اولین کلاس توجیهی مربوط به استفاده از سیستم VAR از روز قبل برگزار شد و داور قدیمی و نامدار آسیایی نیز برای تدریس این کلاس ها به تهران آمد و در اولین جلسه آن نیز حضور پیدا کرد.

به گزارش "ورزش سه"، محمدصالح سوبخیدین که در دوران داوری خود بازی های آسیایی فراوانی را برای تیم ملی ایران قضاوت کرد ، این روزها به عنوان یکی از مدرسان afc شناخته می شود و به همین دلیل برای برگزاری کلاس های توجیهی VAR به ایران آمد. او معتقد است استفاده از این سیستم بسیار ساده است، اما داوران برای دریافت لایسنس آن باید پروسه ای طولانی را طی کنند.

سوبخیدین که تاکید بر استفاده از VARبسیار بیشتر از ان چیزی که اکنون شاهدیم دارد معتقد است همه داورانی که می خواهند از این سیستم استفاده کنند باید لاینس کمک داور ویدئویی را داشته باشند. کارشناس مالزیایی در این لحظه از عبارتی استفاده کرد که برای ترغیب داوران جهت آموزش کامل، بسیار جالب به نظر می رسید.

سوبخیدین درباره نگاه داوران به این سیستم گفت هرگز فکر نکنید VAR یک چراغ جادو است که با دست زدن به آن فورا معجزه ای رخ خواهد داد. نه خیر! این برنامه نیاز به آموزش بیشتر دارد و به همین دو کلاس ختم نخواهد شد.