در این سال‌ها معمولا هر کاری که فغانی انجام داده را منصوری انجام داده و حالا با رفتن فغانی، راه رفتن منصوری نیز برای وی باز شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش شریان نیوز، بعد از خداحافظی علیرضا فغانی از داوری در ایران، احتمالا یک خبر شوک‌آور دیگر نیز در این عرصه به فوتبال ایران وارد خواهد شد چراکه خبر می رسد کمک داور برجسته و کاربلد ایرانی که در جام‌جهانی همراه با علیرضا فغانی و رضا سخندان برای فوتبال آسیا و ایران افتخارآفرینی کرده بودند نیز برای ترک کشور برنامه‌هایی دارد و اگر مشکلات حل شوند ممکن است به‌زودی راهی استرالیا شود.

 

رفیق قدیمی فغانی هم عازم استرالیا می‌شود؟

 محمدرضا منصوری، کمک داور بین‌المللی ایران که در سال ۱۳۷۷ داوری را شروع کرده و از سال ۱۳۸۴ در لیگ برتر فوتبال ایران قضاوت می‌کند و سابقه حضور در فینال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۵ در ژاپن و فینال فوتبال المپیک ریو ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد در دربی اخیر برگزار شده نیز در کوبل داوری این دیدار قرار داشت و به‌عنوان کمک اول، موعود بنیادی‌فر را در امر قضاوت همراهی کرد.

منصوری هفت بار در دربی کمک داور بوده و همراه با فغانی چهار بار در جام‌جهانی روسیه این رقابت‌ها را پرچم زد و از سوی دیگر وی دو دیدار جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات را نیز به همراه تیم داوری ایران به قضاوت پرداخت. طبق اخباری که کسب کرده‌ایم مقصد منصوری نیز مانند فغانی کشور استرالیاست و وی نیز احتمالا راهی قاره اقیانوسیه خواهد شد، اما فعلا برخی موانع باعث شده تا زمان این سفر نامشخص باشد.

مشکل اول، زبان انگلیسی

در این سال‌ها معمولا هر کاری که فغانی انجام داده را منصوری انجام داده و حالا با رفتن فغانی، راه رفتن منصوری نیز برای وی باز شده است، اما فغانی به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد و برای قضاوت در استرالیا کوچک‌ترین مشکلی نخواهد داشت و این درحالی است که منصوری فعلا با این نقیصه مواجه هست و به اندازه فغانی روی زبان انگلیسی مسلط نیست و باید حتما مدرک آیلتس را بگیرد.

تعلل به خاطر لیست الیت

با این حال این تنها مشکل برای مهاجرت کمک داور دربی ۹۰ نیست. منصوری در حال حاضر یک مقدار تعلل می‌کند تا درنهایت سرنوشت نام داوران الیت ایران برای سال ۲۰۲۰ مشخص شود تا ببیند درنهایت فغانی از ایران در این لیست قرار می‌گیرد یا خیر. در حال حاضر گفته می‌شود فغانی در لیست ایران قرار دارد، اما برخی مسائل پشت پرده این موضوع را با شک و تردید مواجه کرده است چراکه داوران انتخابی باید در لیگ داخلی فعال باشند!

نگران تصمیم فغانی!

در این بین مهم‌ترین مساله این است که منصوری به‌عنوان کمک فغانی در همه رقابت‌های مهم می‌خواهد مطمئن شود که آیا فغانی بعد از رفتن نیز برای قضاوت‌های مهم آینده برای دیدار‌های بین‌المللی مثل مقدماتی جام‌جهانی یا جام‌جهانی ۲۰۲۲ همچنان او را به‌عنوان کمک به فیفا معرفی خواهد کرد یا خیر، چون فیفا برخلاف کنفدراسیون فوتبال آسیا از کاندیدا‌های جام‌جهانی می‌خواهد که کمک داوران‌شان را خودشان انتخاب کنند و این مساله نشان می‌دهد که الان فقط فغانی کاندیدای قضاوت در جام‌جهانی به شمار می‌رود و نه کمک داوران و تیمش! بر همین اساس طی چند ماه آینده ایمیلی برای کاندیدا‌های قضاوت از سوی فیفا ارسال می‌شود که طی آن از آن‌ها خواسته می‌شود کمک‌های خود را معرفی کنند و این به آن معناست که فیفا دست داورانش را برای انتخاب کمک‌هایش باز می‌گذارد و این سازوکار درست برعکس سازوکاری است که کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد چراکه در قاره کهن کمک‌ها براساس رنکینگ انتخاب می‌شوند.

این عوامل باعث شده فعلا سفر منصوری با تاخیر مواجه شود با این حال منابع آگاه می‌گویند سفر کمک داور باتجربه کشورمان به استرالیا دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد!