وینفرد شفر سرمربی استقلال معتقد است عده‌ای به دنبال تخریب او هستند.

رمزگشایی از دست‌های پشت پرده: چه کسانی سرمربی استقلال را می‌زنند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

استقلال پس از شکست در دربی، یک بار دیگر توانسته با کسب چند برد به صف مدعیان بازگردد و حالا اگر باقی بازی هایش در لیگ را هم بتواند با پیروزی پشت سر بگذارد،می تواند امیدوار به کسب قهرمانی باشد. آن ها در لیگ قهرمانان آسیا هم تا پیش از مسابقه با الهلال از بخت نسبتا خوبی برای صعود برخوردار بودند اما شکست مقابل این حریف سعودی حالا کار را بسیار سخت کرده است. مسابقه ای که قبل از آن، وینفرد شفر سرمربی آبی ها در گفت و گو با سایت ورزش سه به صحبت درباره شرایط تیمش پرداخت.

بخشی از حرف های شفر اما جدید و همچنین راز آلود بود. پیرمرد آلمانی استقلالی ها سخن از رسانه ها و افرادی به میان آورد که برای زدن او برنامه دارند. افرادی که احتمالا می خواهند او در استقلال نتیجه نگیرد و خیلی زودتر از اتمام پروژه اش در تهران، این شهر را برای همیشه ترک کند.

خود شفر با بیان جالبی به این موضوع پرداخت و با به میان کشیدن ماجرای سیل شیراز گفت:« در شیراز سیل آمده بود و اگر همه افرادی که به برخی رسانه ها پول داده بودند تا منفی بنویسند، این پول به شیراز می رفت خیلی بهتر می بود زیرا یک چیز مشخص است. این اشخاصی که به این صفحات پول می دهند، یک چیز را درک نمی کنند. هواداران خیلی باهوش تر از چیزی هستند که آنها فکر می کنند. هواداران ما این را حس می کنند که چه کسی دنبال کسب بهترین نتیجه است. خیلی کشورهای دیگر شرایط اینگونه است و هواداران این موضوع را درک می کنند. در کالسروهه یک مرتبه مدیر تغییر کرد و من از این باشگاه رفتم و به آنها گفتم که شما از بوندس لیگا یک به بوندس لیگا دو می روید و این اتفاق رخ داد. سالی که من در این تیم بودم ما یک رتبه از بایرن مونیخ پایین تر بودیم.»

سرمربی استقلال وارد جزییات نشده و به طور مصداقی دست روی یک صفحه اجتماعی خاص یا یک رسانه نگذاشته با این حال مشخص است که او تمام اتفاقات اطراف خود را با دقت رصد می کند و مواظب اوضاع است.

نکته دیگر اینجاست که بحث مخالفت با شفر فقط محدود به بعضی رسانه ها یا صفحاتی که خود او درباره اش صحبت کرده نیست بلکه دامنه این مخالفت ها و انتقادات از او، در مقطعی به اعضای هیئت مدیره و کمیته فنی استقلال و کادر معاونین این باشگاه هم کشیده شد.

همه منتقدان شفر در باشگاه

در نیم فصل اول که استقلال هنوز به ثبات نرسیده بود و خوب نتیجه نمی گرفت، مدیرعامل باشگاه تعدادی از قدیمی های این تیم نظیر پرویز مظلومی و بهتاش فریبا را به عضویت کمیته فنی این باشگاه درآورد. اتفاقی که البته چندان فایده مثبتی برای آبی ها نداشت اما به جایش زمینه ایجاد تنش را در تیم فراهم کرد.

اعضای حاضر در این کمیته یک روز حرف از اولتیماتوم چند هفته ای به زبان آوردند و یک روز هم گفتند که نمی خواهند جای شفر را روی نیمکت استقلال بگیرند!

درنهایت هم این رابطه نه چندان دوستانه بین سرمربی آبی ها و اعضای این کمیته با پافشاری شفر روی تصمیماتش و حفظ استقلال خود خاتمه یافت.

درست بعد از پایان این قائله بود که استقلال یک بار دیگر در مسیر اوج گیری قرار گرفت و توانست با انجام چند خرید خوب بدرخشد و به بالای جدول برسد. درست در همان روزهای اوج، این بار علی خطیر معاون فتحی در باشگاه و وینفرد شفر با هم به مشکل خوردند و اختلافشان به رسانه ها هم کشید.

اختلافاتی که آغازش پیش از بازی مقابل پدیده در نیم فصل اول کلید خورد و موضوع اختلاف این دو نفر هم کسی نبود جز جیری ساناک دستیار سابق شفر روی نیمکت استقلال که در ابتدای این فصل به دلایلی همچون بیماری و بعد ها به گفته خودش"حرفه ای نبودن باشگاه" ایران را ترک کرد.

در ادامه این اختلافات و صحبت ها به جذب بازیکن در نیم فصل هم کشیده شد و بعد از آن هم موضوع انتخاب داور ایرانی یا خارجی در دربی به محل بحث شفر و خطیر تبدیل شد.

شاید وجود همین اختلافات و موضع گیری های مخالف سرمربی تیم در مقاطع مختلف، شفر را به این نتیجه رسانده که عده ای در تلاشند تا او را در رسانه های مکتوب و مجازی بزنند.

تلاشی هایی که البته به نظر چندان شفر را نگران نمی کند چون او طبق گفته خودش بر این باور است که هواداران استقلال بسیار باهوش تر از چیزی هستند که آن ها فکر می کنند.

256 43