جدیدترین ورزشگاه فوتبال ایران آماده است تا از دیدار پایانی جام حذفی و آخرین بازی فصل پذیرایی کند.

فولاد آره نا؛جدیدترین ورزشگاه فوتبال آماده آخرین بازی فصل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پس از اتمام همه تورنمنت های فوتبالی در ایران، حالا تنها یک مسابقه باقی مانده است تا فصل فوتبال ایران به طور کامل خاتمه پیدا کند. این مسابقه، دیدار فینال رقابت های جام حذفی است. در این بازی تیم های پرسپولیس و داماش گیلانیان برای کسب عنوان قهرمانی رقابت می کنند.

اما یکی از سوژه های چند ماه اخیر در میان اخبار فوتبالی، تعیین محل برگزاری دیدار فینال جام حذفی بوده است. پس از مزین شدن نام تورنمنت جام حذفی به یادواره آزادسازی خرمشهر، سازمان لیگ تصمیم گرفت دیدار فینال این مسابقات را در شهر خرمشهر برگزار کند. از همین رو فینال های فصول 95، 96 و 97 جام حذفی ایران در ورزشگاه این شهر برگزار شد و تیم های قهرمان در این منطقه از کشور، جشن های قهرمانی شان را برپا کردند.

اما شرایط نامساعد زمین چمن ورزشگاه خرمشهر و همچنین حضور تیم کارون اروند این شهر در رقابت های لیگ دسته یک که مزید بر علت شده بود، باعث شد استادیوم خرمشهر مکان ایده آلی برای برگزاری دیدار فینال به حساب نیاید. پس از این، گزینه های مختلفی مطرح شد که میزبانی از دیدار فینال به آنها سپرده شود.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، از چندین ماه پیش اعلام کرده بود که این باشگاه آمادگی میزبانی از دیدار نهایی را دارد و پیشنهاد می کند بازی فینال بین هر دو تیمی که بود، در اهواز برگزار شود. با این حال از شهر مشهد و ورزشگاه امام رضا به عنوان گزینه اصلی یاد می شد. اما اعتراض باشگاه داماش مبنی بر اینکه تیم پدیده از قهرمان نشدن داماش بهره می برد، باعث شد این گزینه کنار برود.

فولاد آره نا؛ آماده آخرین بازی فصل فوتبال ایران

پس از مشهد، اهواز و قم به نامزدهای اصلی تبدیل شدند و مورد بررسی مسئولان قرار گرفتند. اما در نهایت، ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان (فولاد آره نا) انتخاب نهایی سازمان لیگ لقب گرفت. فولاد آره نا شاید از هر نظر شایسته این انتخاب بود. این تازه ترین دستاورد شگرف مهندسان ایران در ساختن استادیوم ها است و در بین ورزشگاه های مهم ایران، جدیدتر از همه افتتاح شده است. از اواسط نیم فصل دوم لیگ هجدهم و بازی تیم های فولاد و سپاهان بود که این ورزشگاه رسما به بهره برداری رسید. معماری و طراحی آره نا شباهت های جالبی به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو دارد که با تماشای ستون های اطراف آن، به خوبی دیده می شود.

داخل این ورزشگاه هم صندلی های قرمز و زرد (که رنگ های اصلی تشکیل دهنده لوگوی تیم فولاد است) فضای گرمی ایجاد می کند و صمیمیت خاصی را به ذهن می آورد. تنها نکته ای که در دیدارهای برگزار شده در این ورزشگاه توی ذوق می زده، بحث کیفیت تصاویر تلویزیونی بوده که شایسته یک ورزشگاه مدرن و یک باشگاه پرافتخار نبوده است. باید دید این مسئله در بازی مهم فینال جام حذفی چگونه برطرف خواهد شد.

باشگاه فولاد همانطور که تلاش زیادی برای ساختن و بهره برداری این استادیوم شیک کرده، در نگهداری چمن و سایر ارکان آن هم کوشید و حالا شاید تر و تمیز ترین ورزشگاه ایران را تحویل فدراسیون و سازمان لیگ داده تا تنها چند ماه پس از افتتاح، میزبان یک فینال حساس و پذیرای یک جشن قهرمانی باشد.