معاون وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سالهاست نمایندگان ورزش ایران کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند، گفت: با نهادهای مربوط جلسه خواهیم داشت تا برای حضور در مسابقات جهانی و بازی های المپیک تعیین تکلیف کنیم.

داورزنی: کشوری به نام اسرائیل نمی شناسیم، / باید رای حضور در مسابقات جهانی و بازی های المپیک تعیین تکلیف کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدرضا داورزنی» امروز (دوشنبه) در همایش انتخاب برترین های اخلاق ورزش کشور، اظهار داشت: موسسه فرهنگی نسل آفتاب حدود 10 سال است که با تلاش تعدادی از قهرمانان ملی تاسیس شده است و برای ترویج فرهنگ و اخلاق مداری تلاش می کند.
معاون وزیر ورزش با اشاره به اقدام ارزشمند این موسسه، عنوان کرد: انتخاب برترین ها از بین تعداد زیادی، فدراسیون، ورزشکار، مربی و مدیر کار بسیار سختی است.
داورزنی درمورد حضور خانواده ها و بانوان در دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و عراق، گفت: در گذشته نیز خانواده ها در برخی سالن های ورزشی حضور پیدا می کردند.به طور مثال در والیبال، بسکتبال، بدمینتون و تکواندو این مساله وجود داشت و دارد و شاهد بودیم که خانواده ها با موازین شرعی در محل مسابقات حضور می یابند.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، گفت: در مسیری قرار داریم تا در رشته هایی که شرایط ایجاب می کند با حفظ موازین شرعی که علما در آن حساس هستند و فراهم کردن شرایط مختلف، خانواده ها از نزدیک مسابقات را تماشا کنند.
وی در مورد جذب مربی آمریکایی برای «احسان حدادی» قهرمان پرتاب دیسک ایران که گفته می شود در قرارداد قید کرده تنها در کیش تمرینات حدادی را زیر نظر می گیرد، توضیح داد: این مساله را باید دوستان فدراسیون دو و میدانی جواب بدهند و بعید می دانم چنین مساله ای صحت داشت باشد.در عقد قراردادهای مربیان خارجی، مسئولان فدراسیون تمامی جوانب را در نظر می گیرند.این امر را پیگیری خواهم کرد و بازهم می گویم که بعید است چنین چیزی وجود داشته باشد.
داورزنی درمورد عملکرد ورزش ایران در سال 96، گفت: وارد چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی شده ایم و به عنوان فردی که 37 سال است در ورزش حضور دارم باید بگویم که ورزش ایران در40 سال انقلاب در بسیاری از زمینه ها، نمره خوب قبولی گرفته است.
معاون وزیر ورزش گفت: در بسیاری از رشته ها چون ووشو، تکواندو، وزنه برداری و کشتی سرآمد جهان هستیم و فدراسیون فوتبال ایران با حضور تمامی تیم هایش در جام جهانی، پنج ستاره است.
وی افزود: در والیبال بخصوص در هفت سال گذشته قابل قیاس با سال های دور نیستیم و در جمع برترین های جهان قرار گرفته ایم که همه اینها بیانگر اقدامات عالی در ورزش ایران است.
داورزنی ادامه داد: بانوان ایران در بسیاری از رشته ها با حفظ موازین در مسابقات رسمی بین المللی حضور می یابند و نخستین مدال المپیک بانوان ایران نیز در المپیک 2016 کسب شد.
وی گفت: در گذشته فقط یک مجموعه ورزشی آزادی تهران را داشتیم، اما اکنون ورزشگاه های خوبی در تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز و خوزستان موجود است.
معاون وزارت ورزش تصریح کرد: با این حال انتظارات بیش از اینهاست و علاوه بر افزایش بیشتر زیرساخت ها و امکانات، باید در سایر رشته ها نیز در آسیا بهترین باشیم و در جهان هم دیده شویم.
داورزنی درمورد روبرو نشدن ورزشکاران ایران با نمایندگان رژیم اشغالگر و احتمال بروز مشکلات برای ورزش کشورمان، گفت: بیش از 30 سال است در میادین مختلف ورزشی، نمایندگان ما رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی شناسند.
وی افزود: اکنون این رژیم اشغالگر، اقداماتی انجام داده و از کشورهای دیگر به ویژه در رشته های انفرادی چون کشتی و تکواندو، ورزشکار استخدام کرده است.
داورزنی گفت: در این راستا باید موضوع را با نهادهای مختلف بررسی و برای آینده تعیین تکلیف کنیم.به هیچ عنوان کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم و می خواهیم چگونگی حضور ورزشکاران در مسابقات جهانی و المپیک درصورت رویارویی با نمایندگان رژیم اشغالگر را بررسی کنیم.
وی درمورد اینکه «احمد ناطق نوری» رئیس پیشین فدراسیون بوکس دفتر کار خود در محل این فدراسیون را تحویل نمی دهد، گفت: این موضوع نباید تیتر خبرهای ورزش کشور شود. ناطق نوری رئیس افتخاری فدراسیون هستند، چراکه بوکس ایران را 28 سال قبل ایشان فعال کردند و اقدامات ارزشمندی انجام دادند.
داورزنی افزود: اینکه وی چند ساعتی در روز به فدراسیون بیاید، مساله قابل ذکری نیست. او در تصمیمات فدراسیون دخالتی ندارد، اما باید از تجربیاتش استفاده شود.همچنین از رئیس فعلی خواستیم به دلیل برگزاری اردوهای تیم ملی در مجموعه انقلاب، شرایطی برای جابجایی مقر فدراسیون و حضور در این مجموعه تلاش کند.