دو تیم لیورپول و منچستر سیتی امروزو از ساعت ۱۸:۳۰ در چهارچوب جام خیریه ی انگلستان یا همان کامیونیتی شیلد به مصاف یکدیگر می روند.

 لیورپول- منچستر سیتی؛ بازگشت هیجان به لیگ جزیره
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در تاریخ کامیونیتی شیلد از سال 1908 پایه ریزی شد منچستر یونایتد با 21 قهرمانی پر افتخار ترین تیم محسوب می شود.

در بازی امروز عصر هم در حالی دو تیم به مصاف یکدیگر می روند که تا پیش از این لیورپول 15 بار و سیتی 5 بار موفق به فتح این جام شدند.

لیورپول که فصل قبل موفق به فتح لیگ قهرمانان شد در جام های داخلی نتوانست موفق شود؛ آن ها در لیگ برتر در حالیکه تا آخرین لحظات رقابت تنگاتنگی را با سیتی داشتند اما در نهایت این تیم پپ بود که موفق به فتح لیگ شد.

تیم کلوب در جام حذفی نیز در همان ابتدای رقابت ها مغلوب ولورهمتون شد و از جام کنار رفت.

پیش بازی لیورپول- منچستر سیتی؛ هیجان در انگلیس

در سمت مقابل سیتی با پپ اگر چه در آن بازی دراماتیک در لیگ قهرمانان مقابل تاتنهام شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت اما توانست دو جام معتبر داخلی یعنی لیگ برتر و حذفی را از آن خود کند.

نکته ی قابل ذکر در مورد این بازی این است که سیتی به دلیل قهرمانی در دو جام داخلی بر اساس قوانین بایددر سوپر کاپ به مصاف تیم دوم پریمیر لیگ که همین لیورپول است برود.

بازی امروز اما از جهات مختلف جذاب و قابل توجه است؛ هر دو تیم شاکله ی اصلی تیم خود را حفظ کرده اند و فعالیت آنچنانی در تابستان نکردند.

کلوب و شاگردانش که فصل قبل بیش از هر زمان دیگر به شکستن طلسم 29 ساله برای فتح لیگ جزیره بودند و سیتی این امکان را از آن ها گرفت به دنبال انتقام و جبران مافات هستند.

پیش بازی لیورپول- منچستر سیتی؛ هیجان در انگلیس

سیتی هم با پپ مثل همیشه تشنه ی موفقیت و کسب جام است تا پادشاهی خود بر جزیره و جام هایش را مانند فصول قبل تثبیت کند؛ پپ بر خلاف انتظار جنگ روانی را پیش از بازی شروع کرد و اظهار داشت: قهرمانی در لیگ بسیار سخت تر و مهم تر از لیگ قهرمانان است حال باید دید این اظهار نظر با چه واکنشی از کلوب همیشه خندان همراه خواهد بود.

به دور از همه ی این حواشی جذاب، جذابیت بیشتر در زمین ومبلی رقم می خورد جایی که قطعا فقط فوتبال جریان دارد و فوتبال و فوتبال.

ترکیب احتمالی دو تیم اما برای بازی امروز به شرح زیر است.

لیورپول

آلیسون،آرنولد،گومس،فن دایک ، رابرتسون، هندرسون،فابینیو،میلنر،صلاح،فیرمینو، شقیری

منچسترسیتی

براوو،واکر،استونز،گارسیا،زینچنکو،دیبروینه،رودی،سیلوا، استرلینگ،برناردو،سانه

این بازی راس ساعت ۱۸:۳۰ و در ورزشگاه ومبلی آغاز می شود؛ باید دید لیورپول موفق به کسب شانزدهمین قهرمانیش در این رقابت ها می شود یا سیتی این اجازه را به آن ها نمی دهد و6 امین قهرمانی سوپر کاپ را به ویترین افتخاراتش، در این بازی سراسر شور و جذابیت اضافه می کند.