پرونده هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال، امروز با برگزاری چهار دیدار بسته می‌شود.

  تراکتورسازی و سپاهان برای عقب نماندن از کورس قهرمانی به میدان می روند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، در سومین و آخرین روز بازی‌های هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال، امروز (جمعه) چهار دیدار دیگر می‌شود.

فولاد - پدیده

مصاف شاگردان افشین قطبی و یحیی‌ گل‌محمدی از این جهت مهم است که هر دو تیم بازی‌های خوبی را در این فصل به نمایش گذاشته‌اند. فولاد و پدیده هر دو صاحب ورزشگاه تقریبا مدرنی بوده و به خاطر داشتن این دو ورزشگاه متمایز از سایر تیم‌های لیگ برتری هستند. ورزشگاه شهدای فولاد می‌تواند باز هم شاهد حضور خوزستانی‌های زیادی در ورزشگاه باشد. قطبی در نشست خبری قبل از بازی خواستار دوربین‌های بیشتری برای ثبت لحظه‌های بازی شده تا کیفیت بازی با حضور دوربین‌های تلویزیونی بیشتر شود.

این دیدار برای شاگردان گل‌محمدی اهمیت زیادی دارد، چرا که با توقف استقلال مقابل سایپا، بهترین فرصت است تا آنها به رده چهارم صعود کنند. فولاد نیز می‌تواند جایگاه ششمی خود را تثبیت کند. پدیده با 42 امتیاز در رده پنجم قرار گرفته و اگر بتواند فولاد را از پیش‌رو بردارد، به کسب سهمیه امیدوار خواهد بود.

تراکتورسازی - صنعت نفت

اگر چه خیلی‌ها دیدارهای پیش‌رو برای تراکتورسازی را آسان می‌دانند، اما در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. جرج لیکنز با توجه به تجربه‌ای که دارد، این موضوع را در نشست خبری یادآور شده که نباید به هیچ وجه غفلت کنند. تراکتورسازی هر لحظه منتظر لغزش پرسپولیس است تا بتواند به صدر جدول رفته و به قهرمانی نزدیک شود، اما برتری روز گذشته پرسپولیس برابر پیکان، به آنها اعلام کرده که لغزش در بازی خود یعنی عقب افتادن از کورس قهرمانی.

تراکتورسازی تا پیش از بازی روز گذشته پرسپولیس، دو امتیاز با این تیم فاصله داشت که حالا به 5 امتیاز افزایش یافته و می‌خواهد همه بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشته در دیدار رودررو برابر سرخ‌پوشان تهرانی، از این تیم عبور کند.

پارس جنوبی جم - استقلال خوزستان

دو تیم شرایط خیلی خوبی ندارند. پارس جنوبی می‌خواست در رقابت با تیم‌های میانه جدول به خصوص فولاد و سایپا کم نیاورد، اما شکست در لحظات پایانی برابر پدیده، این تیم را کمی عقب اندخت. شاگردان مهدی تارتار این فرصت را دارند تا در خانه خود به پیروزی دست یافته و دوباره به فولاد نزدیک شوند. استقلال خوزستان نیز خیلی وقت است که وضعیت بدی دارد و تنها یک هفته به دنبال برتری مقابل سپیدرود رنگ آرامش به خود دید. این تیم با 10 امتیاز در انتهای جدول است.

نساجی مازندران - سپاهان

سپاهان برای اینکه از کورس مدعیان قهرمانی عقب نماند، چاره‌ای جز پیروزی در قائمشهر ندارد، آن هم برابر تیمی که طرفداران زیادی در شهر خود دارد. سپاهان با تفاضل کمتر و 46 امتیاز در رده سوم قرار گرفته است. نساجی با 24 امتیاز در رده دوازدهم ایستاده و با پیروزی در این دیدار می‌تواند چند پله صعود کند. شاگردان قلعه‌نویی برای اینکه در پازل قهرمانی بمانند، سخت نیاز به پیروزی دارند.

قلعه‌نویی که چند هفته‌ای با داوران درگیری داشت، قصد دارد در هفته‌های حساس هر طور شده پیروز شود تا به همراه پرسپولیس و تراکتورسازی شانس قهرمانی‌ تیمش را حفظ کند.

برنامه بازی‌های باقیمانده به همراه اسامی داوران به شرح زیر است:

جمعه 16 فروردین

فولاد - پدیده شهر خودرو، ساعت 16، ورزشگاه شهدای فولادخوزستان
داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم - بابک عباسقلی زاده
کمک داوران اضافی: امیر عرب براقی - سعید رحیمی مقدم، داور چهارم: جواد مداح
ناظر داوری: سعید بطحایی

تراکتورسازی - صنعت نفت آبادان، ساعت 17، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داور: رضا عادل، کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده - عباس پورحیدری
کمک داوران اضافی: کوپال ناظمی - یاسر همرنگ، داور چهارم: تورج عیوض محمدی
ناظر داوری: فریدون اصفهانیان

پارس جنوبی جم - استقلال خوزستان، ساعت 17:45، ورزشگاه تختی جم
اور: علی میرغفاری، کمک‌ها: قهرمان نجفی - فرهاد مروجی
کمک داوران اضافی: رضا مهدوی - محمدحسین ترابیان، داور چهارم: اسد حاج محمدی
ناظر داوری: محمدعلی فروغی

نساجی مازندران - سپاهان، ساعت 17:45، ورزشگاه شهید وطنی
داور: حسین زرگر، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی - رحیم شاهین
کمک داوران اضافی: مهدی مرجان‌زاده - کیوان علی محمدی، داور چهارم: یوسف مغروری
ناظر داوری: حسین عسکری

به گزارش تسنیم، نتایج بازی‌های برگزار شده این هفته به شرح زیر است:

استقلال صفر - سایپا صفر

نفت‌ مسجدسلیمان یک - ماشین‌سازی‌ یک

پیکان صفر - پرسپولیس 2

ذوب آهن صفر - سپیدرود صفر