در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال سرخابی‌های تهرانی به مصاف دو نماینده اصفهان می روند؛ تیم سپاهان اصفهان در آزادی میهمان پرسپولیس تهران است و ذوب آهن از استقلال میزبانی می ‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، قطار لیگ برتر فوتبال به ایستگاه پنجم خود رسید. جایی که روز پنج­شنبه 4 مهرماه تیم فولاد مبارکه سپاهان از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی برابر تیم پرسپولیس تهران قرار می­­­­گیرد. دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب‌آهن نیز در همین روز از ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه فولادشهر میزبان آبی پوشان تهران است.

پرسپولیس تهران _ سپاهان اصفهان

طلایی پوشان دیار نصف جهان لیگ امسال را خوب شروع کردند و دو پیروزی به دست آوردند؛ اما آن­ها در دو بازی اخیر خود نتیجه­ای بهتر از تساوی کسب نکردند. شاگردان امیر قلعه نویی با 8 امتیاز، سومین تیم جدول لیگ برتر فوتبال تا پایان هفته چهارم هستند.

سپاهانی‌ها که پیام نیازمند را در درون دروازه خود می­بینند، جزء تیم‌هایی هستند که تا کنون هیچ توپی از خط دروازه آن­ها عبور نکرده است و از جهت گل نخوردن، رکورد خوبی را ثبت کرده­ اند.

با بازگشت سید محمد­رضا حسینی به ترکیب سپاهان، خط حمله آن­ها شرایط بهتری پیدا کرده و دست امیر قلعه نویی نیز برای اجرای تاکتیک بازتر شده است.

در آن سوی میدان، پرسپولیس از چهار بازی گذشته، 3 تساوی و یک شکست به دست آورده است و با 9 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به شهر خودرو در رده دوم جدول قرار دارد.

شاگردان کالدرون هفته گذشته دربی رفت را با نتیجه یک بر صفر پیروز شدند و از لحاظ روحی و روانی برای بازی برابر سپاهان وضعیت خوبی دارند. حضور بازیکنان جوان در کنار با­تجربه ها در تیم پرسپولیس ترکیب خوبی را ایجاد کرده است و کادر فنی این تیم در هر بازی می­تواند تاکتیک های مختلفی را به کار گیرند.

با وجود این که بازی به ال­کلاسیکوی ایران مشهور است، هر دو تیم برای کسب 3 امتیاز وارد میدان می­شوند. سپاهانی‌ها می­خواهند پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست دهند تا در امتیاز از این تیم پیشی بگیرند و خود را به صدر جدول نزدیک کنند. از طرف دیگر پرسپولیسی‌ها که دربی پایتخت را پیروز شدند، قصد دارند با گذر از تیم سپاهان به شرایط ایده­آل خود ادامه دهند و رفته رفته با رقیبان فاصله امتیازی ایجاد کنند.

سید وحید کاظمی به کمک رضا سخندان، علیرضا ایلدروم، مهدی سید علی، علی صفایی و امیر رضا آشور ماهانی وظیفه قضاوت در این بازی را بر عهده دارد. فریدون اصفهانیان نیز ناظر داوری این دیدار خواهد بود.

ذوب آهن اصفهان _ استقلال تهران

سبزپوشان اصفهان همچنان در لیگ امسال موفق به کسب پیروزی نشده­اند. 3 تساوی و یک شکست حاصل کار شاگردان منصوریان از 4 بازی اخیر بوده است تا با 3 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گیرند.

یاران قاسم حدادی فر علی­رغم نمایش خوبی که در بازی‌های گذشته ارائه داده­اند، از حیث نتیجه‌گیری موفق ظاهر نشده­اند تا روزهای سختی را داشته باشند.

بازیکنان سرباز ذوب آهن دو هفته­ای است که مجوز بازی کردن را دارند؛ اما این که چه زمانی منصوریان صلاح ببیند که آنان بازی کنند، هنوز مشخص نیست. به نظر می رسد آن‌ها برای این بازی می­توانند کمک زیادی به گاندوها کنند.

در آن طرف استقلالی‌ها هفته گذشته دربی را واگذار کردند و شرایط آن­ها بیش از پیش سخت تر شده است، حرف­های وریا غفوری، کاپیتان تیم استقلال نشان از شرایط نامناسب این تیم می دهد.

آبی پوشان نیز مانند رقیب خود در هفته پنجم هیچ بردی به دست نیاورده­اند و با 2 تساوی و 2 شکست، 2 امتیاز دارند و در رده پانزدهم جدول قرار دارند.

هر دو تیم ذوب آهن و استقلال برای بهبود شرایط خود می جنگند و هر دو تیم می­خواهند اولین پیروزی خود را در لیگ کسب کنند. شاگردان منصوریان در ورزشگاه خانگی خود بازی می­کنند و قصد دارند حداکثر امتیاز این بازی را به دست بیاورند. بازیکنان استراماچونی می­توانند با پیروزی در این بازی، شکست تلخ هفته گذشته را از یاد ببرند و با قدرت بیشتری لیگ را ادامه دهند.

وظیفه قضاوت این بازی بر عهده بیژن حیدری، محمدرضا ابوالفضلی، رحیم شاهین، حمید حاج ملک، کمیل غلامی و ایوب غلامزاده است. محسن ترکی نیز ناظر داوری این دیدار است.