شانس زیاد تیم ملی بسکتبال در جام جهانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال پیش از سفر به چین در جمع خبرنگاران گفت: از بازیکنان راضی ام. شرایط جسمانی و روانی خیلی خوبی دارند.

وی با اشاره به سه هفته اردو‌های اروپایی تیم ملی افزود: تمرینات خوب و مسابقات تدارکاتی قابل استفاده‌ای در اروپا داشتیم و به ضعف‌ها و قوت‌های تیم پی بردیم. در چند روز تمرینات تهران تلاش کردیم روی این مسائل کار کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره جام جهانی گفت: امکان اینکه از گروه خود در مرحله مقدماتی بالا برویم، خیلی زیاد است.

شاهین طبع درباره ضعف‌های مشاهده شده در مسابقات تدارکاتی اروپا افزود: باید تمرکز بیشتری روی جزئیات داشته باشیم، جزئیاتی که باعث برد تیم می‌شود. در مجموع تیم مستعد و خوبی داریم و کیفیت بازی تیم تغییر کرده است.

شایسته‌ترین تیم‌ها به المپیک می‌روند

وی درباره شیوه صعود به المپیک از طریق جام جهانی گفت: نحوه ورود به المپیک تغییر کرده است. شاید در دوره‌های قبل، تیم‌هایی که به المپیک راه می‌یافتند، همراه با حرف و حدیث بود. حالا فیبا وضعیتی را به وجود آورده که شایسته‌ترین تیم‌ها به جام جهانی و المپیک می‌رسند.

شاهین طبع در پاسخ به سوالی درباره پالس‌های منفی بعد از باخت به یونان تاکید کرد: کارشناسان و منتقدان، نقد‌های مختلفی را مطرح کردند. احساس می‌کنم رسانه‌های واقعی همیشه از تیم ملی حمایت کرده اند و انتقاد‌هایی هم داشته اند که اتفاقا از این انتقادات استفاده کرده ایم.

وی ادامه داد: انقدر جامعه رسانه‌ای قابل احترام است که نباید به دلیل برخی حرف‌ها و مسائل جزئی نظراتی بدهیم که رسانه‌ها را دلسرد کنیم.