مدافع 42 ساله تیم الاهلی عربستان با حضور در دیدار تیمش برابر السد ، مسن ترین بازیکن حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان 2019 به حساب می آید.

حسین عبدالغنی در 42 سالگی دیشب مقابل السد با الاهلی به میدان رفت (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش" ورزش سه" حسین عبدالغنی مدافع با تجربه فوتبال عربستان در 42 سالگی نیز همراه با تیم الاهلی به رقابت های لیگ قهرمانان آمده است. او شب گذشته با پیراهن شماره 24 تیم الاهلی و در همان پست دفاع چپ همیشگی اش به میدان رفت و توانست همراه دیگر یاران این تیم به کسب یک پیروزی باارزش برابر تیم قدرتمند السد دست پیدا کند.


عبدالغنی در فصل جدید از تیم احد المدینه به الاهلی پیوست. او قبل از آن در لیگ بلغارستان و تیم اف کی وریا بازی می کرد. این بازیکن 111 بازی با لباس تیم ملی عربستان انجام داده است و حالا با 42 سال سن پدیده این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به حساب می آید.

خاطره سازی عبدالغنی در 42 سالگی با الاهلی (عکس)


این پنجمین دوره ای است که عبدالغنی در رقابت های لیگ قهرمانان شرکت می کند. او پیش از این در سال 2008 با الاهلی عربستان و سه دوره نیز با تیم های النصر در این مسابقات حاضر بوده است.


حسین عبدالغنی در فوتبال ایران اما به عنوان یکی از بازیکنان مطرح تیم ملی عربستان در اواخر دهه 90 و اوایل 2000 مطرح است. حضور او در دفاع چپ تیم ملی عربستان در آن دوران بازی های زیادی را با تیم ملی ایران انجام داد و رقبای متفاوتی را دید. او ابتدا با بازیکنانی مثل نعیم سعداوی در دفاع راست ایران تقابل داشت اما از زمان حضور مهدی مهدوی کیا در تیم ملی ایران و از مقدماتی جام جهانی 1998 این رقابت شکل جدی تر و جذاب تری پیدا کرد.

خاطره سازی عبدالغنی در 42 سالگی با الاهلی (عکس)


عبدالغنی شب گذشته در ترکیب یازده نفره خورخه فوساتی سرمربی اروگوئه ای تیم الاهلی قرار داشت و در این بازی سخت و دشوار نود دقیقه برای تیمش بازی کرد. او در 42 سالگی نیز نشان داد که هنوز هم می تواند مثل دوران اوجش یکی از بهترین مدافعان چپ آسیا باشد. جدال او با گابی هافبک سرشناس اسپانیایی در بازی شب گذشته نشان داد که این مدافع چپ هنوز هم می تواند در آسیا بدرخشد.


حسین عبدالغنی سلیمانی بی تردید یکی از بهترین بازیکنان دهه های اخیر فوتبال آسیا است. او همانطور که گفته شد در اواخر دهه 90 و اوایل دوهزار به واسطه مسابقات تیم های ملی ایران و عربستان برای هواداران فوتبال درایران چهره ای آشنا بود و حضورش در بازی با تیم پرسپولیس می تواند تکرار خاطرات آن روزهای فوتبال و رقابت های ایران و عربستان باشد.

خاطره سازی عبدالغنی در 42 سالگی با الاهلی (عکس)