در حال حاضر به جز ورزشگاه آزادی سایر ورزشگاه‌‌های ایران برای برگزاری مسابقات فوتبال با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

تنها یک ورزشگاه صلاحیت میزبانی لیگ برتر فوتبال را دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ,‌ بعد از تصمیم فدراسیون فوتبال و البته شورای عالی امنیت ملی مبنی بر عدم برگزاری مسابقات فوتبال در صورت فراهم نبودن شرایط ورزشگاه‌ها, مسئولان سازمان لیگ با سفر به برخی شهر‌ها ورزشگاه‌های میزبان تیم‌‌های لیگ برتری را مورد نظارت و ارزیابی قرار داد‌ند.

شماره‌گذاری صندلی‌‌ها, وجود گیت‌های الکترونیکی, فروش بلیت الکترونیکی و نصب دوربین مداربسته از ورودی‌ها تا داخل ورزشگاه, 4 عاملی هستند که فدراسیون فوتبال برای برگزاری مسابقات الزام کرده است. با بررسی‌های صورت گرفته, تاکنون فقط ورزشگاه آزادی تهران دارای شرایط خوب و قابل قبول برای برگزاری مسابقات بوده و سایر ورزشگاه‌ها دارای ایرادهای اساسی هستند که باید برای برگزاری مسابقات لیگ برتر, برطرف شوند.

ورزشگاه آزادی با توجه به اینکه سال گذشته فینال لیگ قهرمانان آسیا را میزبانی کرده است, بالاترین سطح استاندارد‌های AFC را دارد و در حال حاضر برای میزبانی از بازی‌های خانگی استقلال و پرسپولیس در شرایط خوبی به سر می‌برد. ورزشگاه آزادی تنها برای رعایت الزامات جدید فدراسیون چند ایراد جزیی دارد که درحال برطرف شدن است و از این حیث مشکلی وجود نخواهد داشت.

این در حالی است که شرایط سایر ورزشگاه‌ها برای استانداردسازی به هیچ وجه مناسب نیست, حتی ورزشگاه‌های مدرن و تازه تاسیسی مانند امام رضا (ع), شهدای فولاد خوزستان و نقش جهان اصفهان از این قاعده مستثنی نیستند و کم و کاستی‌های زیادی برای اخذ مجوز برگزاری مسابقات دارند. نکته قابل توجه این است که به غیر از ورزشگاه آزادی همه ورزشگاه‌ها از 4 عامل, در 3 مورد دچار ایراد هستند. نقص در گیت‌های الکترونیکی, شماره گذاری صندلی‌ها و بلیت‌فروشی الکترونکی در همه ورزشگاه‌ها (به غیر از آزادی) به صورت مشترک وجود دارد و تنها برخی از ورزشگاه‌ها از حیث نصب دوربین‌های مدار بسته اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به صورت رسمی اعلام کرده که مسابقات در ورزشگاه‌‌هایی که الزامات فوق را رعایت نکرده باشند, برگزار نمی‌شود و از سوی دیگر شورای عالی امنیت ملی نیز روی این موضوع تاکید داشته است. بنابراین با شرایطی که ورزشگاه‌ها دارند, باید وضعیت نامساعد کنونی را در فاصله کوتاه تا آغاز مسابقات به «قمر در عقرب» تشبیه کنیم!

تعطیلی لیگ برتر فوتبال از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌تر است!
سازمان لیگ: قرعه‌کشی لیگ برتر تا مهیا نشدن شرایط ورزشگاه‌ها برگزار نمی‌شود