کیانوش رستمی به خاطر اشتباه برادرش نتوانست در یک‌ضرب دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌ای را بالای سر ببرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان  از چهارشنبه هفته گذشته در تایلند آغاز شد و امروز هم رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم برگزار و کیانوش رستمی در یک‌ضرب با ۳ خطا نتوانست وزنه‌ای را ثبت کند.

نکته جالب توجه اینکه برادر رستمی که مربی او است یک بار دیگر در درخواست وزنه دچار اشتباه شد و همین مسئله باعث شد مسابقات برای لحظاتی دچار وقفه شود، ضمن اینکه همانند مسابقات جهانی آمریکا برای رستمی وزنه‌ای انتخاب شد که این وزنه‌بردار در بلند کردن آن ناتوان بود.

رستمی ابتدا وزنه ۱۸۲ کیلویی را انتخاب کرد و در جدول هم ثبت شد، اما پس از دقایقی و در حالیکه بالاترین وزنه انتخابی ۱۷۹ کیلو بود و رستمی حتی با انتخاب وزنه ۱۷۹ کیلویی می‌توانست مدالش را ابتدا قطعی و سپس ارتقا دهد. اما در کمال تعجب و همانند مسابقات جهانی ۲۰۱۷ و بازی‌های آسیایی جاکارتا باز هم وزنه انتخابی اول رستمی بسیار بالا و به نوعی ریسکی بود. رستمی در نهایت وزنه ۱۷۹ کیلویی را انتخاب کرد و میز داوری نیز آن را قبول کرد، اما با توجه به اینکه پیش از این وزنه‌بردار کلمبیایی وزنه ۱۷۹ کیلوگرمی را انتخاب کرده بود هیئت ژوری این وزنه را نپذیرفت و اعلام کرد که این انتخاب برخلاف قوانین است.

به عبارتی برادر رستمی به دلیل عدم آشنایی به جدول خوانی مسابقات و مربیگری انتخابی اشتباه برای رستمی انجام داد تا وی مدال مسابقات جهانی را به راحتی از دست دهد. بعد از آن رستمی بار دیگر وزنه‌اش را افزایش داد و وزنه ۱۸۰ کیلویی را برگزید، اما موفق به مهار آن در ۳ حرکت نشد تا به راحتی هر چه تمام‌تر از دور مسابقات کنار رود.

با توجه به این اتفاق یک بار دیگر بر غلط بودن سیاست فدراسیون وزنه‌برداری در قبال رستمی صحه گذاشته شد و هزینه‌های زیادی که برای وی شده هرز رفت. اوت شدن رستمی در یک ضرب دسته ۸۹ کیلوگرم به ضرر تیم ملی وزنه‌برداری هم تمام شد، چون امتیازات مربوط به رستمی از تیم ایران کم خواهد شد و با این اوصاف کار برای روی سکو رفتن تیم ایران سخت‌تر می‌شود. در ۲ ضرب هم رستمی به بهانه مصدومیت انصراف داد تا ناکامی او در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ تمکیل شود.

اینکه وزنه‌برداری ایران در طول سالیان گذشته به خاطر خوردمحوری‌های رستمی دچار مشکل شده، اما باز هم از این وزنه‌بردار حمایت صورت می‌گیرد تعجب‌آور است. اگر فدراسیون وزنه‌برداری رستمی را مجبور می‌کرد که زیر نظر برخواه تمرین و مسابقه دهد هرگز انتخاب اول او وزنه ۱۸۰ کیلوگرم نبود و از همین حالا باید در انتظار توجیهاتی از قبیل مصدومیت و ... بود که کیانوش پس از این مسابقات عنوان خواهد کرد.