چلسی با پیروزی 4-1 مقابل رقیب همشهری، آرسنال، قهرمان رقابت های این فصل لیگ اروپا شد.

 آبی های لندن با ساری به نوک قله رسیدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان مائوریسیو ساری با ارائه یک نمایش خوب و حساب شده توانستند آرسنال را شکست بدهند و فصل را با قهرمانی در لیگ اروپا به پایان برسانند.

دقایق ابتدایی بازی آرام دنبال شد و اولین فرصت بازی در دقیقه 8 برای آرسنال ایجاد شد. ارسال مایتلند نایلس با دفع کپا همراه بود و در ادامه ضربه اوبامیانگ به بیرون رفت.

در ادامه باز هم جریان بازی آرام دنبال شد و دو تیم بیشتر مشغول محک زدن یکدیگر بودند. در دقیقه 27 این گرانیت ژاکای سوییسی بود که شانس خود را برای باز کردن دروازه چلسی امتحان کرد اما ضربه او از بالای دروازه پتر چک به بیرون رفت.

 

در دقیقه 34 امرسون فرصت خوبی برای باز کردن دروازه آرسنال داشت اما ضربه او با مهار سنگربان باتجربه توپچی ها همراه شد.

 

در دقیقه 40 و با همکاری پدرو و ژیرو، مهاجم فرانسوی چلسی فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه او با عکس العمل تماشایی پتر چک هراه شد. در دقایق پایانی نیمه اول اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و در نهایت دو تیم به تساوی بدون گل در نیمه نخست رضایت دادند.

 

 

اما چلسی نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و در همان ابتدا به گل رسید. امرسون ارسال خطرناکی روی دروازه آرسنال داشت و ژیرو موفق شد با یک ضربه سر شیرجه ای گل اول را به نام خود ثبت کند.

 

بر خلاف انتظار این چلسی بود که بعد از زدن گل اول باز هم حملات خود را ادامه داد و در دقیقه 59 به گل دوم هم رسید. این بار ارسال عرضی هازارد با ضربه دقیق پدرو به گوشه دروازه همراه بود و ستاره اسپانیایی چلسی زننده گل دوم لقب گرفت.

 

 

حملات چلسی ادامه یافت و در دقیقه 64 و با خطای عجیب مایتلند نایلس روی ژیرو، چلسی صاحب یک ضربه پنالتی شد و در ادامه هازارد به سبک خاص خود و بر خلاف جهت حرکت پتر چک موفق شد گل سوم را نیز به ثمر برساند.

 

 

آرسنال که چیزی برای از دست دادن نداشت، سراپا حمله شد و در دقیقه 68 یکی از گل ها را جبران کرد. روی ریباند ضربه اوبامیانگ، ایوبی با یک شوت فوق العاده به گوشه دروازه کپا موفق شد گل اول آرسنال را وارد دروازه چلسی کند.

 

 

اما دوباره این چلسی بود که صاحب توپ و میدان شد و در دقیقه 72 به گل چهارم هم رسید. همکاری ژیرو و هازارد با پاس دقیق مهاجم فرانسوی همراه بود تا هازارد با ضربه ای تماشایی از مقابل دروازه زننده گل چهارم لقب گیرد.

 

در دقیقه 74 هازارد می توانست با یک ضربه فنی هت تریک خود را کامل کند اما این بار پتر چک موفق شد ضربه او را مهار کند. در دقیقه 79 این ویلیان بود که فرصت خوبی برای زدن گل پنجم داشت اما شوت زمینی او را سنگربان آرسنال به زیبایی دفع کرد.

 

لحظاتی بعد آسپلیکوئتا نیز شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه آرسنال به بیرون رفت.

 

در دقیقه 85 آرسنال تا آستانه زدن گل دوم خود نیز پیش رفت اما ضربه ویلاک در موقعیتی تک به تک با اختلاف کمی از کنار دروازه چلسی به بیرون رفت تا در نهایت چلسی با برتری مقتدرانه 1-4 فاتح لیگ اروپا شود.

 

دقیقه 90+3: پایان بازی با پیروزی 4-1 چلسی و قهرمانی این تیم در رقابت های این فصل لیگ اروپا

 

دقیقه 84: وااااای... چه موقعیتی را آرسنال از دست داد... روی پاس عالی لاکازت، این ویلاک بود که می توانست اختلاف را کم کند اما ضربه او در موقعیت تک به تک، با اختلاف از کنار دروازه چلسی به بیرون رفت.

 

دقیقه 82: دو فرصت پیاپی برای آرسنال که هر دو از دست رفت.... ابتدا کپا ضربه لاکازت را دفع کرد و پس از آن کریستینسن با یک تکل عالی، مانع از گلزنی اوبامیانگ شد

 

دقیقه 78: واااای... چیزی نمانده بود که ویلیان گل پنجم را برای چلسی بزند اما واکنش عالی پتر چک، مانع از سنگین تر شدن شکست آرسنال شد.

 

دقیقه 72: گلللللل... ادن هازاررررررد.... اشتباه بازیکنان آرسنال در زمین خودی، یک حمله دو نفره را برای چلسی رقم زد و در نهایت روی پاس ژیرو، هازارد با یک شوت محکم، حساب کار را 4-1 کرد.

 

دقیقه 69: گلللللللللل... گل برای آرسنال... روی یک رفت و برگشت، توپ پشت محوطه جریمه چلسی به الکس ایووبی رسید و او هم با یک ضربه دقیق و غیرقابل مهار، توپ را به گوشه دروازه کپا فرستاد.

 

دقیقه 64: پنااااااالتی..... خطای مایتلند نایلز روی ژیرو در محوطه جریمه آرسنال باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد.... هازارد پشت ضربه قرار گرفت و برخلاف جهت حرکت پتر چک، دروازه آرسنال را برای بار سوم باز کرد

 

 

 

دقیقه 60: گلللللللل... گل دوم برای چلسی.... پاس در عرض عالی از هازارد و ضربه دقیق پدرو، حساب کار را 2-0 کرد.

 

دقیقه 59: یک موقعیت خوب برای آرسنال تا به گل تساوی برسند اما کریستینسن با حضور به موقع، مانع از ضربه آکروباتیک اوبامیانگ شد

 

 

دقیقه 50: گللللللللللللللل... گل برای چلسی..... روی ارسال امرسون، الیویه ژیرو با یک ضربه سر شیرجه دیدنی، دروازه پتر چک را باز کرد.... چلسی 1-0 آرسنال

 

دقیقه 45: پایان نیمه اول با تساوی بدون گل

 

دقیقه 39: ژیروووووو..... و باز هم پتر چک!... ستاره فرانسوی چلسی که بهترین گلزن رقابت ها تا اینجاست، می توانست اولین گل دیدار فینال را هم به ثمر برساند اما باز هم دروازه بان باتجربه آرسنال با یک واکنش عالی و با دست چپ، توپ را دفع کرد

 

دقیقه 35: باز هم امرسون فرصت داشت تا دروازه آرسنال را باز کند اما این بار پتر چک با واکنش به موقع، دروازه تیمش را بسته نگه داشت

 

دقیقه 29: اولین موقعیت جدی برای چلسی... روی پاس هازارد، امرسون صاحب موقعیت شد اما سوکراتس با حضور به موقع، دروازه آرسنال را نجات داد

 

دقیقه 28: وااااای... چیزی نمانده بود که آرسنال به گل برسد اما ضربه محکم گرانیت ژاکا به شکل خطرناکی از بالای دروازه چلسی به بیرون رفت

 

 

 

دقیقه 18: پناااالتی؟!....نه.... لاکازت در محوطه جریمه چلسی سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت و به نظر می رسد تصمیم درستی هم گرفت

 

دقیقه 9: اولین موقعیت جدی بازی برای آرسنال.... روی دفع ناقص کپا بود که اوبامیانگ صاحب موقعیت شد اما ضربه او ستاره گابنی از کنار دروازه چلسی به بیرون رفت

 

دقیقه صفر: آغاز بازی با سوت جانلوکا روکی، داور سرشناس ایتالیایی

 

 

 

آرسنال: پتر چک- کوشیلنی- سوکراتیس- مونرئال- مایتلند نایلس- توریرا- ژاکا- کولاسیناچ- اوزیل- اوبامیانگ- لاکازت

 

 

 

چلسی: کپا- آسپلیکوئتا- کریستنسن- داوید لوییز- جورجینیو- امرسون- کانته- کواچیچ- پدرو- هازارد- ژیرو