آخرین پست وحید هاشمیان در صفحه ایسنتاگرام اشاره به بازگشتش به تیم ملی فوتبال ایران دارد که پس از 10 سال رخ داد.

هاشمیان پس از 10 سال به تیم ملی بازگشت(عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، آخرین حضور وحید هاشمیان برای تیم ملی ایران به 10 سال پیش بازمی گردد که مهاجم شماره 9 تیم ملی در سه دقیقه پایانی دیدار برگشت برابر کره جنوبی در مرحله برگشت مقدماتی جام جهانی 2010 وارد زمین شد.


در آن زمان البته هلیکوپتر فوتبال ایران موفق نشد تغییری در نتیجه یک بر یک ایجاد کند و تیمی که سه بازی آخر مقدماتی را با مربیگری افشین قطبی به میدان رفت، در نهایت نتوانست جواز صعود به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را بگیرد تا هاشمیان که یکی از مهره های کلیدی در رسیدن تیم ملی به جام جهانی 2006 بود، خداحافظی تلخی با پیراهن ملی داشته باشد.

هاشمیان پس از 10 سال به تیم ملی بازگشت(عکس)


هاشمیان پس از خداحافظی از تیم ملی به فوتبال خود در رده باشگاهی ادامه داد؛ او پس از اینکه در سال 1999 از تیم پاس به فوتبال آلمان و باشگاه هامبورگ رفت، در سال 2010 با بوخوم به دوران حضور خود در فوتبال اروپا در شرایطی خاتمه داد که طی این مدت برای بایرن مونیخ و هانوفر هم بازی کرد و در نهایت در بوخوم از آلمان خداحافظی کرد که خاطرات بسیار خوشی برای او به همراه دارد. او سپس تا سال 2012 دو سال را در پرسپولیس سپری کرد و برای همیشه کفش هایش را آویخت تا یکی از محجوب ترین و البته موفق ترین فوتبالیست های تاریخ ایران لقب بگیرد.

شاید خیلی ها فکر کنند هاشمیان به دلیل اینکه نامش در رسانه های ایران پس از پایان فوتبال کمرنگ بود، در فوتبال حضور نداشته ولی او با هالستنبک - رلینگن در دسته های پایین فوتبال آلمان کارش را بلافاصله در سال 2012 به عنوان مربی شروع کرد و در سال 2013 با تیم نیندورفر همکاری جدیدی آغاز کرد. او سپس 2 سال کار حرفه ای نکرد و از 2017 بود که به عنوان دستیار در تیم زیر بیست ساله های هامبورگ مربیگری را از سر گرفت و تا سال 2018 در این سمت بود.

هاشمیان پس از 10 سال به تیم ملی بازگشت(عکس)


در نهایت هاشمیان در سال 2019 و پس از انتخاب ویلموتس به عنوان یکی از دستیاران ایرانی او انتخاب شد؛ تصمیمی که برای علاقمندان به فوتبال جذابیت ویژه ای دارد.


شب گذشته هاشمیان برای اولین مرتبه روی نیمکت تیم ملی ایران نشست. او که خود را با شخصیتی دقیق و دارای اصول به اهالی فوتبال معرفی کرده، مقابل سوریه هم همین خصوصیات را بار دیگر به علاقمندان به فوتبال در ایران نشان داد. او در طول بازی در حالی که تیپ ورزشی یکدست مشکی داشت و یک دفترچه و خودکار هم در دست، دائما در کنار خط رفت و آمد می کرد و با ویلموتس و بازیکنان صحبت می کرد.

یکی از نکات جالب توجه بازی شب گذشته این بود که ویلموتس پس از یکی از 5 گلی که تیمش ثبت کرد، به سمت وحید رفت و او را به آغوش کشید تا برخلاف 10 سال پیش که هاشمیان با ناراحتی از تیم ملی رفت، بازگشتی شیرین داشته باشد.

عکس ها از امیرحسین خیرخواه

هاشمیان پس از 10 سال به تیم ملی بازگشت(عکس)

هاشمیان پس از 10 سال به تیم ملی بازگشت(عکس)

هاشمیان پس از 10 سال به تیم ملی بازگشت(عکس)

هاشمیان پس از 10 سال به تیم ملی بازگشت(عکس)