مجله معتبر فورفورتو در جدیدترین شماره خود 101 بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان در 25 سال گذشته را معرفی کرده است.

ببینید ۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته (سری دوم)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، جهان فوتبال از تابستان 1994 شاهد اتفاقات زیاد و برجسته‌ای بوده است. در آن تابستان بود که پنالتی باجو سرنوشت جام جهانی را تعیین کرد و سلسائو عنوان قهرمانی جام جهانی را به دست آورد. مجله فورفورتو به مناسبت 25 سالگرد انتشار خود، اقدام به معرفی 101 بازیکن برتر جهان کرده است. بعد از قسمت اول این گزارش که در اینجا آمده است، قسمت دوم 101 بازیکن برتر جهان را مرور می‌کنیم.

۶۶- سرخیو راموس

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

یکی از تاریخ‌هایی که راموس هرگز فراموش نخواهد کرد 26 مارس 2005 است. او نخستین بازی‌اش را تنها در حالی که 18 سال داشت برای تیم ملی برابر چین انجام داد. مدافع اسپانیایی 14 سال بعد توانست پرافتخارترین بازیکن لاروخا شود. او با 19 گلی که برای لاروخا به ثمر رساند در رتبه دهمین گلزن برتر تیم ملی اسپانیا قرار گرفت. او در رئال مادرید نیز توانست چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دست بیاورد و در زمره پرافتخارترین مدافعان تاریخ فوتبال قرار گیرد.

۶۵- داوید سیلوا

داوید سیلوا، هافبک تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا بعد از جام جهانی 2018 روسیه از تیم‌ ‌ملی کشورش خداحافظی کرد. داوید سیلوا از سال 2010 بعد از جدایی از والنسیا در تیم منچسترسیتی پا به توپ شد و موفق شده نزدیک 400 بار برای این تیم به میدان برود. داوید سیلوا 125 بازی ملی برای تیم ملی کشورش انجام داده و ششمین بازیکن با سابقه در تاریخ تیم ملی فوتبال اسپانیا محسوب می‌شود.

۶۴- خوان سباستین ورون

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

خوان سباستین ورون هافبک سابق منچستریونایتد و چلسی در سال 2012 در لیگ آرژانتین از فوتبال خداحافظی کرد تا سمت مدیر ورزشی باشگاه استودیانتس را بر عهده بگیرد. شوت‌های محکم او زمانی که در تیم ملی آرژانتین و پارما بازی می‌کرد، زبانزد عام و خاص بود.

۶۳- باستین شواین اشتایگر

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

شواینی در سال 2002 برای اولین بار به تیم اصلی بایرن مونیخ دعوت شد. درست زمانی که 18 سال سن داشت برای بار نخست پیراهن تیم محبوب خود را به تن کرد. او در سال 2013 توانست تنها قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را همراه بایرن مونیخ کسب کند و با برتری برابر دورتموند در فینال ویمبلی این عنوان را نیز وارد کلکسیون افتخارت خود کند؛ عنوانی که با هدایت یوپ هاینکس به دست آمد. در همان سال با برتری برابر چلسی همراه بایرن مونیخ در ضربات پنالتی قهرمانی در سوپرجام اروپا را نیز به افتخاراتش اضافه کرد. قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها و هفت قهرمانی در جام حذفی دیگر افتخاراتی بود که او با بایرن مونیخ داشت.

سرنوشت هافبک آلمانی پس از قهرمانی به همراه تیم ملی کشورش در جام جهانی 2014 کاملا عوض شد. آسیب دیدگی‌های متعدد جلوی پیشرفت او را گرفت و نتوانست در یک وضعیت مناسب قرار داشته باشد. او به منچستریونایتد پیوست اما در حد انتظار ظاهر نشد به همین خاطر تصمیم گرفت به MLS (لیگ حرفه‌ای آمریکا) برود. شواین اشتایگر 33 ساله در حال حاضر برای تیم شیکاگو بازی می‌کند. او در سال 2017 با این تیم قرارداد امضا کرد اما با این حال آسیب دیدگی‌هایش در آمریکا نیز ادامه دارد.

۶۲- دنی آلوس

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

مدافع راست پرافتخار سلسائو که در همین تابستان نیز موفق شد قهرمانی در کوپا را به افتخارات خود اضافه کند و بهترین بازیکن جام نیز لقب گرفت. این بازیکن برزیلی در فوتبال اروپا برای تیم‌های سویا، بارسلونا، یوونتوس و پاری سن ژرمن بازی کرده است. او بعد از جدایی از پاری سن ژرمن هنوز تیم بعدی خود را انتخاب نکرده و حتی خبرهایی درباره احتمال بازگشت او به بارسلونا به گوش می‌رسد. او با کسب 40 جام مختلف، در زمره پرافتخارترین بازیکنان فوتبال قرار دارد.

۶۱- ادوین فان در سار

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

ادوین فان در سار دروازه‌بان نام آشنای فوتبال هلند یکی از بهترین دروازه‌بانان 50 سال گذشته فوتبال جهان است که افتخارات زیادی در منچستریونایتد و قبل از آن آژاکس داشت. فان در سار در سال 1985 به نوردویک پیوست و توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. او 5 سال در تیم‌های مختلف آکادمی این باشگاه دروازه‌بانی آموخت تا اینکه در سال 1990 راهی آژاکس شد و در بهترین تیم هلند، فوتبال خود را ادامه داد و به تیم ملی هلند نیز دعوت شد. یوونتوس ایتالیا، فولام و منچستریونایتد تیم‌های دیگر این دروازه‌بان بودند؛ جایی که او 795 بار برای تیم‌های مختلف در سطوح باشگاهی به میدان رفت و موفق شد 356 بار کلین شیت کند. او در طول 21 سال فعالیت باشگاهی موفق شد 8 بار به قهرمانی در لیگ داخلی برسد و دوبار نیز لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد.

۶۰- کلارنس سیدورف

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

سیدورف هلندی، رئال مادرید را ترک کرد و به اینتر پیوست. این جابه‌جایی ارزش 24 میلیون و نیم یورویی داشت. نیاز مالی باشگاه و حضور کم این بازیکن در ترکیب اصلی باعث شد این جابه‌جایی صورت بپذیرد. هافبک هلندی سه فصل برای اینتر بازی کرد و در نهایت با میلان قرارداد امضا کرد. در آن تیم درخشید و 9 فصل و نیم برای میلان بازی کرد. او سال‌ها نیز برای تیم ملی هلند بازی کرد و در جام جهانی پیراهن تیم ملی کشورش را به تن کرد.

۵۹- گئورگی هاجی

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

گئورگی هاجی پنجم فوریه 1965 در رومانی به دنیا آمد و به "مارادونای رومانی" معروف شد. او در فوتبال باشگاهی در 513 بازی توانست 237 گل به ثمر رساند و در 125 بازی ملی نیز 35 گل به نام خود ثبت کرد. هاجی سال‌ها در گالاتاسرای توانست قهرمانی به دست بیاورد و یکی از بهترین هافبک‌های هجومی در فوتبال اروپا بود.

۵۸- مارسل دسایی

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

مدافع مرکزی قهار سابق میلان و تیم ملی فوتبال فرانسه یکی دیگر از بازیکنانی است که در این رده بندی در رده 58 قرار گرفته است. او بهترین دوران فوتبالش را در تیم‌های میلان و چلسی سپری کرد و در جام جهانی فرانسه نیز توانست به تیم ملی کشورش کمک کند تا قهرمانی در جام جهانی را به دست بیاورد.

۵۷- فرانک لمپارد

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

لمپارد در سال 2001 با یازده میلیون پوند به باشگاه ثروتمند چلسی نقل مکان کرد. او در فصل نخست حضور خود بازیکن فیکس تیم بود اما در فصل دوم حضورش تحت الشعاع بازی خوب جیانفرانکو زولا قرار گرفت. درخشش او در سال 2005 به گونه‌ای شد که بعد از رونالدینیو به عنوان دومین بازیکن برتر جهان انتخاب شد و در حسرت توپ طلا باقی ماند. در ادامه، لمپارد از طرف کارلوس آلبرتو پریرا و یوهان کرایف بهترین هافبک جهان نام گرفت و جایزه بازیکن سال فوتبال انگلیس را دریافت کرد. او از سوی هر دو اتحادیه بازیکنان و نویسندگان فوتبال کشور، این عنوان را کسب کرد. لمپارد شم گلزنی فوق‌العاده‌ای داشت و به عنوان یک هافبک، بیش از حد معمول گلزنی می‌کرد. 177 گل در لیگ برتر برای یک هافبک چیز جادویی است. دو گل بیشتر از تعداد گل‌های آنری که مهاجم بود.

۵۶- رود فان نیستلروی

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

رود فان نیستلروی مهاجم گلزن و هلندی بین سال‌های 2001 تا 2006 در ترکیب منچستریونایتد به میدان رفت و عملکرد خوبی از خود نشان داد و یکی از بهترین گلزنان یونایتد در لیگ برتر بود. فان نیستلروی به صورت بازیکن آزاد به هامبورگ پیوست. او در فصل ۱۰-۲۰۰۹ تنها چهار بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند. پیش از آن در مادرید عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، به خصوص در نخستین فصل که در 47 بازی 33 گل به ثمر رساند. فصل بعد 20 گل در 33 بازی را به ثبت رساند و در فصل سوم و چهارم در 12 بازی، 10 بار دروازه حریفان را باز کرد. مادرید راه خروج مهاجم هلندی را پس از نزولش به خاطر آسیب دیدگی از ناحیه زانو آسان کرد. فان نیستلروی در آن زمان 33 ساله بود.

۵۵- زلاتان ایبراهیموویچ

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

این مهاجم سوئدی در دوران فوتبال خود در تیم‌های مختلف و زیادی بازی کرده است که رکورد گلزنی او به شرح زیر است: پاری سن ژرمن (۱۵۶ گل)، اینتر میلان (۶۶ گل)، میلان (۵۶ گل)، آژاکس (۴۸ گل)، منچستریونایتد (۲۹ گل)، یوونتوس (۲۶ گل)، بارسلونا (۲۲ گل)، مالمو (۱۸ گل) و اکنون در تیم گالکسی بازی می‌کند. همین عملکرد خوب گلزنی می‌تواند نشان دهد زلاتان تا چه اندازه بازیکن بزرگی بوده است. او بعد از یورو 2016 از تیم ملی کشورش خداحافظی کرد و در جام جهانی روسیه حضور نداشت.

۵۴- روبرت لواندوفسکی

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

روبرت لواندوفسکی، مهاجم گلزن بایرن مونیخ در تابستان مورد توجه تیم‌های بزرگی از جمله رئال مادرید قرار داشت ولی ترجیح داد تا در بایرن بماند. این بازیکن لهستانی در سال 2011 به تیم دورتموند پیوست و توانست 103 بار برای این تیم گلزنی کند که از جمله آن 74 گل در رقابت‌های بوندسلیگا بود. او بعد از این درخشش در سال 2014 راهی تیم بایرن مونیخ شد و در سه فصل اول حضور خود در این تیم در هر فصل بیش از 40 گل به ثمر رساند.

۵۳- ریو فردیناند

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

ریو فردیناند 12 فصل در منچستریونایتد بازی کرد و بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو بست و موفق شد شش بار قهرمانی در لیگ برتر را به دست بیاورد و یک بار نیز فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد. بازیکن جنجالی انگلیسی، لیدز یونایتد را در سال 2002 ترک کرد و با قراردادی به ارزش 26 میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست. او سال‌ها به عنوان گران‌ترین مدافع جهان شناخته شد (۱۲ سال).

۵۲- آندره شوچنکو

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

آندره شوچنکو، مهاجم پیشین تیم ملی اوکراین و میلان از جمله بهترین مهاجمان دنیای فوتبال است. شوچنکو به لطف قهرمانی میلان در لیگ قهرمانان اروپا برنده توپ طلا نیز شد. او را به خاطر ظرافت بالا در خط حمله تیم میلان به یاد می‌آورند که توانست سهم به سزایی در موفقیت‌های تیمش داشته باشد.

۵۱- آلساندرو نستا

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

آلساندرو نستا یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایتالیا و جهان است. قهرمانی با تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 2006 و همین طور قهرمانی در میلان در فینال لیگ قهرمانان اروپا که برابر یوونتوس بود، مهم‌ترین قهرمانی‌های این مدافع محسوب می‌شود که در کنار مالدینی زوج مخوفی را در خط دفاع تشکیل داده بودند.

۵۰- آلن شیرر

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

آلن شیرر مهاجم سابق بلک‌برن رورز و نیوکاسل در 34 دیدار از 63 دیدار ملی خود بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلیس را به بازو بست و موفق شد 30 گل ملی نیز در کارنامه خود داشته باشد. با این وجود شیرر به همراه انگلیس نتوانست در جام جهانی 1994 حاضر باشد و تنها در جام جهانی 1998 با پیراهن سه‌شیرها به میدان رفت و در چهار بازی خود در این جام موفق به زدن دو گل ملی شد. آلن شیرر با 260 گل برترین گلزن تاریخ لیگ برتر است و هیچ بازیکنی نتوانسته است بیشتر از او گلزنی کند.

۴۹- کافو

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

مارکوس کافو، ستاره پیشین فوتبال برزیل در فوتبال اروپا فعالیت زیادی داشت و بازی در چند تیم بزرگ را تجربه کرد.کافو از سال 1997 تا 2003 با پیراهن رم به میدان رفت و توانست با آن‌ها قهرمانی در اسکودتو را در سال 2001 تجربه کند. او قهرمانی را با رم را بهترین جام خود دانست. کافوی 49 ساله توانست دو بار با تیم ملی برزیل، قهرمانی در جام جهانی را تجربه کند. او در جام جهانی 1994 و2002 این افتخار را توانست به دست بیاورد.

۴۸- روی کین

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

بازیکن ایرلندی پس از 14 فصل حضور در منچستریونایتد با پیراهن سلتیک از فوتبال خداحافظی کرد. بازیکن جنگنده تیم ملی ایرلند و باشگاه منچستریونایتد در مرکز زمین عنصر قابل اتکای فرگوسن بود و در چندین قهرمانی یونایتد در لیگ برتر نثش موثری ایفا کرد.

۴۷- پاتریک ویرا

یکی از شاگردان بزرگ آرسن ونگر، ویرای فرانسوی بود. او رهبری میانه میدان آرسنال را در دوران درخشان این تیم بر عهده داشت و یکی از بازیکنان اصلی توپچی‌ها محسوب می‌شد. بازیکن فرانسوی به همراه آرسنال قهرمان لیگ برتر انگلیس شدند. او اکنون هدایت نیس را بر عهده دارد.

۴۶- ماتیاس سامر

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان که در دورتموند بازی‌های فوق العاده‌ای داشت و توانست توپ طلا را نیز به دست بیاورد. قهرمانی آلمان در یورو 96 باعث شد تا در آن سال همه دنیای فوتبال توجه‌های خودشان را معطوف به یک ستاره کنند و آن هم ماتیاس سامر بود که قلب تپنده تیمش بود.

۴۵- پیتر اشمایکل

پیتر اشمایکل، دروازه‌بان دانمارکی است که روزگاری با درخشش در باشگاه منچستر یونایتد و تیم ملی فوتبال دانمارک، از بهترین دروازه‌بانان جهان به شمار می‌آمد. قهرمانی در جام ملت‌های اروپا با دانمارک بزرگترین افتخار او بود. اشمایکل در جام جهانی فرانسه نیز برای تیم ملی کشورش بازی کرد.

۴۴- آرین روبن

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

این بازیکن هلندی از سال 2009 تاکنون در بایرن مونیخ بازی می‌کند و به همراه ریبری زوج مناسبی برای خط حمله باواریایی‌ها بوده‌اند. او 8 قهرمانی در بوندسلیگا و 5 قهرمانی در جام حذفی آلمان با بایرن به دست آورد و البته یک عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هم در کارنامه دارد. روبن با تیم ملی فوتبال هلند هم سابقه نایب قهرمانی در جام جهانی 2010 را در کارنامه دارد و 96 بار پیراهن لاله‌های نارنجی را بر تن کرد. او همچنین سابقه بازی کردن در چلسی و رئال مادرید را هم در کارنامه دارد اما در این دو تیم نتوانست توانایی‌هایش را نشان دهد.

۴۳- پاول ندود

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

پاول ندود، ستاره سابق یوونتوس و نایب رئیس کنونی این باشگاه یکی از بازیکنانی است که توانسته است جایزه توپ طلا را به دست بیاورد. سال 2003 بود که او توانست بالاتر از تیری آنری جایزه توپ طلا را به دست بیاورد. هافبک اهل چک و یوونتوس سال‌ها در مرکز زمین با بازی‌های زیبای خود، تعریف جدیدی از یک بازیکن هم پست خود ارائه داد.

۴۲- خاویر زانتی

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

خاویر زانتی با بیش از 800 بازی رکورددار بازی در تیم اینتر محسوب می‌شود. او همچنین با 145 بازی ملی برای آرژانتین در تیم ملی کشورش نیز رکورددار بازی است. کاپیتان سابق اینتر در دو جام جهانی 2002 و 2006 با تیم کشورش به میدان رفت و در طول دوران بازی خود موفق شد به 16 قهرمانی مهم دست یابد که شامل پنج قهرمانی در سری A و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست. کاپیتان ابدی اینتر یک الگو در باشگاه ایتالیایی محسوب می‌شد. مدافع آرژانتینی 19 فصل برای این تیم بازی کرد.

۴۱- کارلس پویول

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

او یکی از بهترین مدافعان تاریخ بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به حساب می‌آید. پویول بیش از 550 بازی رسمی با پیراهن آبی اناری‌ها انجام داد و بیش 100 بار برای تیم ملی بازی کرد. در میان افتخاراتش شش قهرمانی در لالیگا، دو کوپا دل ری، شش سوپرجام اسپانیا، سه جام اروپا، دو سوپرکاپ اروپا، دو جام جهانی باشگاه‌ها، یک یورو و یک جام جهانی دیده می‌شود.

۴۰- ایکر کاسیاس

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

او که سال‌ها در تیم رئال مادرید حضور داشت، در سال‌های پایانی فوتبال خود راهی پورتو شد تا برای این تیم پرتغالی بازی کند. او 725 بار برای رئال مادرید و 116 بار نیز برای پورتو بازی کرد. کاسیاس عضو تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2010 نیز بود و توانست با این تیم قهرمانی در جام جهانی را تجربه کند. او توانست در دوران حضور خود در تیم ملی اسپانیا 167 بار پیراهن لاروخا را به تن کند و درون دروازه این تیم قرار گیرد. دروازه‌بان نامدار اسپانیایی همچنین در یورو 2008 و یورو 2012 نیز برای تیم ملی اسپانیا بازی کرد و توانست قهرمانی رد این دو رویداد مهم را نیز کسب کند.

۳۹- ادگار داویدز

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

داویدز که اولین بازی ملی خود را برای تیم ملی هلند در سال 1994 انجام داد تا سال 2005 برای "لاله‌های نارنجی" به میدان رفت و موفق شد طی 74 بازی برای این تیم 6 گل به ثمر برساند. او فوتبالش را از تیم آژاکس شروع کرد و سابقه بازی در تیم‌های میلان، یوونتوس، بارسلونا، اینتر، تاتنهام، آژاکس و کریستال‌پالاس را در کارنامه خود دارد. این بازیکن در جام جهانی 1998 همراه هلند حضور داشت.

۳۸- روبرتو کارلوس

شاید کارلوس یکی از کامل‌ترین مدافعان چپ تاریخ فوتبال باشد. او بیشترین دوران حضورش را در رئال مادرید سپری کرد و 125 بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرد. در میان افتخارات مدافع برزیلی چهار قهرمانی در لالیگا، سه سوپرجام اسپانیا، سه جام اروپا، دو جام بین قاره‌ای، دو کوپا آمریکا و یک جام جهانی دیده می‌شود.

۳۷- گرت بیل

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

مهاجم ولزی در شش سال حضورش در رئال مادرید توانست در فینال‌ها پنج گل به ثمر برساند و 14 عنوان به دست آورد. گلش با ضربه سر در فینال لیگ قهرمانان اروپا در وقت‌های اضافه برابر اتلتیکومادرید از مهمترین اتفاق‌های دوران بازی‌اش بود. مهاجم ولزی آمار خوبی در مادرید بر جای گذاشته است. او در این 6 فصل در 231 بازی توانست 102 گل به ثمر برساند.

۳۶- آلساندرو دل پیرو

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

برای او اهمیتی نداشت در سری B بازی کند چون یوونتوس باشگاه ابدی‌اش محسوب می‌شد و پس از سقوط این تیم به دسته پایین‌تر تمرین را ترک نکرد. هافبک ایتالیایی به همراه یوونتوس قهرمانی اروپا را در سال 1996 تجربه کرد. دل پیرو با یوونتوس چهار فینال را تجربه کرد و فقط یک بار توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. علاوه بر فینال‌های 97 و 98 در سال 2003 نیز مغلوب میلان شد. مهاجم ایتالیایی یورو 2000 را با پیراهن تیم ملی برابر فرانسه از دست داد.

۳۵- دیوید بکام

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

بیست‌وچهار قهرمانی (۶ قهرمانی در لیگ برتر، 2 قهرمانی در جام حذفی، 4 قهرمانی در جام اتحادیه، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک جام بین‌ قاره‌ای در منچستریونایتد، یک لیگا، یک سوپرکاپ اسپانیا با رئال‌مادرید، دو لیگ MLS، دو جام اتحادیه و 3 قهرمانی کنفرانس غرب با لس‌آنجلس گالکسی و یک قهرمانی لاشامپیونه با پاری‌سن‌ژرمن) کارنامه پرافتخار این بازیکن را تشکیل داده است. دیوید بکام در سال 2003 با جدایی از منچستریونایتد به رئال مادرید پیوست. انتقالی که برای او بسیار ناراحت کننده بود و باعث شد تا سه سال بازی‌های این تیم را نبیند. او توانست در مدت حضور در یونایتد به افتخارات زیادی از جمله 6 قهرمانی در لیگ برتر انگلیس برسد و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان را نیز کسب کند اما سرانجام با 35 میلیون یورو راهی مادرید شد. او ابتدا با الکس فرگوسن در این تیم به مشکل خورد تا حتی با بارسلونا به توافق برسد ولی در نهایت راهی رئال مادرید شد.

۳۴- جرارد پیکه

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

جرارد پیکه، مدافع مرکزی تیم بارسلونا که دوران کوتاهی نیز در منچستریونایتد داشت ولی رفتن به بارسلونا باعث شد او خود را به عنوان یکی از بهترین و مستحکم ترین مدافعان جهان مطرح کند. قهرمانی در یورو و جام جهانی 2010 نیز اوج افتخار او در تیم ملی فوتبال اسپانیا بوده است.

۳۳- استیون جرارد

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

استیون جرارد در طول حضور خود در تیم ملی انگلیس 114 بازی انجام داد و 21 بار موفق به گلزنی شد. او در لیورپول نیز بیش از 500 بار بازی کرد و 120 گل برای این تیم به ثمر رساند. جرارد با لیورپول یک قهرمانی در لیگ قهرمانان، دو قهرمانی در جام حذفی و 3 قهرمانی در جام اتحادیه، یک قهرمانی یوفا و یک سوپر کاپ را کسب کرد. جرارد از معدود بازیکنانی است که در لیگ برتر در یک تیم تنها بازی کرده است و همواره اعلام کرده بود حاضر نیست برای تیمی غیر از لیورپول به میدان برود. فقط 15 بازیکن بیشتر از استیون جرارد در لیگ برتر گلزنی کردند. جرارد با وجود اینکه هافبک بود، توانسته است 120 گل برای لیورپول به ثمر برساند. بهترین فصل گلزنی او ۰۹-۲۰۰۸ بود که توانست 16 گل به ثمر برساند. او توانسته است 21 گل برای تیم ملی انگلیس به ثمر برساند. اولین گل او در سال 2001 برابر آلمان در برد معروف 5 بر یک بوده است و آخرین بار نیز در سال 2013 برابر لهستان گلزنی کرد.

۳۲- فرانچسکو توتی

۱۰۱ بازیکن برتر جهان در 25 سال گذشته + عکس (قسمت دوم)

توتی در دوران فوتبال خود با وجود آنکه بارها با پیشنهادهای بسیار خوبی همراه شد اما هرگز حاضر نشد که رم را ترک کند. او بعد از خداحافظی از مستطیل سبز تصمیم گرفت که به عنوان یکی از مسئولان اداری در رم کار کند اما ظاهراً جایگاه او در باشگاه حفظ نشده است و به همین خاطر تصمیم گرفت که بعد از حدود 30 سال از جالوروسی خداحافظی کند. توتی پس از سه سال بازی در تیم جوانان رم، در سال 1993 در سن 16 سالگی اولین بازی‌اش را برای تیم بزرگسالان رم انجام ماند و تا سال 2017 نیز در این تیم توپ زد.

۳۱- داوید ویا

قهرمان یورو 2008 و جام جهانی 2010 در 63 بازی ملی به همراه تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا توانست 41 گل به ثمر برساند. ویا همیشه اعلام کرده که طرفدار اسوپرتینگ خیخون است. توانایی مهاجم اسپانیایی بالا بود و به همین خاطر اسپورتینگ نمی‌توانست او را حفظ کند. او دوران کوتاهی را در رئال ساراگوسا گذارند، سپس به والنسیا رفت و بعد از چند فصل با بارسلونا قرارداد امضا کرد.

پایان بخش دوم.