نشریه کیکر برای سومین بار، یورگن کلوپ را به عنوان مربی سال فوتبال آلمان انتخاب کرد.

کلوپ مربی سال فوتبال آلمان شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، کلوپ فصلی رویایی را با لیورپول پشت سر گذاشت. تیم او در رقابتی تنگاتنگ با منچسترسیتی، تنها با یک امتیاز اختلاف، قهرمانی لیگ برتر را از دست داد اما در لیگ قهرمانان، آنها توانستند ناکامی سال قبل در فینال را جبران کنند و با پیروزی 2-0 مقابل تاتنهام، جام قهرمانی را از آن خود کردند. به این ترتیب، این مربی 52 ساله برای سومین بار توانست عنوان مربی سال را که نشریه کیکر از سال 2002 با رای اتحادیه فوتبال نویسان آلمان انتخاب می کند، به خود اختصاص بدهد.

در این رای گیری، کلوپ با 183 رای، با اقتدار در رتبه اول قرار گرفت و پس از او، فریدهلم هونکل، سرمربی فورتونا دوسلدورف و آدی هوتر، سرمربی آینتراخت فرانکفورت با 139 و 56 رای، در رتبه های دوم و سوم قرار گرفت. فونکل که با فورتونا دوسلدورف اولین فصل حضور در بوندس لیگا را سپری می کرد، عملکرد بسیار خوبی داشت و تیم هوتر هم علاوه بر بوندس لیگا، در لیگ اروپا تا نیمه نهایی پیش رفت.

این جایزه سال گذشته به یوپ هاینکس رسید که با بازگشت موقتی از بازنشستگی، توانست بایرن را قهرمانی بوندس لیگا کند. کلوپ پیش از این در سال های 2011 و 2012، زمانی که هدایت بروسیا دورتموند را برعهده داشت، توانسته بود عنوان مربی سال آلمان را به دست بیاورد و پیش از او، تنها فیلیکس ماگات در سال های 2003، 2005 و 2009 توانسته بود سه بار به این عنوان دست پیدا کند.

کلوپ در مورد دریافت این جایزه به کیکر گفت:" من برای دریافت این جایزه فوق العاده تشکر می کنم. البته می دانم بیش از همه به چه کسانی مدیون هستم. بازیکنانم و کادر فنی ام. تنها با هم می توانستیم به چنین موفقیتی برسیم و من برای فریدهلم فونکل و آدی هوتر هم خوشحالم که کار فوق العاده شان مورد توجه روزنامه نگاران ورزشی قرار گرفت."

رده بندی نهایی:

1- یورگن کلوپ (لیورپول-183 رای)

2- فریدهلم فونکل (فورتونا دوسلدورف-139 رای)

3- آدی هوتر (آینتراخت فرانکفورت-56 رای)

4- نیکو کوواچ (بایرن مونیخ 52- رای)

5- کریستین استریش (فرایبورگ- 26 رای)

6- لوسین فاوره (دورتموند- 16 رای)