مثلث آنلاین:تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان در تک بازی معوقه هفته نوزدهم لیگ برتر دربی سنتی اصفهان را برگزار می‌کنند.

 سپاهان - ذوب‌آهن؛ اولین دربی عیدانه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تک بازی معوقه هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس، از ساعت 17 روز سه‌شنبه 6 فروردین ماه، در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بین تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن برگزار خواهد شد.

ذوب‌آهن و سپاهان روز سه‌شنبه باید به مصاف هم رفته و یکی از مهیج‌ترین دربی‌های ادوار اصفهان را برگزار کنند. دیداری که بنا به دلایل بسیار از حساسیت و هیجان بالایی برخوردار بوده و کسب پیروزی در آن می‌تواند 3 امتیاز با ارزشی را به حساب تیم برنده واریز کند.

ذوب‌آهن و سپاهان در حالی به مصاف هم خواهند رفت که نتیجه این دیدار علاوه بر 2 تیم برای تیم‌های استقلال، تراکتورسازی و به خصوص پرسپولیس حائز اهمیت بوده و می‌تواند تیم صدرنشین را تغییر دهد. سپاهانی‌ها که با کسب 42 امتیاز در 21 بازی قبلی در رده چهارم جدول قرار دارند، کسب 3 امتیاز این دیدار برای آنها به منزله بازگشت به صدر با استفاده از تفاضل گل بهتر است. در آن سو ذوبی‌ها نیز که در پایان سال گذشته نتایج خوبی را کسب کرده و ناکامی‌های قبلی را به فراموشی سپرده‌اند، قصد دارند با پیروزی بر رقیب دیرینه علاوه بر بهبود جایگاهشان در جدول، با قدرت در ادامه مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حضور یابند.

حضور منصوریان در رأس کادر فنی ذوب‌آهن و تقابل وی با قلعه‌نویی با توجه به سوابق قبلی 2 مربی در کنار اوج‌گیری هر 2 تیم و نیازشان به 3 امتیاز بازی هیجان دوچندانی به این دیدار بخشیده است.

سپاهانی‌ها در حالی آماده این دیدار می‌شوند که در بازی آخرشان نمایش نسبتاً ضعیفی را ارائه داده و 2 امتیاز با ارزش را از دست دادند. زردپوشان اصفهانی در فاز دفاعی عملکرد خوب و بدون نقصی داشته و دروازه‌بان و مدافعان این تیم به خوبی تفکرات قلعه‌نویی را پیاده کردند اما در فاز تهاجمی و خلق موقعیت، سپاهانی‌ها نمایش متوسطی ارائه کرده و نتوانستند آن چنان که باید در به وجود آوردن فرصت‌های گلزنی موفق باشند.

در آن سو ذوبی‌ها در آخرین دیدارشان بازی خوبی را به نمایش گذاشته و یک پیروزی دلچسب کسب کردند. شاگردان منصوریان در فاز تهاجمی عملکرد خوبی داشته و در موقعیت‌سازی و استفاده از آن، موفق نشان دادند. در فاز دفاعی نیز ذوبی‌ها کاملاً آماده بوده و شرایط خوبی دارند.

برگ برنده سپاهان در این دیدار شناخت کامل ژنرال از تیم سابقش است. شناختی که می‌تواند همچون شمشیر دولبه عمل کرده و سپاهان را غافلگیر کند. زیرا به همان میزان ذوبی‌ها نیز با افکار قلعه‌نویی آشنا بوده و می‌توانند دست او را بخوانند.

آنچه مشخص است سپاهان همانند دیدارهای قبلی با استفاده از بازی مستقیم و ارسال توپ‌های بلند، نمایش هجومی را ارائه می‌دهد. ذوب‌آهن نیز تلاش می‌کند تا با تکیه بر حرکات ترکیبی، شوت از راه دور و ضربات ایستگاهی به دروازه زردپوشان برسد.

اتفاقی که ممکن است بلای جان سپاهان شود، فشار روانی بالای ایجاده شده بر روی بازیکنان این تیم است. سپاهانی‌ها به خوبی می‌دانند که هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی در این دیدار، می‌تواند مسیر قهرمانی آنها را سخت کند و همین امر فشار روانی بالایی را به آنها منتقل می‌کند. از طرف دیگر غیبت احتمالی ایران‌پوریان در کنار محرومیت پورقاز می‌تواند شرایط را برای سپاهانی‌ها سخت‌تر سازد. در آن سو، غیبت قاسم حدادی‌فر در میانه میدان ذوب‌آهن با توجه به نقش پررنگش در شکل‌گیری حملات این تیم، می‌تواند برای ذوبی‌ها گران تمام شود.

نکته جالب توجه یکسان بودن نقاط قوت هر 2 تیم است. زوج فخرالدینی-حسینی در جناح راست ذوب‌آهن و مهرداد محمدی آماده این روزها در وینگر راست سپاهان رقابت پرهیجانی را خلق کرده است.

با توجه به نکات بیان شده، پیش‌بینی نتیجه این دیدار بسیار سخت است و باید منتظر ماند و دید در دربی جذاب اصفهان چه رخ می‌دهد.

بازیکنان محروم و مصدوم:

قاسم حدادی‌فر در تیم ذوب‌آهن و عزت‌الله پورقاز در سپاهان به دلیل محرومیت در این بازی حضور ندارند. علاوه بر این سپاهان ممکن است ایران‌پوریان و علی‌محمدی را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشته باشد.

برترین گلزنان:

کی‌روس استنلی در تیم سپاهان با 12 گل و در تیم ذوب‌آهن ارسلان مطهری با 2 گل زده برترین گلزنان این 2 تیم هستند.

اتفاق ویژه:

تقابل قلعه‌نویی و منصوریان با توجه به سوابق قبلی 2 مربی در تیم‌های اسبق‌شان می‌تواند به جذابی‌های این دیدار بیفزاید.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، سعید آقایی، سعید آقایی، حسن جعفری، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی، علی قربانی و استنلی کی‌روس

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

رشید مظاهری، هادی محمدی، وحید محمدزاده، مسعود ابراهیم‌زاده، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، علیرضا چراغعلی، مهران درخشان‌مهر، محمدرضا حسینی، ارسلان مطهری و کریستین اوساگوانا

سرمربی: علیرضا منصوریان