تارنمای فدراسیون جهانی وزنه برداری در گزارشی اعلام کرد: بیش از 70 وزنه بردار از حضور در رقابت های قهرمانی جهان به میزبانی عشق آباد ترکمنستان که یکی از رقابت های ورودی المپیک 2020 توکیوست، محروم شدند.

بیش از 70 وزنه بردار دوپینگی از رقابت های قهرمانی جهان محروم شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا؛ تارنمای فدراسیون جهانی دلیل محرومیت این تعداد وزنه بردار را، فرایند نادرست ثبت نام آنها در محل نگهداری اطلاعات سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) گزارش داد که بر این اساس نمی توانند در رقابت های قهرمانی جهان حضور یابند.
«آتیلا آدامفی» دبیر کل فدراسیون جهانی وزنه برداری درباره توضیح داد: این موضوع ناامید کننده است. اعضای فدراسیون های وزنه برداری کشورها این نکات را می دانند. به عنوان نمونه از جمهوری آذربایجان چهار وزنه بردار به دلیل مثبت اعلام شدن نمونه استفاده از مواد نیروزا در سه ماه گذشته، نمی توانند در این رقابت ها شرکت کنند.
این مسابقات از 10 تا 20 آبان ماه جاری در عشق آباد برگزار می شود. فدراسیون جهانی وزنه برداری که از مدتها پیش به دلیل دوپینگ گسترده در این رشته از سوی کمیته بین المللی المپیک موسوم به آی او سی تهدید شده است، خطر حذف از بازی های المپیک 2020 را احساس کرده و همچنان از این مساله رنج می برد.
مسوولان فدراسیون جهانی از میزبانی عشق آباد راضی هستند و معتقدند که این شهر به دلیل میزبانی بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا توان میزبانی این رویداد ورزشی بزرگ را دارد.
ورزشی**9250**1584