سوت های ممتد هواداران تیم ملی فوتبال اسپانیا در هنگام نواخته شدن سرود ملی انگلیس در آغاز دیدار دوشنبه شب دو تیم در ورزشگاه «بنیتو ویامارین» شهر سه ویا، لاروخا را با خطر جریمه یوفا روبرو کرده است.

سوت هشدار یوفا برای ممانعت از سوت های مکرر هواداران اسپانیا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا، روزنامه مارکا اسپانیا روز سه شنبه نوشت: از آنجا که هواداران تیم ملی اسپانیا پیش از این هم چنین تخلفی را انجام داده بودند، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بی شک فدراسیون فوتبال این کشور را مجازات خواهد کرد.
یوفا پیش از این فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا را به دلیل اینکه هواداران فوتبال این کشور، سرود تیم ملی ایرلند را در رقابت های یورو 2010، هو کرده بودند، جریمه کرد؛ این در حالی است که با وجود هشدار و اطلاع رسانی عمومی در ورزشگاه محل برگزاری بازی شب گذشته مبنی بر احترام گذاشتن به سرود ملی حریف، هواداران لاروخا به رفتارهای غیر اخلاقی خود ادامه دادند و با سوت های ممتد در پخش سرود ملی انگلستان اختلال ایجاد کردند.
اگرچه میزان جریمه به گزارش هیات ناظران یوفا بستگی دارد، اما از آنجا که این نهاد، احترام را جزء اصول بنیادی این ورزش تلقی می کند، جریمه و مجازات اسپانیا بسیار محتمل به نظر می رسد.
در این میان، عمده نگرانی اسپانیایی ها اتهام های نژادپرستی است؛ موضوعی که در هفته نخست لیگ ملت ها گریبان تیم ملی لهستان را گرفت.
براساس گزارش های منتشر شده، در صورت ادامه توهین های هواداران تیم ملی اسپانیا به تیم های حریف، یوفا بازی های این تیم را بدون تماشاگر برگزار خواهد کرد.