مثلث آنلاین:تیم فوتبال استقلال تهران با درخشش هافبک اهل آفریقای جنوبی به ذوب آهن و علیرضا منصوریان سرمربی این تیم رحم نکرد و به پیروزی سه بر صفر رسید.

ذوب آهن در تله استقلال گرفتار شد/ منصوریان اسیر بازی پاتوسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ تیم فوتبال استقلال در دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب آهن اصفهان رفت و با نمایشی مناسب به پیروزی سه بر صفر رسید.
این پیروزی سبب شد تا استقلال با 34 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تراکتورسازی به جایگاه چهارم جدول رده بندی برسد. ذوب آهن نیز 14 امتیازی باقی ماند تا شرایط بسیار دشواری برای بقاء داشته باشد.
قضاوت این دیدار که در حضور حدود هشت هزار تماشاگر برگزار شد را «علیرضا فغانی» برعهده داشت.
استقلال برای رسیدن به جمع مدعیان و ذوب آهن برای رهایی از جمع قعرنشینان، نیاز مبرمی به کسب پیروزی در این بازی داشتند که در نهایت میزبان با اقتدار به پیروزی رسید.
آبی پوشان که این روزها در شرایط خوبی قرار دارند، در دقیقه ششم در یک رفت و برگشت و با ضربه «فرشید اسماعیلی» به گل نخست بازی رسیدند.
استقلال در این دیدار عملکرد خوبی در فاز هجومی داشت و با طراحی «پاتوسی» بارها دروازه حریف را با خطر مواجه کرد.
در دقیقه 30 تیم ذوب آهن صاحب ضربه ایستگاهی شد که شوت «محمدرضا حسینی» به دیرک دروازه میزبان برخورد کرد.
در دقیقه 40، حرکت تیمی زیبای بازیکنان استقلال موجب شد تا «آیاندا پاتوسی» گل دوم آبی های پایتخت را به نام خود ثبت کند.
در آغاز نیمه دوم تیم ذوب آهن می توانست یکی از گل های خورده را جبران کرد که ضربه سر «اوساگونا» با بدشانسی به بیرون رفت.
در دقیقه 51 کرنر ارسالی «پاتوسی» را «محمد دانشگر» به گل سوم استقلال تبدیل کرد تا کار حریف را تمام کند.
با این اوصاف «پاتوسی» هافبک اهل آفریقای جنوبی که دومین حضورش در استقلال را تجربه می کند در همین مدت کوتاه موفق به زدن 2 گل و تاثیرگذاری مستقیم روی سه گل دیگر تیم تحت هدایت «وینفرد شفر» شده است.
در دقیقه 88 «داریوش شجاعیان» »بازیکن تعویضی استقلال در محوطه جریمه میهان سرنگون شد تا «فغانی» نقطه پنالتی را به سود استقلال نشان دهد.
«محسن کریمی» جوان ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد که فغانی به دلیل حرکت زودهنگام بازیکنان استقلال این گل را نپذیرفت تا ضربه تکرار شود.
در دومین مرتبه، ضربه ضعیف «کریمی» را «رشید مظاهری» دروازه بان ذوب آهن مهار کرد تا این دیدار با همان نتیجه سه بر صفر به سود آبی پوشان پایان بیابد.

**ترکیب استقلال تهران:
سیدمهدی رحمتی، محمد دانشگر، پژمان منتظری، وریا غفوری، امید نورافکن، فرشید باقری، روزبه چشمی، اللهیار صیاد منش، آیاندا پاتوسی(مرتضی تبریزی)، فرشید اسماعیلی(محسن کریمی)، گادوین منشا(داریوش شجاعیان)

**ترکیب ذوب آهن:
رشید مظاهری، محمد نژاد مهدی، هادی محمدی، حمید بوحمدان، محمدرضا حسینی(رضا حبیب زاده)، قاسم حدادی فر، اوساگونا، مسعود ابراهیم زاده(حمید ملکی)، میلاد فخرالدینی، ارسلان مطهری و مارین سیلوا