پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 
سرمربی راه‌آهن درحالی از تبانی برخی بازیکنانش می‌گویدکه دروازه‌بان این تیم این ادعا را رد می‌کند مالک خونه‌به خونه اصرار دارد در مسابقه راه‌آهن و نساجی تبانی رخ داده و فدراسیون هم در آن دخیل است.
 

به گزارش مثلث آنلاین و به نقل از  گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، برد پر گل ٦ بر صفر نساجی مقابل راه‌آهن و صعود این تیم به لیگ برتر همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بحث تبانی در لیگ یک را در فوتبال ایران داغ کرد. البته خونه‌به‌خونه‌ای‌ها هفته گذشته اعلام کردند اخباری در دست دارند که راه‌آهن از نساجی گل‌های زیادی درهفته آخر دریافت خواهد کرد و از همان مقطع تمام اهالی فوتبال آماده مطرح‌شدن بحث تبانی در لیگ یک بودند و همین اتفاق هم افتاد، اما صحبت‌های عوامل خونه‌به‌خونه و سرمربی راه‌آهن که تبانی شاگردان خود را تأیید کرد،‌ جنجال را
به اوج خود رساند.
سرپرست خونه‌به‌خونه:
تبانی را پیش‌بینی کرده بودیم
محمودی سرپرست خونه‌به‌خونه هم در مصاحبه با یک برنامه رادیویی با قدرت از اتفاق افتادن تبانی در لیگ یک برای صعود نساجی صحبت کرده و گفته است: «بنده این مشکلات را پیش‌بینی کرده بودم و هفته قبل در برنامه نود و رادیو ورزش در این خصوص صحبتی داشتم. چطور ممکن است راه‌آهن در انزلی ٠-١ به ملوان ببازد؛ اما در هفته آخر ٦ گل بزند. فیلم مسابقات را نگاه کنید؛ ما با یک تفاضل گل بالا نرفتیم. تمام صحنه‌های راه‌آهن- نساجی و صبای قم- نساجی را نگاه کنید، هر دو بازی ١٢ گل داشت. انصراف درخواست هواداران و مردم شهرمان است. نمایندگان مجلس‌مان یک هفته قبل به وزیر ورزش گوشزد کردند که این اتفاق می‌افتد؛ متاسفانه دیروز اتفاقی افتاد که اصلا نمی‌توانیم آن را هضم کنیم».
صحبت‌های تکان‌دهنده مالک خونه‌به‌خونه
صریح‌ترین اظهارات درباره تبانی از سوی قاسم حسن‌زاده مالک باشگاه خونه‌به‌خونه بابل مطرح شده است. عوامل این تیم از قبل گفته بودند که نسبت به بازی نساجی برابر راه‌آهن شک و شبهاتی دارند. منتهی نکته اینجاست که راه‌آهن در ٣٨مسابقه این فصل تنها ١٠ امتیاز کسب کرد و نزدیک به ٧٠ گل هم از حریفان در طول فصل دریافت کرده بود! با این وجود حسن‌زاده مالک خونه‌به‌خونه تأکید کرده است: «در این بازی تبانی صورت گرفته است، حتی در بازی نساجی مقابل صبای قم هم از طریق شرط‌بندی توانستند نتیجه بگیرند. تمام کارشناسان معتقدند دقیقه ٢٨ هیچ اتفاقی صورت نگرفت که داور برای نساجی پنالتی گرفت. من حتی به تاج هم گفتم آقای غیاثی و اصفهانیان می‌خواهند به ضرر ما کار را جلو ببرند. خواهش می‌کنم از داور باتجربه استفاده کنید. همان پنالتی قضاوت باعث شد تا نساجی به گل‌های بیشتری دست پیدا کند. همه می‌خواستند دست در دست هم بدهند تا نساجی به لیگ برتر صعود کند». مالک خونه‌به‌خونه در مصاحبه دیگری اتهامی جنجالی به حریف تیمش در هفته آخر زد و گفت: «همه شما دیدید که یک عده مازندرانی امروز چکار می‌کردند، برای چی؟ چون از تیم حریف پول گرفته بودند. آنها پاداش گرفته بودند که جلوی ما ضدفوتبال بازی کنند و این بازی برابر برق جدید شیراز ضدفوتبال بود. آقایانی که سرمربی تیم‌های دیگر شدید، باعث افتخار ما هستید، اما این فوتبال نیست، این ضدفوتبال است». اشاره مستقیم حسن‌زاده به پرداخت پول از سوی نساجی به رحمان رضایی سرمربی برق شیراز و شاگردانش برای ضدفوتبال بازی‌کردن بود.
رضایی: این دودی که به چشم بابلی‌ها رفت، به ‌خاطر اسکوچیچ بود
نکته قابل‌ تأمل اینجاست که برق جدید شیراز بازی محکمی مقابل خونه‌به‌خونه انجام داد و همه اهالی فوتبال ایران این واقعیت را تأیید می‌کنند. البته یکی از عوامل اصلی انگیزه برقی‌ها برای ارایه بازی محکم صحبت‌های سرمربی کروات خونه‌به‌خونه بود که در مصاحبه‌ای گفته بود: «اگر نساجی به راه‌آهن ۶ گل بزند، ما به برق شیراز ۱۵ گل می‌زنیم!». این مسأله را رحمان رضایی مربی برق هم تأیید کرد و در واکنش به جوسازی‌ها علیه خود و تیمش گفت: «این دودی که به چشم مردم بابل رفت، از سر صحبت‌های همین آقا بود و این بی‌احترامی سرمربی خونه‌به‌خونه باعث شد که این تیم نتواند بازی همیشگی خودش را انجام دهد و دل مردم بابل را شاد کند. همین بی‌احترامی اسکوچیچ باعث شد که بازیکنان ما با انگیزه بیشتری بازی کنند. اسکوچیچ باید بداند که این ورزش فوتبال است نه بسکتبال که بتوانند این همه گل در یک بازی بزنند و به نظر من سرمربی‌شان فوتبال را با بسکتبال اشتباه گرفته بود.»
سرمربی راه‌آهن
 تبانی شاگردانش را تأیید کرد
برای دامن‌زدن به شایعات پیرامون تبانی در لیگ یک فقط کافی بود یکی از عوامل باشگاه راه‌آهن که شایعاتی درباره تبانی بازیکنان این تیم از سوی عوامل خونه‌به‌خونه مطرح شد، صحبت کند که این اتفاق هم افتاد تا جنجال به اوج خود برسد. اظهارات عجیب و حیرت‌انگیز سرمربی راه‌آهن که تیمش در هفته آخر ٦ گل از نساجی دریافت کرد و باعث صعود تیم مازندرانی به لیگ برتر شد به ماجرای تبانی دامن زد. جعفر ابراهیمی دیروز در مصاحبه‌ای در این‌باره اعلام کرد: «چنین حسی دارم که برخی بازیکنان ما در اندازه‌های خودشان ظاهر نشدند. حس آدم‌ها به آنها چیزهایی را می‌گوید و من به بعضی بازیکنانم شک دارم. اکنون درحال تلاش هستم تا ببینم چه کسانی کم‌کاری کردند و به چه طریقی بازی همیشگی خود را انجام ندادند. برخی دوستانم به من زنگ زدند و گفتند این چه کاری بود که بازیکنانت انجام دادند؟ این ناراحت‌کننده است. من به نوبه خودم به‌عنوان سرمربی راه‌آهن از تیم خونه‌به‌خونه و مردم بابل عذرخواهی می‌کنم.» ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که آیا به بازیکنانش به‌طور شفاف انگ تبانی می‌زند، تأکید کرد: «من به ٩٠‌درصد بازیکنانم ایمان دارم، اما شک کوچکی درباره چند بازیکن دارم که پیگیر هستم تا همه چیز شفاف شود. متاسفانه دیروز از بدو ورود ما به ورزشگاه برخورد‌هایی را دیدیم که به دوستانم گفتم ما امروز بد می‌بازیم. از فدراسیون فوتبال و کسانی که پیگیر هستند، درخواست بررسی ماجرا را دارم. ما هم هر کمکی از دستمان بر‌آید انجام می‌دهیم تا مسببان باخت سنگین ما شناسایی شوند و درس عبرتی برای بقیه باشد. از سوی دیگر، از مدیران باشگاه‌های دیگر می‌خواهم بازیکنانی که مشخص است تبانی کرده‌اند را ‌سال بعد به خدمت نگیرند.»
واکنش متهم ردیف اول:
خوردن ٦ گل از نساجی عجیب است؟
بعد از صحبت‌های سرمربی راه‌آهن، توجه اکثر اهالی فوتبال به کم‌کاری دروازه‌بان راه‌آهن معطوف شد. محمد نیارکی هم البته همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد به اتهاماتی که علیه او مطرح شده است واکنش نشان داد. او تأکید کرد: « توان من دیگر در همین حد بود. نیمه اول پنالتی گرفتم. قبل از گل اول بازی هم چند موقعیت گرفتم. حالا مدیرعامل خونه‌به‌خونه گفته که دروازه‌بان و چند بازیکن راه‌آهن پول گرفته‌اند. من هم چنین چیزهایی شنیدم که در بازی برخی بازیکنان کم‌کاری می‌کنند ولی من چنین احساس نکردم. خیلی از بچه‌های ما هوادار ندیدند و برای اولین‌بار این جو را دیدند. بعد هم از تیمی که از آلومینیوم اراک ٤ تا می‌خورد و شب در مدرسه می‌خوابد، چه انتظاری دارید. آیا این تیم اگر از نساجی ٦ گل بخورد، تعجب‌آور است؟ ما با اتوبوس به اهواز و مسجدسلیمان می‌رفتیم و برمی‌گشتیم و ساندیس و کیک غذای‌مان بود.»