«خوزه مورینیو» سرمربی پیشین تیم منچستریونایتد پس از اخراج از اولدترافورد در دسامبر ۲۰۱۸ تا کنون بیکار بوده در تازه ترین اظهار نظر خود در رابطه با اشتیاقش به مربیگری گفت: پنج ماه است که فوتبال نخورده ام.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مورینیو دسامبر ۲۰۱۸ و در حالی که ۲، ۵ از قراردادش با شیاطین سرخ باقی مانده بود، از سمت خود برکنار شد. مرد پرتغالی از آن زمان تاکنون با چندین تیم از گوشه و کنار اروپا از ایتالیا گرفته تا فرانسه ارتباط داده شده اما تا این لحظه هیچ تیمی را انتخاب نکرده است.

مورینیو در ۵۶ سالگی ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان و ۸ قهرمانی در لیگ های معتبر کشورهای اروپایی را در کارنامه دارد و این موضوع شاید اشتیاق روزهای آغازین مربیگری را در او کمرنگ کرده باشد که حتی در صورت واقعیت داشتن این موضوع، نمی توان او را مقصر دانست اما مورینیو در مصاحبه ای در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز مثل گذشته برای مربیگری اشتیاق دارد یا خیر، اظهار داشت: بله، برعکس اشتیاقم بیشتر شده است. پنج ماه است که فوتبال نخورده ام.

وی ادامه داد: در این مدت به این خاطر که در فوتبال نبودم تمرین ندادم یا بازی نکردم، دلسرد نشده ام. در واقع به جایی نرسیده ام که با دیدن یک بازی در تلویزیون از فوتبال بیزار شوم و آن را خاموش کنم.

مورینیو افزود: من روی احساساتم تسلط کامل دارم، به هر حال فوتبال بخش مهمی از زندگی من است و بدیهی است که دلتنگ شده ام؛ بردن پنجمین قهرمانی یا سومین لیگ قهرمانان با تیمی دیگر چیزهای مورد علاقه من است اما زیاد به این مسائل فکر نمی کنم و بیشتر سعی می کنم با یک پروژه متقاعد شوم و با تمام دلم آن را بپذیرم. دوست ندارم تردید داشته باشم بنابراین کاملاً آرام هستم چرا که دیر یا زود این اتفاق رخ می دهد؛ اگر از موضوعی خوشحال نباشم سمت آن نمی روم.

مورینیو در خصوص تمایلش برای حضور در عرصه ملی اظهار داشت: سرمربی گری در سطح ملی همیشه پازل گمشده دوران مربیگری من بوده است؛ چیزی که به آن تمایل دارم؛ این چیزی است که هرگز نداشته ام و در حال حاضر هم قصد ورود به آن را ندارم اما این شغلی است که دوست دارم یک روز آن را امتحان کنم.