مثلث آنلاین: سرمربی استقلال در این فصل به غیر از یک برد در هفته سوم مقابل تراکتورسازی موفق به شکست هیچ کدام از مدعیان قهرمانی نشده؛ آماری که قطعا هواداران استقلال را ناراحت کرده است.

شکست مقابل همه مدعیان قهرمانی در یک فصل/ شفر، مرد بازنده در بازی های بزرگ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش‌سه"، استقلال امروز در شرایطی مقابل پرسپولیس تن به شکست یک بر صفر داد که با توجه به شرایط مسابقه امروز شاید تصور این شکست برای هواداران آبی پوش هنوز هم امکان پذیر نباشد. اتفاقات عجیب و غریب دربی و روندی که باعث شد تا یک شکست مهم دیگر در کارنامه استقلال ثبت شود، این تیم را حالا از کورس قهرمانی کمی عقب می اندازد. نکته مهم درباره وینفرد شفر و تیمش در لیگ هجدهم این است که استقلال به غیر از برد در هفته سوم مقابل تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی هیچ تیم مدعی دیگری را شکست نداده است. به عبارت بهتر از آخرین پیروزی استقلال تحت هدایت شفر مقابل تیم های مدعی لیگ برتر 231 روز(از 19 مرداد 97) می گذرد تا مشخص شود سرمربی آلمانی حداقل در لیگ هجدهم مرد روزهای سخت و حساس نیست.


در ادامه به آمار بازی های استقلال در مصاف با مدعیان قهرمانی از ابتدای لیگ اشاره شده است:


هفته سوم - 19 مرداد 97(استقلال 3- تراکتورسازی صفر)


در روزهای آغازین لیگ برتر و در حالی که هنوز روزهای زیادی از حضور ستاره های پرتعداد در تراکتورسازی نمی گذشت، استقلال موفق شد در ورزشگاه خانگی خود اولین برد فصل را جشن بگیرد. در آن مسابقه آبی ها با گل به خودی علی عبدالله زاده و دو گل فرشید اسماعیلی و مرتضی تبریزی 3 بار دروازه تراکتور را باز کرد و آبی ها را امیدوار کرد تا نتایج خوبشان ادامه داشته باشد.
هفته هشتم- 5 مهر 97(پرسپولیس صفر- استقلال صفر)
در حالی که استقلال کمی از کورس قهرمانی عقب افتاده بود، هواداران آبی پوش امیدوار بودند که برد مقابل پرسپولیس در دربی پایتخت تیم شفر را به رقابت ها برگرداند. این اتفاق اما رخ نداد و در بازی سرد و کسل کننده ای که انجام شد هیچ گلی سهم دو تیم نشد و سرمربی آلمانی استقلال در مصاف با دومین تیم مدعی هم نتوانست پیروزی را به دست آورد.


هفته دهم- 4 آبان 97(استقلال 0- سپاهان 1)


تقابل با تیم های امیر قلعه نویی همیشه برای استقلال و هوادارانش حساس است. مسابقه با سپاهان در ورزشگاه آزادی نیز یکی از این بازی ها بود. در هفته دهم لیگ برتر استقلال و سپاهان به مصاف هم رفتند که البته تیم وینفرد شفر در آن مسابقه عملکرد خوبی داشت اما در نهایت روی غفلت مدافعین، سانتر عالی سعید آقایی و تیزهوشی کی روش استنلی زردپوشان اصفهانی به گل رسیدند و 3 امتیاز آن مسابقه را دشت کردند تا اولین شکست آبی پوشان مقابل یک تیم مدعی رقم بخورد.


هفته دوازدهم- 22 آذر 97(استقلال صفر- پدیده صفر)


مسابقه استقلال و پدیده مشهد به دلیل برگزاری رقابت پرسپولیس و کاشیما در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد و عملا به آخرین بازی نیم فصل اول استقلال تبدیل شد. با این حال این تعویق باعث شد که آبی ها با شرایط بهتری پا به زمین بگذارند. تیم تحت هدایت شفر در این مسابقه هم عملکرد خوبی داشت اما بازهم در کسب برد ناکام ماند. استقلال در این مسابقه یک گل هم زد که داور آن را مردود اعلام کرد و همین امر اعتراض شدید استقلالی ها را در پی داشت. به هر حال شفر در چهارمین نبرد با مدعیان قهرمانی نیز در رسیدن به برد ناکام ماند.


هفته هجدهم- 26 بهمن 97(تراکتورسازی 1- استقلال صفر)


اگرچه استقلال با دو برد پرگل مقابل پیکان و ذوب آهن به مصاف تراکتورسازی رفت اما تیم تبریزی دیگر نشانی از ناآماده های اول فصل نداشت که 3 بار دروازه اش در آزادی باز شده بود. تراکتورسازی با لیکنز و ستاره های پرتعداد و هماهنگش شرایط بهتری داشت و در ورزشگاه خانگی خود موفق شد یک بر صفر با گل اشکان دژاگه استقلال را شکست دهد تا دومین باخت شفر مقابل تیم های مدعی در این فصل و پنجمین ناکامی در برابر چنین تیم هایی رقم بخورد.


هفته بیست و سوم- 10 فروردین 98(استقلال صفر- پرسپولیس 1)

شفر، مرد بازنده در بازی های بزرگ


استقلالی ها امید زیادی داشتند تا در دربی نوروزی بتوانند با توجه به شرایط خوبی که تیم شان دارد به برد برسند و یا اینکه حداقل بازنده دربی نشوند اما با وجود عملکرد خوبی که در نیمه اول داشتند و یک پنالتی را هم از دست دادند اما در نهایت یک شکست دیگر در کارنامه شفر مقابل تیم های مدعی لیگ برتر رقم خورد.


دو بازی باقی مانده با دو مدعی


آمار می گوید وینفرد شفر در 6 مصاف این فصل خود با 4 تیم مدعی یک پیروزی، دو تساوی و سه شکست کسب کرده است. نتایجی که می تواند تیمی مثل استقلال را از کورس قهرمانی عقب بیندازد. آبی ها البته دو بازی دیگر با تیم های مدعی دارند که شاید فقط برد در آن دو مسابقه بتواند شرایط را برای آبی ها برگرداند. استقلال روز 23 فروردین در اصفهان مقابل سپاهان قرار می گیرد و 6 اردیبهشت آخرین دیدار خود با تیم های مدعی را در مشهد مقابل پدیده شهر خودرو برگزار می کند. دو مسابقه ای که آخرین شانس های استقلال برای کسب عنوان قهرمانی هستند.


شفر دیگر مرد روزهای سخت نیست!


اگرچه وینفرد شفر سال گذشته در لیگ هفدهم بازی های حساسی را با استقلال به پیروزی رسید اما امسال او نتوانسته در این عرصه انتظارات را برآورده کند. استقلال با همین نتایج ضعیف مقابل مدعیان قهرمانی شانس خود را برای کسب جام کم شده می بیند و اگرچه آبی ها هنوز هم روی کاغذ شانس مناسبی برای رسیدن به قهرمانی دارند اما می توانند به مسابقات برگردند و همانطور که سرمربی آلمانی گفته این تیم همچنان جزو کاندیداها است. باید منتظر ماند و دید آینده چگونه برای شفر و استقلال رقم می خورد.