واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اگر چه سال هاست مطرح شده اما هنوز این دو تیم زیر پوشش وزارت ورزش و جوانان هستند و اعضای هیات مدیره دو باشگاه هم با نظر وزیر ورزش و جوانان انتخاب می شوند

دولت به واگذاری استقلال و پرسپولیس اصرار دارد/ قیمت های عجیب در راه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  "ورزش سه"، اما وزیر ورزش و جوانان مدتی است با صراحت از واگذاری این دو تیم به بخش خصوصی خبر می دهد و در همین راستا تاکنون جلسات فنی برگزار شده است. سلطانی فر اما امروز در نشست فراکسیون مستقلین اعلام کرد که پیش از مصوبه دولت، با روحانی رئیس جمهوری و جهانگیری معاون اول، مشورت کرده و آنها اصرار به واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی دارند.

 

نکته قابل تامل در واگذاری ارزیابی قیمت دو باشگاه است که ابتدا از سوی مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان اعلام شده بود این دو باشگاه با قمیت پایه 500 میلیارد تومان به مزایده گذاشته می شوند اما بعدها یک کارشناس اقتصادی خبر از ارزش 2500 میلیارد تومانی این دو باشگاه داد. این ارقام در حالی اعلام می شود که تیمداری در فوتبال ایران تنها هزینه است و هیچ درآمد قابل ملاحظه ای ندارد. به این خاطر که حق پخش و حتی تبلیغات محیطی به تیم ها تعلق نمی گیرد در حالی که در فوتبال حرفه ای بیش از 50 درصد از منابع تیم ها از طریق حق پخش تامین می شود.