مربی سابق تیم ملی والیبال ژاپن گفت: ژاپن تیم خوب و جوانی دارد و می‌خواهد قبل از انتخابی المپیک نمایش چشم‌گیری مقابل ایران داشته باشد.

مساجدی: ژاپن می‌خواهد قبل از انتخابی المپیک خودنمایی کند/ والیبال ایران نیاز به نتیجه‌گیری دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد مساجدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد نتایج تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 اظهار داشت: تیم ایران تورنمنت لیگ ملت‌ها را با روحیه خوبی شروع کرده است و یکی از دلایل این اتفاق هم حضور چند بازیکن در لیگ‌های معتبر اروپایی بود. آنها بدون استرس در بهترین لیگ‌های اروپا توپ زدند و حالا با آمادگی کامل در خدمت تیم ملی هستند.

وی که ساکن ژاپن است و زمانی هم به عنوان مربی در تیم ملی والیبال ژاپن فعالیت می‌کرد، افزود: هر دو بازی ایران در ژاپن را تماشا کردم و به نظرم ایران در هر دو بازی عملکرد خیلی خوبی داشت. بعد از بازی با آرژانتین با بازیکنان ایران صحبت کردم و متوجه شدم که ملی‌پوشان کمی از نظر بدنی خسته هستند که این موضوع امری طبیعی است؛ با این حال بازیکنان ایران بیشتر از برتری ذهنی خود نسبت به حریفان استفاده کرده و فشار زیادی از نظر بدنی به خود وارد نکردند.

مساجدی در مورد بازی ایران مقابل ژاپن گفت: من فکر می‌کنم بازی مقابل ژاپن برای ایران راحت نخواهد بود، چرا که ژاپن تیم خوب و جوانی دارد و می‌خواهد قبل از انتخابی المپیک نمایش چشم‌گیری مقابل ایران داشته باشد تا هواداران با جذب کنند. ایشیکاوا و نیشیدا و یاناگیدا از جمله بازیکنان کلیدی ژاپن هستند که می‌توانند جذابیت این رقابت را بالا ببرند. در مقابل تجربه‌ای که بازیکنان ایران دارند موجب می‌شود تا شانس برد آنها بیشتر از ژاپن باشد. ملی‌پوشان ایران با انگیزه، تجربه و آرامشی که دارند می‌توانند برنده بازی مقابل ژاپن باشند.

مربی سابق تیم ملی والیبال ژاپن درخصوص موضوع جوانگرایی در تیم ملی ایران، عنوان کرد: سوال من این است که آیا در شرایط حال حاضر والیبال آیا جوانگرایی می‌تواند ایده خوبی باشد یا اینکه همچنان باید از تجربه قدیمی‌ها استفاده کرد؟ اگر خودم بخواهم پاسخ بدهم باید بگویم که جوانگرایی در کنار استفاده از باتجربه‌ها خیلی خوب است. تعداد زیادی از ملی‌پوشان ایران به پختگی خوبی رسیده‌اند و الان زمان آن است که از این پختگی استفاده شود. معرف، موسوی، عبادی پور و غفور و... بازیکنان بزرگ و تاثیرگذاری هستند و جوانان می‌توانند در کنار آنها به آمادگی ایده‌آلی برسند.

وی گفت: فکر می‌کنم جدای جوانگرایی شاید بد نباشد که در شرایط کنونی والیبال ایران به نتیجه‌گرایی هم فکر کند. ایران نیاز دارد که در کارنامه خود نتایج درخشانی ثبت کند تا با اعتماد به نفس به راه خود ادامه دهد. ضمن اینکه انتخابی المپیک هم درپیش است و حضور ایران در المپیک می‌تواند یک بار دیگر نگاه‌ها را به سمت والیبال بیاورد. من از جمله مربیانی هستم که به جوانگرایی اعتقاد دارم و در رده باشگاهی از بازیکنان جوان استفاده می‌کنم به شرطی که بازیکنان پخته زیادی در اختیار نداشته باشم. والیبال کنونی ایران نیازمند کسب نتیجه است تا مردم بازهم به سمت این رشته بیایند؛ به این ترتیب روند رو به جلو ادامه پیدا خواهد کرد.

مساجدی گفت: امروز هم به سالن خواهم رفت تا بازی ایران و ژاپن را ببینم. بعد از بازی با آرژانتین به رختکن تیم ایران رفتم و با ملی‌پوشان صحبت کردم. آنها از نظر روحی شرایط خوبی دارند و اگر خستگی بازیکنان را اذیت نکند می‌توانند ژاپن را هم شکست دهند. فکر می‌کنم فردا از ابتدا جنگنده ظاهر خواهد شد. اگر ست نخست را ژاپن ببرد، کار برای ایران سخت خواهد شد و به همین دلیل از همان ابتدا باید با قدرت پیش بروند. ژاپن سرویس‌ زن‌های خوبی دارد و اگر ایران دریافت‌های خوبی داشته باشد می تواند از هنرنمایی سعید معروف استفاده کرده و شانس برد را بالا ببرد.

انتهای پیام/س