تیم ملی فوتبال کرواسی با برتری دو بر یک مقابل انگلیس برای نخستین بار در تاریخ به فینال جام جهانی راه یافت. این تیم برای کسب عنوان قهرمانی 24 تیرماه به مصاف فرانسه می رود.

در ادامه بلند پروازی های تیم دالیچ/ کرواسی برای نخستین بار فینالیست جام جهانی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا؛ در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2018، انگلیس و کرواسی در ورزشگاه «لوژنیکی» شهر مسکو و با قضاوت «جونیت چاکر» ترکیه ای به مصاف هم رفتند که این نبرد حساس و نفس گیر با پیروزی دو بر یک شاگردان «زلاتکو دالیچ» در تیم ملی کرواسی به اتمام رسید.
این دیدار با شروع خوب انگلیس آغاز شد و در دقیقه پنجم «کارین تریپر» مدافع جوان این تیم با ضربه آزاد تماشایی گل نخست بازی را به ثمر رساند.
در ادامه بازیکنان کرواسی که نتیجه را از دست رفته می دیدند، برای رسیدن به گل تلاش زیادی انجام دادند، اما موقعیتی برای گلزنی به دست نیاوردند.
انگلیس نیز با اتکاء به سرعت «استرلینگ» و تکنیک «هری کین» و «دله علی» در ضد حملات و ایجاد فرصت گلزنی بسیار موفق تر از حریف نشان می داد.
در دقیقه 29 «هری کین» کاپیتان و مهاجم تیم ملی انگلیس در فرصتی طلایی نتوانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند و به طرز عجیبی این بخت را از دست داد.
در نهایت انگلیس بدون مشکلی خاصی در نیمه نخست به پیروزی یک بر صفر رسید تا مهیای 45 دقیقه دوم شود.
در نیمه دوم نیز انگلیس بر روند بازی تسلط داشت، اما بی دقتی مهاجمین این تیم به خصوص «رحیم استرلینگ» سبب شد تا این تیم نتواند اندوخته خود را افزایش دهد.
بر خلاف روند بازی در دقیقه 68 ارسال مناسب «ورسالیکو» را «ایوان پریشیچ» با پرشی بلند و ضربه ای تماشایی به گل تساوی تبدیل کرد تا انگلیس حسرت فرصت های از دست رفته را بخورد.
در دقیقه 71 اشتباه مدافع انگلیس توپ را به «ایوان پریشیچ» رساند که ضربه این بازیکن با بدشانسی به دیرک دروازه برخورد کرد.
در ادامه اتفاق خاصی رخ نداد تا 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به اتمام رسید و کار به وقت های اضافه کشیده شود.
در ابتدای وقت اضافه، انگلیس در آستانه گل دوم قرار داشت که ضربه سر «جام استونز» را مدافع کرواسی از روی خط دروازه بیرون کشید و تیمش را نجات داد.
سپس کرواسی صاحب موقعیتی ایده آل شد که ضربه «ماندژوکیچ» را دروازه بان انگلیس دفع کرد.
در دقیقه 108 تعلل مدافعان انگلیس سبب شد تا کرواسی که عملکرد خوبی در وقت های اضافه داشت با ضربه «ماندژوکیچ» به گل دوم و برتری دست یابد.
در نهایت این بازی با پیروزی دو بر یک کرواسی به اتمام رسید تا این تیم با تاریخ سازی به فینال صعود کند.
انگلیس که تنها یک مرتبه در سال 1966 به فینال راه یافت و با برتری مقابل آلمان به عنوان قهرمانی رسید، در حسرت حضور دوباره در دیدار پایانی این رویداد مهم باقی ماند.
با این اوصاف، تیم های کرواسی و فرانسه از ساعت 19 و 30 دقیقه روز 24 تیرماه برای کسب جام قهرمانی به مصاف هم می روند.
دیدار رده بندی نیز ساعت 18 و 30 دقیقه روز 23 تیرماه بین انگلیس و بلژیک برگزار می شود.
** ترکیب کرواسی:
دانیل سوباسیچ، دیان لوورن، دوماگوج ویدا، ورسالیکو، ایوان استرینیچ(پیواریچ)، ایوان راکیتیچ، لوکا مودریچ(بادلج)، آنته ربیچ(کراماریچ)، ایوان پریشیچ ، مارسلو بروزویچ و ماریو ماندژوکیچ (کورلوکا)
** ترکیب انگلیس:
جوردن پیکفورد، کایل واکر(جیمی واردی)، جان استونز، هری مگوایر، جوردن هندرسون(اریک دایر)، دله آلی، جسی لینگارد، کارین تریپر، اشلی یانگ(دنی رز)، رحیم استرلینگ (راشفورد) و هری کین