تیم ملی بلغارستان در دومین دیدار خود در مسابقات جهانی رودروی تیم ایران قرار خواهد گرفت.

آشنایی با بلغارستان دومین حریف ایران در والیبال قهرمان جهان2018(تصاویر)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایلنا، در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۱۵، FIVB اعلام کرد که برای اولین بار مسابقات قهرمانی در بیش از یک کشور برگزار خواهد شد وایتالیا و بلغارستان به عنوان میزبان جام نوزدهم انتخاب شدند. مسابقات در ۶ شهر ایتالیا (باری، کازالکیو د رنو، فلورانس، آساگو ، رم و تورین) و سه شهر بلغارستان (روسه ، وارنا وصوفیه) برگزار می‌شود.

یکی از میزبانان این جام یعنی بلغارستان در گروه D مسابقات با ایران همگروه است و در دومین بازی باید رود روی شاگردان ایگورکولاکوویچ قرار بگیرد.

زبان رسمی این کشور بلغاری و واحد پول آنلف با واحد جزء استونیکی است. حدود ۸۵ درصد از مردم آن بلغاری‌تبار و بقیه بیشتر ترک و کولیهستند. بلغارستان ۱۱۰٬۹۹۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و چهاردهمین کشور بزرگ در اروپا است.

در ۱ اکتبر جام قهرمانی جام نوزدهم توسط بوریکو بوریسوف نخست‌وزیر بلغارستان و دانکو لازاروف رئیس و لیوبومیر گانِف نایب رئیس فدراسیون والیبال بلغارستان رونمایی شد.

والیبال در بلغارستان همواره به عنوان ورزشهای مهم شناخته می‌شده و مردم این کشور به این ورزش اهمیت زیادی می‌داده‌اند و این تیم همواره به عنوان یکی از تیمهای صاحب سبک اروپا در مسابقات مختلف حاضر بوده و توانسته عناوین متععدی نیز کسب کند.

تیم ملی والیبال بلغارستان یک مدال نقره و چهار برنز از مسابقات قهرمانی جهان کسب کرده و در تلاش است که در این دوره که میزبانی مشترک را با ایتالیا کسب کرده بتواند یکی از سکوهای اول تا سوم مسلابقات را مال خود کند.

آشنایی با بلغارستان دومین حریف ایران در والیبال قهرمان جهان2018(تصاویر)

پلامن کنستانتینوف سرمربی بومی این تیم در سال 2014 هدایت این تیم را برعهده گرفته و می‌کوشد حاصل کار چهارساله‌اش در تیم ملی والیبال بلغارستان را با یک مقام خوب در مسابقات قهرمانی جهان به ثمر برساند. اتفاقی که با حضور غولهای والیبال دنیا کمی بعید به نظر می‌رسد اما استفاده‌ی مناسب از امتیاز میزبانی می‌تواند به آنها در این راه کمک شایانی بکند.

تیم بلغارستان در دیدار افتتاحیه‌ی 3 بر 0 فنلاند را شکست داد که در این مسابقه دو دریافت کننده قدرتی این تیم به نام‌های نیکولای اوچیکوف و والنتین براتوف توانستند هر کدام با کسب 13 امتیاز سهم بسزایی در پیروزی این تیم مقابل فنلاند داشته باشند.

ایران و بلغارستان در پایان دور اول رقابتها در حضور لهستان مدعی به ترتیب در رده‌های اول و دوم این گروه قرار گرفته‌اند و می‌توان گفت جدال آنها جنگ صدرنشینی نیز می‌باشد.

آشنایی با بلغارستان دومین حریف ایران در والیبال قهرمان جهان2018(تصاویر)

گفتنی است دیدار والیبال دو تیم بلغارستان وایران در رقابتهای قهرمانی جهان از ساعت22 امشب برگزار خواهد شد.