مارکا بعد از پیروزی 3-0 کلمبیا مقابل پاناما به تحسین سرمربی جدید این تیم، کارلوس کی‌روش پرداخته و برخی ویژگی‌های تاکتیکی کلمبیای کی‌روش را بررسی کرد.

تحلیل مارکا از پیروزی شاگردان کی‌روش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه اسپانیایی مارکا بعد از پیروزی 3-0 کلمبیا مقابل پاناما در یک بازی دوستانه که در آستانه حضور ال‌تری در رقابتهای کوپا آمه‌ریکا برگزار شد به ستایش از کلمبیای کی‌روش پرداخته، از او به عنوان یک استراتژیست بزرگ یاد کرده و نقشش را در هماهنگی بیشتر ارکستر آماده‌ی تیم ملی کلمبیا مهم دانست.

مارکا می‌گوید کی‌روش مثل یک رهبر ارکستر کاربلد به ارکستری پیوست که نوازندگان قهاری داشت و از پیش مشغول نواختن آهنگهای زیبا بود. کی‌روش نشان داد که در همین مدت کوتاه تغیرات مثبتی در ال‌تری بوجود آورده. او مسلماً تا روز 15 ژوئن که کلمبیا اولین بازی خود در کوپا آمه‌ریکا را مقابل آرژانتین برگزار می‌کند به تلاش برای جا انداختن بیشتر نقشه های تاکتیکی خود ادامه خواهد داد.

تحلیل مارکا از پیروزی شاگردان کی‌روش

مارکا به درخشش ویلیام تسیلو در سمت چپ کلمبیا اشاره کرده. این ستاره کلمبیایی که در فصل اخیر در فوتبال باشگاهی مکزیک نمایش‌های درخشانی داشته در مقابل پاناما هم خوش درخشید تا کی‌روش در مصاحبه مطبوعاتی بعد از بازی به تحسین از او بپردازد.

تحلیل مارکا از پیروزی شاگردان کی‌روش

مارکا البته اشاره می‌کند که تیم کلمبیا در نیمه دوم که چندین نفر از بازیکنان اصلی نیمه اول خود را در اختیار نداشت تا حدودی سر در گم بازی می‌کرد اما با ورود خامس رودریگز به میدان، ورق به نفع کلمبیا برگشت و ال‌تری دوباره بازی زیبایی به نمایش گذاشت.

مارکا در تحلیل خود، درخشش باریوس و لرما در مرکز میدان را یکی از مهمترین عوامل موفقیت کلمبیا می‌داند. این دو هافبک که به ترتیب در تیمهای زنیت و بورنموث بازی می‌کنند، در میدان چنان درک بالایی از فوتبال یکدیگر دارند که تنها با یک نگاه به هم می‌توانند ذهن یکدیگر را بخوانند.

تحلیل مارکا از پیروزی شاگردان کی‌روش

کی‌روش در مصاحبه مطبوعاتی بعد از بازی از ویلیام تسیلو به عنوان "ساعت سوئیسی" کلمبیا یاد کرد و مارکا هم با ارزیابی کی‌روش از این مدافع باشگاه لئون مکزیک موافق است. مارکا می‌گوید تسیلو که در بازی دوستانه با پاناما اولین گل ملی خود را به ثمر رساند در طول مسابقه حاکم مطلق جناح چپ بود. کی‌روش حالا مطمئن است که با حضور او خیالش از جناح چپ کلمبیا راحت خواهد بود.