مثلث آنلاین: لوییس سوارس، مهاجم بارسلونا پیش از بازی با لیورپول گفته که در داخل میدان با بازیکنان تیم سابقش رفاقتی نخواهد داشت.

نظر سوارس در مورد هواداران لیورپول
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی پیش از آغاز فصل گفته بود که هدف بارسلونا فتح لیگ قهرمانان است. هنگامی که از سوارس سوال شد که آیا می‌دانست مسی می‌خواهد این حرف را بزند، او گفت: «نه، نمی‌دانستم. بعدش هم با او شوخی کردیم و گفتیم خودت این حرف را زدی، خودت هم قهرمانی را بیاور!»


اما مسی تنها ستاره بارسلونا در راه قهرمانی نبوده است. سوارس در بازی با منچستریونایتد ضربه سری زد که با برخورد به لوک شاو وارد دروازه حریف شد و گل به نام شاو ثبت شد. او می‌گوید: «من که گل را به اسم خودم حساب می‌کنم! توپ به او برخورد کرد اما اگر نمی‌کرد هم در تیر دورتر وارد دروازه می‌شد. از دید من که گل برای من است.»


او می‌داند که بسیاری از طرفداران لیورپول از این گل خوشحال شدند: «اینکه یک بازیکن سابق لیورپول در اولدترافورد گل بزند و باعث حذف یونایتد شود باعث خوشحالی طرفداران لیورپول است اما آنها شاید از اینکه با ما بازی دارند خیلی خوشحال نباشند. من از همه باشگاه‌هایی که در آنها حضور داشته‌ام خاطرات خوبی دارم. بازی در ناسیونال اروگوئه باعث شد به اروپا بروم. در آژاکس به‌عنوان بازیکن بسیار پیشرفت کردم و سپس گام بعدی را برداشتم و به جمع باشگاه‌های برتر رفتم و به لیورپول پیوستم. در لیورپول توانستم بازیکنی در سطح جهانی شوم. لیورپول به من نشان داد که می‌توانم به‌عنوان بازیکن پیشرفت کنم. من از این بابت خوشحالم.»


خانواده سوارس معمولا برای دیدارهای لیگ قهرمانان به ورزشگاه نمی‌روند اما این بار فرق می‌کند: «من با همسرم سوفی درباره حضور در آنفیلد صحبت کردم. بچه‌هایم گفتم: ما هم می‌آییم. پس همه می‌رویم. البته به جز لائوتی که تازه شش ماهش شده است.»


سوارس پس از جدایی از لیورپول در بارسلونا قهرمانی‌های بسیاری کسب کرده است. او سومین گلزن برتر بارسلونا در لالیگا است. او می‌گوید: «من قهرمانی‌های پرشماری به دست آوردم. شاید بیش از آنچه که انتظار داشتم. تصور کنید، من گلزن سوم بارسلونا در لالیگا هستم، با وجود آن همه بازیکنان بزرگی که در این باشگاه حضور داشته‌اند. من فکر می‌کنم که شایسته پوشیدن پیراهن شماره 9 این باشگاه هستم.»


از او انتقاداتی هم می‌شود. سوارس از سال 2015 تاکنون در خانه حریفان در اروپا گل نزده است. او می‌گوید: «این موضوع باعث نمی‌شود شب‌ها خوابم نبرد. من تنها بازیکنی در اروپا هستم که در پنج سال گذشته در رقابت کفش طلا با مسی و کریستیانو رونالدو بوده‌ام و دو بار هم آن را فتح کرده‌ام.»


منتقدان گاهی می‌گویند او کمی کند است و کمی چاق. سوارس می‌خندد: «چاق! آنها همه چیز می‌گویند. من هم می‌خندم. شما باید یاد بگیرید که چطور با انتقادات زندگی کنید. اینجا چند بازی بد که داشته باشید، می‌گویند افت کرده‌اید. توقعات بالا است.»


او از روز اول در بارسلونا احساس در خانه بودن را داشت: «زمانی که آمدم، می‌دانستم نیمار در یک سمت است و لیو در سمت دیگر و من باید وظایف دفاعی و فضاسازی و اینها را انجام بدهم. من آمده بودم تا دو مدافع میانی حریف را به خود مشغول کنم. زمانی که به یک فضا می‌رفتم، یک مدافع میانی نمی‌دانست چه کند و دیگری هم به دنبال من می‌آمد و مسی و نیمار تک به تک می‌شدند. در موقعیت‌های تک به تک هم آنها بهترین هستند.»


سوارس سال‌هاست در کنار مسی بازی می‌کند اما هنوز از عملکرد او شگفت‌زده است: «گاهی در حالی می‌دوم که سرم پایین است و توپ جلوی پایم ظاهر می‌شود و من با خودم می‌گویم: او چطور توپ را به اینجا فرستاد؟ چطور می‌دانست که من به اینجا خواهم رفت؟ یا گاهی منتظر دریافت توپ می‌شوم، در حالی که پشتم به دروازه است و سه بازیکن بین من و مسی هستند. من می‌گویم که حرکت می‌کنم، چون اگر حرکت نکنم او چطور توپ را به من می‌دهد؟ اما او این کار را می‌کند ولی من حرکتم را انجام داده‌ام. من به شکلی احمقانه در اینکه او من را پیدا خواهد کرد، تردید می‌کنم. هزاران لحظه اینطوری پیش آمده است.»

سوارس: لیورپولی ها من را هو نخواهند کرد


آیا آنها بهترین زوج خط حمله تاریخ بارسلونا هستند؟ آمار که این را نشان می‌دهد. سوارس می‌گوید: «خب، نمی‌دانم. ما هم‌تیمی‌ها و دوستان خوبی هستیم. به نظرم در هنگام پیوستن به باشگاه باید تا جای ممکن طبیعی رفتار کنید و اجازه دهید که رابطه‌ها خودشان شکل بگیرند. هر روز کمی بیشتر هم‌تیمی‌هایتان را می‌شناسید. ما همیشه احترامی متقابل به هم گذاشته‌ایم.»
از سوارس سوال می‌شود زمانی که مسی بازنشسته شود، چه خواهد شد. او پس از سکوتی طولانی می‌گوید: «اوضاع دشواری در پیش خواهد بود اما نکته خوب برای همه ما این است که او در حال حاضر در فوتبال است و ما داریم فوتبال را با او تجربه می‌کنیم و از آن لذت می‌بریم.»


سوارس روز چهارشنبه مقابل تیم سابقش، لیورپول قرار می‌گیرد، تیمی که در سال 2014 نتوانست فاتح لیگ برتر شود. سوارس می‌گوید: «به نظرم اوضاع ما در آن سال متفاوت بود، چون این حس وجود داشت که یا حالا قهرمان می‌شویم یا هیچ‌وقت اما تیم فعلی دو سال پیاپی است که در کورس قهرمانی است.

آنها سال گذشته در فینال لیگ قهرمانان هم حضور داشتند. آنها تجربه بیشتری دارند و می‌دانند چطور بازی کنند. ما نمی‌توانستیم لحظات دشوار را کنترل کنیم. سر خوردن استیون جرارد از روی بدشانسی بود و به یاد همه ماند اما بازی مقابل کریستال پالاس هم بود (که لیورپول تا دقیقه 79 با نتیجه سه بر صفر پیش بود اما بازی سه بر سه شد). بازیکنان حالا آرامش دارند اما در آن هنگام ما اضطراب داشتیم و نیاز به گلزنی را به‌شدت حس می‌کردیم. ما حتی با آنکه سه بر صفر از حریف پیش می‌افتادیم، به حمله ادامه می‌دادیم چون می‌دانستیم ممکن است سرنوشت قهرمانی به تفاضل گل کشیده شود. ما بیش از حد خام بودیم. حالا بازیکنان تجربه پارسال را دارند که قوی‌ترشان می‌کند.»

 


او درباره فیلیپه کوتینیو، دیگر بازیکن سابق لیورپول می‌گوید: «هر کاری که او می‌کند بزرگ جلوه داده می‌شود. او احمق نیست و وقتی توپ را از دست می‌دهد صدای سوت‌های تماشاگران را می‌شنود و این رویش تاثیر دارد. او از خودش می‌پرسد اگر یک بار دیگر توپ را از دست بدهد چه می‌شود؟»


اما آیا در باشگاه‌های دیگر هم تماشاگران این کار را می‌کنند؟ سوارس می‌گوید: «در آنفیلد که نه. در واقع در فوتبال انگلیس چنین اتفاقی نمی‌افتد. البته زمانی که به منچستر می‌رفتم برایم سوت می‌زدند! اما طرفداران خودتان ... خیلی بعید است این کار را بکنند.»
او در پایان به بازی با لیورپول اشاره می‌کند: «خوب است که پیش از بازی بگویم تا چه حد از لیورپول سپاسگزار هستم که به من کمک کرد اما شما من را می‌شناسید. زمانی که در میدان هستم، هیچ رفاقتی در کار نیست و هیچ دوستی ندارم. خبری از فکر کردن به خاطرات خوب نیست. من با تمام غروری که دارم برای بارسلونا خواهم جنگید.»


منبع: دیلی‌میل