تیم فوتبال تراکتورسازی در دیدار با پارس جنوبی جم به دنبال کسب سومین پیروزی خود به همراه ارطغرل ساغلام است.

تبریز| تراکتورسازی به دنبال هت‌تریک با ساغلام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  خبرگزاری تسنیم از تبریز ، تیم‌های فوتبال پارس جنوبی جم و تراکتورسازی تبریز در چهارچوب دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت 15:30 فردا در ورزشگاه تختی جم به مصاف هم می‌روند.

پارس جنوبی جم در حالی به مصاف تراکتورسازی می‌رود که در 23 دیدار گذشته خود 9 پیروزی، 10 تساوی و 4 شکست تجربه کرده است. این تیم در دیدارهای گذشته خود 28 گل زده و 21 گل نیز دریافت کرده است تا با 37 امتیاز و تفاضل 7+ در رده ششم جدول قرار بگیرد. شاگردان تارتار با توجه به نتایج روز نخست دیدارهای این هفته در صورت تساوی مقابل تراکتورسازی می‌توانند حداقل 2 رده در جدول صعود کنند.

در صورتی که پارس جنوبی جم بتواند 3 امتیاز دیدار خانگی مقابل تراکتورسازی را کسب کند، باید به شکست ذوب‌آهن و فولاد مقابل حریفان خود امیدوار باشد تا به رده دوم جدول صعود کند. این تیم در صورت شکست مقابل تراکتورسازی ممکن است به رده هفتم سقوط کنند، اما در صورتی که استقلال مقابل حریف خود امتیاز از دست بدهد این تیم در رده ششم باقی خواهد ماند.

در آن سوی میدان تراکتورسازی با کسب 28 امتیاز از 23 دیدار گذشته خود در رده دهم جدول قرار گرفته است. شاگردان ساغلام در دیدارهای گذشته خود 7 پیروزی، 7 تساوی و 9 شکست تجربه کرده‌اند. این تیم در 23 دیدار قبلی 24 گل زده و 25 گل دریافت کرده است. تراکتورسازی در صورت کسب پیروزی مقابل پارس جنوبی می‌تواند به رده هشتم جدول صعود کند اما شکست مقابل این تیم یا تساوی، تغییری در جایگاه سرخ‌پوشان ایجاد نخواهد کرد.

پارس جنوبی جم در 5 بازی اخیر خود یک پیروزی، 3 تساوی و یک شکست تجربه کرده است. شاگردان تارتار در آخرین بازی خود در دیداری خارج از خانه با نتیجه دو-یک مقابل سپیدرود به پیروزی دست یافتند تا با انگیزه مضاعف به مصاف تراکتورسازی بروند.

تراکتورسازی علی‌رغم نتایج نامناسب خود در هفته‌های گذشته موفق شده است در 5 بازی اخیر 2 برد، 2 شکست و یک تساوی تجربه کند. هر 2 برد تراکتورسازی مربوط به 2 بازی اخیر این تیم در لیگ برتر است.

نتایج پارس جنوبی جم در دیدارهای خانگی

پارس جنوبی جم تاکنون 11 بار در ورزشگاه تختی جم به مصاف حریفان خود رفته است. شاگردان تارتار در این 11 بازی 5 پیروزی و 4 تساوی کسب کردند. این تیم در 2 دیدار خانگی نیز شکست خورده است. 13 گل زده و 9 گل خورده نیز نتیجه تلاش بازیکنان شاگردان تارتار در بازی‌های خانگی‌شان بوده، این تیم با کسب 19 امتیاز از 33 امتیاز ممکن در بازی‌های خانگی عملکرد متوسطی از خود برجای گذاشته است.

نتایج تراکتورسازی در بازی‌های خارج از خانه

تیم فوتبال تراکتورسازی تاکنون 11 بار در بازی‌های خارج از خانه به میدان رفته است. ماحصل این 11 بازی، کسب 3 پیروزی و 2 تساوی و به همراه تحمل 6 شکست برای سرخ‌پوشان بوده است. این تیم در بازی‌های خارج از خانه خود 9 گل زده و 13 گل دریافت کرده تا با کسب تنها 11 امتیاز از 33 امتیاز ممکن، در رده نهم جدول بازی‌های خارج از خانه قرار بگیرد.

شاگردان ساغلام امیدوار هستند نتایج خوب خود در لیگ برتر را تداوم بخشیده و سومین پیروزی متوالی خود در این رقابت‌ها را مقابل پارس جنوبی جم رقم بزنند.

تراکتورسازی در حالی به صعود دو پله‌ای و حضور در رده‌های تک‌رقمی جدول لیگ برتر امیدوار است که بهترین رده این تیم تا بدین جای کار، حضور در رده هفتم جدول بوده است.

شاگردان ساغلام در حالی که نتایج خوبی در لیگ برتر فوتبال کسب کرده بودند، عملکرد چندان مناسبی در لیگ قهرمانان آسیا نداشتند و با تحمل 2 شکست متوالی در دیدار با الاهلی عربستان و الغرافه قطر با صفر امتیاز و تفاضل گل 4- در رده چهارم گروه A این رقابت‌ها قرار دارند.

تراکتورسازی و پارس جنوبی جم تاکنون تنها یک بار به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک-یک، 2 تیم به پایان رسیده است. در این دیدار عارف آقاسی در دقیقه 56 با اشتباه و گل به خودی نخستین گل بازی را به ثمر رسانده و پارس جنوبی جم را در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز پیش انداخت اما 3 دقیقه بعد و در دقیقه 59 محمد ایران پوریان با پاس فاخر تهامی موفق شد دروازه تیم مهمان را باز کند تا این دیدار با تصاویر یک-یک پیگیری شود. در ادامه دیدار هیچ‌یک از دو تیم موفق به گلزنی نشدند تا این بازی با تساوی یک-یک به پایان برسد.

محمد ایران پوریان با به ثمر رساندن 6 گل در 23 بازی گذشته تراکتورسازی، بهترین گلزن این تیم به حساب می‌آید. علی دشتی نیز با 4 گل زده بهترین گلزن تیم میزبان تا بدین جای کار بوده است.

با توجه به عملکرد بازیکنان تراکتورسازی در دیدار با الغرافه باید دید ساغلام چه تدابیری برای این دیدار که از حساسیت‌های ویژه‌ای برای سرخ‌پوشان برخوردار خواهد بود، اندیشیده است. با توجه به عملکرد سیمه و کرپیچ، احتمال نیمکت‌نشینی 2 بازیکن جدید و خارجی تراکتورسازی در این دیدار وجود دارد.

به گزارش تسنیم، قضاوت این دیدار بر عهده علی صفایی است.