مثلث آنلاین- تیم فوتبال نساجی مازندران فردا شنبه در ایستگاه هیجدهم لیگ هیجدهم مهمان تیم پارس جنوبی جم می شود و تک بازی روز سوم این هفته از مسابقات لیگ را مقابل حریف بوشهری برگزار می کند.

زورآزمایی ژنرال های تک ستاره؛ دیدار نساجی - پارس جنوبی جم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نساجی مازندران که هفته هفدهم را با یک تساوی خانگی 1 بر 1 و البته ارزشمند مقابل تیم پرمهره تراکتورسازی به پایان رساند، حالا در هفته هیجدهم باید به مصاف تیمی برود که با 3 امتیاز بیشتر نسبت به نساجی، در جدول رده بندی دو پله بالاتر قرار دارد و هفتم است.
پارس جنوبی جم نیز دیدار پیشین خود در لیگ برتر را با نتیجه 1 بر 1 در مسجد سلیمان مقابل تیم نفت این شهر به پایان رساند.
این دو تیم پیشینه 4 بازی با هم را دارند؛ دیدار نساجی و پارس جنوبی جم در نیم فصل نخست لیگ برتر که هیجدهم مرداد به میزبانی نساجی برگزار شده بود با نتیجه 1 بر 1 به پایان رسید. 17 شهریور پارسال نیز دو تیم در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در زمین جم به مصاف هم رفتند که نتیجه تلاش شان در 90 دقیقه و وقت های اضافه تساوی بدون گل بود. در آن دیدار نساجی در ضربات پنالتی 4 بر 3 پارس جنوبی را شکست داد. 16 فروردین پارسال در مسابقات فصل 96-95 لیگ آزادگان، پارس جنوبی که مدعی صعود به لیگ برتر بود، در زمین خودش نساجی را 2 بر صفر شکست داد و برای صعود به لیگ برتر مهیا شد. 23 آبان 1395 هم نخستین بازی این دو تیم در قائمشهر از سری مسابقات لیگ آزادگان برگزار شده بود که آن دیدار هم با تساوی 1 بر 1 پایان یافت.
با این حساب، از 4 دیدار پیشین دو تیم، با احتساب پیروزی نساجی در ضربات پنالتی، سهم هر کدام از تیم ها یک پیروزیف یک شکست و دو تساوی است. نساجی در زمین جم هم طعم پیروزی با ضربات پنالتی را چشیده، هم شکست در وقت های قانونی را تجربه کرده و هم به تساوی بدون گل رسید. دو تیم دو بار در قائمشهر به مصاف هم رفتند که هر دو بار با تساوی 1 بر 1 به پایان رسید.
این آمارها نشان می دهند که نساجی و پارس جنوبی جم دو تیم نزدیک به هم هستند که در 4 بازی رودرروی پیشین خود، همه چیز را با هم برابر تقسیم کرده اند.
دو تیم حالا در شرایطی به مصاف هم می روند که در جدول نیز فقط 2 پله فاصله دارند. پارس جنوبی جم 21 امتیازی است و نساجی با 18 امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفته است. پیروزی میزبان می تواند فاصله اش با نساجی را که همراه با ماشین سازی، سایپا و صنعت نفت آبادان در تعقیب این تیم هستند، بیشتر کند و تساوی و شکست سبب از دست دادن موقعیتش در جدول می شود.
در مقابل نیز نماینده مازندران در لیگ برتر فرصت دارد تا با یک پیروزی خارج از خانه که البته کار ساده ای هم نیست، با پارس جنوبی جم در امتیازها برابر شود. اما شاید هواداران نساجی در پایان این دیدار از این که نساجی با یک امتیاز هم به خانه برگردد راضی باشند.
در حال حاضر 3 تیم 18 امتیازی در جدول لیگ برتر حضور دارند. شاگردان مجید جلالی در نساجی، شاگردان علی دایی در سایپا با یک بازی کمتر و تیم صنعت نفت آبادان با یک بازی بیشتر از نساجی در جدول رده بندی 18 امتیازی هستند.
تساوی دیروز صنعت نفت با پدیده شهر خودرو در آبادان به سود نساجی تمام شد، چرا که خیال این تیم برای پیش نیفتادن صنعت نفت در هفته هجدهم به طور کامل راحت شده است. با تساوی امروز ماشین سازی و سپیدرود رشت نیز تیم تبریزی 21 امتیازی شد و فرصت صعود را از دست داد. به این ترتیب نساجی در صورت پیروزی می تواند از جمع تیم های 18 امتیازی به دو تیم 21 امتیازی اضافه شود.
شاگردان مجید جلالی در نساجی هنوز با سرمربیگری او طعم شکست را نچشیده اند و همین موضوع روحیه آن ها را برای دیدار با پارس جنوبی جم بالا برده است. خط دفاعی نساجی در بازی های اخیر با وجود چند اشتباهی که مرتکب شد، قابل قبول عمل کرد، ضمن این که اضافه شدن ' لاشا توتادزه ' به خط دفاعی نساجی امنیت دروازه این تیم را بیشتر کرد. هرچند که در بازی هفته هفدهم دروازه نساجی با یک گل به خودی ' گئورگی ولسیانی ' باز شد، اما این تیم در مجموع ساختار دفاعی قابل قبولی را به نمایش گذاشته است.
خط حمله نساجی در دیدار فردا مقابل شاگردان مهدی تارتار باید دروازه یکی از دروازه بان های خوب فوتبال ایران و مازندران یعنی رحمان احمدی را باز کنند.
پارس جنوبی جم در این فصل 8 بار در زمین خودی به میدان رفت که حاصل این دیدارها کسب 3 پیروزی، 4 تساوی و 2 شکست بود.
در مقابل نساجی از 8 بازی خارج از خانه خود فقط یک پیروزی به دست آورده که در هفته پایانی نیم فصل نخست، مقابل پیکان و شاگردان سابق سرمربی کنونی نساجی یعنی مجید جلالی بود. نساجی در 4 بازی خارج از خانه شکست خورد و در 3 بازی هم به تساوی رسید.
دیدار فردا در جم اگر دومین پیروزی خارج از خانه نساجی و سومین شکست خانگی پارس جنوبی جم باشد، در همین چند گام ابتدایی جلالی در نساجی، به محبوبیت او بین هواداران افزوده خواهد شد.
نگاهی به چند بازی اخیر نساجی با جلالی نشان می دهد که این تیم در حال رسیدن به آمادگی بیشتر است و با وجود فرصتی که در تعطیلات نیم فصل برای آماده سازی از دست داد از همان زمان روی کار آمدن جلالی ثبات تیمی را بازیابی کرد. نساجی در نیم فصل دوم با مجید جلالی بازی به بازی در حال منسجم تر شدن است.
دیدار میان جدولی نساجی و پارس جنوبی جم ساعت 15 و 30 دقیقه روز شنبه 27 بهمن آغاز می شود.
نساجی از 17 بازی 18 امتیاز به دست آورده و در رده نهم جدول قرار دارد.
9927