رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ رقم بزرگی را به عنوان سد استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان اعلام کرد.

35 میلیارد بدهی استقلال مانع از حضور در لیگ قهرمانان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از یک هفته بعد از تصفیه حساب استقلال و پرو پئیچ و بستن پرونده 4 ساله ای که حاشیه های آن همیشه همراه استقلال بود، حالا صحبت های رئیس سابق فدراسیون فوتبال دوباره استقلالی ها را نگران کرده است.


داریوش مصطفوی رئیس سابق فدراسیون فوتبال که به تازگی به عنوان رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ از سوی مهدی تاج انتخاب شده است، درباره وضعیت بدهی استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا و صدور مجوز حرفه ای گفت: آنگونه که ما اطلاع داریم فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه استقلال تهران اولتیماتوم داده اند تا پایان شهریور بیش از 35 میلیارد بدهی اش را تسویه کند در غیر این صورت به احتمال فراوان از حضور در رقابت های فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا محروم می شود.


بیش از 35 میلیارد بدهی رقمی است که مطمئنا مانعی سخت تر از مانع پئیچ برای آسیایی شدن استقلال است و البته به نظر می رسد بر خلاف سال گذشته، امسال بیشتر بدهی های استقلال داخلی خواهد بود.


آبی های تهرانی با بستن پرونده پئیچ، دیگر پرونده باز خارجی ندارند که به مرحله صدور حکم رسیده باشد و پرونده های این باشگاه در حال رسیدگی است تا فدراسیون جهانی درباره آن اظهار نظر کند.


با این حال میزان بدهی به بازیکنان داخلی و مربیان طرف قرارداد تیم اگر تا زمان صدور مجوز حرفه ای با حکم های خارجی همراه شود، مطمئنا یک ماموریت دشوار برای مدیران استقلال خواهد ساخت؛ ماموریتی که همین حالا نیز برطرف کردن آن دشوار به نظر می رسد.


هادی مباشری معاون اجرایی باشگاه استقلال در گفت و گو با تسنیم البته این میزان بدهی را کمتر ارزشیابی کرده و می گوید که نزدیک به 10 تا 15 نفر از استقلال 5 میلیارد طلب دارند؛ رقمی که 30 میلیارد با رقم اعلام شده از سوی مصطفوی، اختلاف دارد.


با این حال نمی توان درباره وضعیت استقلال برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا خیلی مطمئن صحبت کرد و مانند سال گذشته استقلالی ها باید تلاش کنند تا با صلح با طلبکاران خود، رضایت آنها را جلب کنند؛ صلحی که مطمئنا با بد حسابی آنها در سال گذشته سخت تر به دست خواهد آمد.