اونای امری، سرمربی آرسنال، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد آرسنال به منچسترسیتی و لیورپول نزدیک شده است، با اینحال هواداران نباید انتظار قهرمانی در فصل جدید را داشته باشند. 

امری : آرسنال قهرمان لیگ برتر نمی شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال فصل گذشته را با یک امتیاز کمتر از تاتنهام رده چهارمی در جایگاه پنجم به پایان رساند. آنها همچنین در مسابقه فینال لیگ اروپا برابر چلسی 4-1 شکست خوردند و نتوانستند سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنند.

به گفته ی اونای امری باشگاه و هواداران باید واقع بین باشند و تفاوت های زیاد بین آنها و دو تیم اول فصل گذشته ی لیگ برتر را بپذیرند. او تاکید کرد که هدف آرسنال این است که دوباره در جایگاه چهار تیم برتر صدرجدول قرار بگیرد و این به معنی به چالش کشیدن تیم هایی مثل لیورپول و منچسترسیتی نیست.

سرمربی توپچی های لندن در مصاحبه با نشریه Goal گفت : "هدف ما حضور در جمع چهار تیم برتر است و این در حالی است که باشگاه فصلی ناامید کننده را پشت سر گذاشته است. دلیل من این است که همچنان شکاف عظیمی بین تیم ما و دو تیم برتر لیگ وجود دارد و برای نزدیک شدن به سطح این دو باشگاه نیازمند زمان هستیم. ما باید واقع بین باشیم؛ فاصله بین لیورپول و منچسترسیتی با ما بسیار زیاد است (امتیازات). قصد داریم تا این فاصله را کاهش دهیم و رقابت بیشتری داشته باشیم. نیاز داریم تا بدون از دست دادن قوای تهاجمی؛ وضعیت دفاعی خودمان را بهبود دهیم چرا که اولین برنامه ی ما در تیم تهاجمی تر بودن است.

این درست است که گاهی اوقات در فاز تدافعی بودیم، ولی سعی در ایجاد تعادل بین خطوط کردیم. این تعادل را در برخی مقاطع در سال گذشته بدست آوردیم. چالش پیش روی ما در فصل جدید ایجاد و حفظ تعادل بین فاز تدافعی و تهاجی خواهد بود. می دانیم که تیم های دیگر همانند منچسترسیتی و لیورپول بسیار قوی هستند ولی ما راه خود را در پیش خواهیم داشت.

حضور در چهارتیم بالای جدول هنوز هم کار بسیار سختی است چرا که تاتنهام مهیای فصل جدید شده است و چلسی نیز تمامی بازیکنان خود (به جز ادن هازارد) را در اختیار داشته و عملکرد خود را حفظ خواهد کرد. منچستریونایتد نیز در سال گذشته پشت سر ما بود با اینحال آنها نیز پتانسیل بسیارخوبی به عنوان یک تیم دارند.

ما باید به مسیرمان، روند خودمان و به بازیکن هایمان ایمان داشته باشیم. بازیکنان بسیار خوبی داریم؛ بازیکنان جوانی که بسیار با کیفیت هستند. در آینده نیز به منظور تقویت بیشتر تیم با دو یا سه بازیکن دیگر قرارداد امضا خواهیم کرد."

اونای امری که در آستانه ی لیگ قهرمانان 19-2018 جایگزین آرسن ونگر شد، وارد دومین سال خود به عنوان سرمربی توپچی ها می شود. به گفته ی سرمربی سابق پاریس سن ژرمن و سویا او امیدوار است که در سال جاری شاهد پیشرفت باشگاه باشد؛ چرا که باشگاه با او و او با زندگی در لیگ برتر به سازگاری خوبی رسیده است.

"من فکر میکنم ما پیشرفت خوبی داشته ایم. این موضوع به عنوان هدف اول ما قطعا کافی نیست اما در مسیر ما وجود دار. بهبود عملکرد و رشد برخی بازیکنان واضح بوده و می خواهیم این روند را در فصل پیش رو نیز ادامه دهیم. هدف ما به طور کلی این است که بتوانیم عناوینی بدست آوریم و اولویت اول ما رسیدن به لیگ قهرمانان است. با اینحال به این روند نیاز داریم و آن را پی خواهیم گرفت. ما باید تفاوتمان را با تاتنهام و چلسی کمتر کنیم و یادمان باشد که تنها یک و دو امیتاز با آنها اختلاف داشتیم. من می دانم که این کافی نخواهد بود اما ما می توانیم برای رسیدن به اهدافمان و رقابت با آنان یک قدم بیشتر برداشته و برای جایگاه چهار تیم برتر مبارزه کنیم."