتینی که پیش از اخراج دروازه بانش برای جبران گل خورده دو تعویض انجام داده بود، مجبور شد در دقیقه 69 یک تعویض اجباری دیگر هم انجام دهد تا دروازه جدیدش وارد زمین شود.
در ادامه نیز«امید ابراهیمی» و «داریوش شجاعیان» موقعیت های نیز داشتند که ره به دروازه نبرد تا به رغم 10 نفره شدن حریف آبی پوشان بازی رو به عقبی را انجام دهند.
دراوخر بازی نیز حملات استقلالی ها با حضور پر تعداد الهلالی ها در محوطه 18 قدم همراه بود که موفق نبود تا در نهایت آبی پوشان ایران در یک بازی هوشمندانه مقابل حریف عربستانی با یک گل پیروز این نبرد سنگین میدان باشد.
در دیگر دیدار همزمان نیز تیم پرسپولیس که در دومین بازی خود به مصاف السد قطر رفته بود با با نتیجه سه بر یک شکست خورد.
همچنین دیدار دو تیم الریان قطر و العین امارات دیگر همگروه های استقلال در گروه چهارم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.
پس از نتایجی که در هفته دوم و در گروه چهارم رقم خورد، استقلال با چهار امتیاز در صدر گروه قرار گرفت و الریان و العین با 2 امتیاز در جایگاه دوم و سوم ایستادند و الهلال نیز با یک امتیاز در انتهای جدول رده بندی قرار گرفت.
در این دیدار«وینفرد شفر» سرمربی تیم فوتبال استقلال، مهدی رحمتی، وریا غفوری، مجید حسینی، روزبه چشمی، خسرو حیدری، فرشید باقری، امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان(دقیقه 92 بهنام برزای)، فرشید اسماعیلی(دقیقه 89 محسن کریمی)، سرور جپاروف و تیام(دقیقه 77 علی قربانی) را به میدان فرستاد.
همچنین دیاز علی الحبسی، اسامه حساوی، عبدالله الحفیص، یاسر الشحرانی، علی البلیحی، میلسی، عبدالله عطیف، محمد کانو، اشرف بن شرقی، چروتی و المنیع برای این دیدار در ترکیب قرار داد.