هر روز و هر ساعت که می گذرد سرمربی آرژانتینی به اتمسفر پرفشار مسابقات نزدیک تر می شود آن هم در حالی که سنگینی سه عنوان قهرمانی روی شانه هایش احساس می شود.

کالدرون پرسپولیس ؛ ژان والژان بینوایان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش" ورزش سه" بی تردید بخش مهمی از علاقمندان فوتبال در انتظار آغاز مسابقات لیگ برتر هستند تا چند تیم را که تغییر و تحولاتی اساسی داشته اند ببینند و در این بین مدافع سه عنوان قهرمانی لیگ برتر بیش از هر تیم دیگری زیر ذره بین قرار دارد.


از روز دهم تیرماه که گابریل کالدرون هدایت پرسپولیس را به عهده گرفت تا امروز اخبار و شواهد نشان از تلاش بی وقفه و کار سخت این مربی برای ساختن تیمی آماده برای رقابت های لیگ نوزدهم دارد؛ او خوب می داند که باید از عنوان قهرمانی تیمش در لیگ برتر و جام حذفی دفاع کند و هرچه زمان بگذرد توقعات برای رسیدن به رتبه ای خوب در لیگ قهرمانان آسیا هم بالاتر می رود.


چهره پرسپولیس از بیرون یک تیم پرمهره با یک مربی سرشناس و باتجربه بالا در قاره آسیا است که بازیکنان تجربه چند سال کنار هم بازی کردن و رسیدن به افتخارات متعدد را دارند. کالدرون تیمی را تحویل گرفته که 4 سال با یک روش و سبک خاص زندگی و تمرین کرده است و حالا تفکر و ایدئولوژی کلی تیم تغییر کرده است. او در تعطیلات پیش فصل یک اردوی نه چندان رضایت بخش در ترکیه داشت و بعد از آن تازه توانست تیمش را در بازی های تدارکاتی مثل جام شهدا محک بزند. احتمالا مترجم او فضایی که در بازی های جام شهدا روی سکوها وجود داشت را برای کالدرون تشریح کرده است و او خوب می داند که بعد از سال ها در اوج بودن، نتیجه نگرفتن با این پرسپولیس می تواند تبعاتی برایش داشته باشد.


کالدرون اما بار سنگینی را به دوش می کشد. او تیمی متشکل از ستاره های ملی پوش و بازیکنان مطرح را در اختیار دارد و در پیش فصل چند بازیکن موثر سال های قبل را کنار گذاشته است. سروش رفیعی، شایان مصلح و مهدی شریفی بازیکنانی بودند که تصور می شد امسال در زمره مهره های اصلی پرسپولیس باشند اما مرد آرژانتینی روی نام آن ها خط قرمز کشید و همین می تواند تبدیل به یک اهرم فشار از سوی رسانه ها و سکوها شود.

موفقیت پرسپولیس و قدرت شانه های کالدرون


هافبک ریزنقش تیم ملی آرژانتین در جام های جهانی 82 و 86 یک لیست پر از بازیکنان نام دار در اختیار دارد اما همین نام ها می توانند فشاری که برای موفقیت تیم روی شانه های او وجود دارد را افزایش بدهد. کالدرون مثل مردی است که دارد به تنهایی قطار سنگین پرسپولیس را به سوی خط استارت لیگ برتر می کشد. دنیا اما می تواند برای این مرد رنگ و بوی متفاوتی بگیرد؛ نمایش خوب تیم در هفته های اول می تواند خیلی زود او را تبدیل به یکی از محبوب ترین مردان فوتبال ایران کند. علاوه بر هواداران، پیشکسوتان و بزرگان محبوب تیم هم پشتیبانش خواهند بود و آن وقت است که شعارهای حماسی در وصفش سروده می شوند.


چهره کالدرون یک مرد پرتلاش و جنگجو را نشان می دهد؛ او در عمل هم همینگونه است و تمام وقت روی پرسپولیس کار می کند اما این روزها سخت ترین روزهای کاری او نخواهد بود. پرسپولیس مدافع سه عنوان قهرمانی حالا یک بار و وزنه سنگین است که کالدرون باید با قدرت شانه هایش آن را پیش برده و در جایگاهی رفیع قرار بدهد. پرسپولیس برای موفقیت در این فصل و عبور از چالش های بزرگی که پیش رویش است به قدرت شانه های این مرد پرتلاش و خستگی ناپذیر نیاز دارد؛ شانه هایی با قدرت ژان والژان قهرمان رمان بینوایان که توانست یک گاری فوق سنگین را یک تنه از روی زمین بلند کند.